Maandag 8:00
Ik kijk op mijn wekker. Wat?! Acht uur? O nee, ik kom te laat!
Snel spring ik mijn bed uit. Aankleden, mijn haar doen en mijn tas pakken. Ik storm naar beneden. Pap kijkt op van zijn krant. Tim staat net op het punt weg te gaan.
"Ik heb het idee dat iemand hier een lift nodig heeft," zegt hij.
Ik zucht: "Kan ik - alsjeblieft - bij jou achterop op de brommer?"
Hij denkt even na: "Tjaa...."
"Ti-him!" roep ik geïrriteerd.
Hij grijnst: "Vooruit, maar schiet wel op dan."
Maandag 15:15
"Zoek je iemand?" vraagt Bee, als ik 's middags het fietsenhok aftuur.
"Tim. Ik ben vanmorgen met hem meegereden."
"Hij is al vrij."
Ik kijk even opzij.
"Wat? Is het zo raar dat ik dat weet?"
Ik schud mijn hoofd. Ik moet er nog steeds aan wennen dat Tim en Bee iets met elkaar hebben. Ik loop het fietsenhok uit, misschien staat hij buiten. Geen Tim te bekennen, maar...
"Daniël? Wat doe jij hier?"
"Ik zei toch dat we elkaar snel weer zouden zien? Tim had gevraagd of ik je op kon halen."
Hij geeft me een helm. Ik kijk even naar de grote, zwarte en glanzende motor. Moet ik daarop?
"Nou, ga zitten." Voorzichtig stap ik achterop.
Ik houd me stevig vast aan Daniël als hij begint te rijden. We gaan hard en ik ben constant bang dat ik val. Gelukkig is het niet zo ver naar huis. Als ik hem de helm geef en hem bedank, wil ik gelijk weglopen.
Hij houdt me tegen: "Pas op met Eddy. Hij is niet echt een relatietype. Als hij geen relatie heeft, duikt hij met elk leuk meisje het bed in. Als hij wel een relatie heeft... ook. Minder, maar alsnog."
Ik zucht: "Waarom probeer je hem de hele tijd zwart te maken? In de vakantie met die foto, nu weer. Wat is jouw probleem?"
Boos loop ik het pad naar de deur op. Zonder om te kijken ga ik naar binnen
Ik storm naar binnen en loop gelijk door naar mijn kamer.
Ik negeer de groeten van Sandra en Tim. Met een zucht plof ik achter mijn bureau neer. Huiswerk. Ik sla net het eerste boek open als mijn mobiel trilt.
Bee: 15:37 - Morgen 3 tussenuren. Shoppen?
Ik: 15:38 - Duhh!!
Shoppen. Daar heb ik nou echt zin in! Ik check even hoeveel geld ik heb.
Nog dik honderd euro kleedgeld contant en nog geld op mijn bankrekening. Dan richt ik me weer op mijn boek.
Nederlands is een rotvak en als ik niet goed leer haal ik het waarschijnlijk niet.
Dinsdag 12:18
Met een paar tassen en een vrolijk humeur wandelen we door de winkelstraat.
"Zullen we daar nog even heen?" vraagt Bee.
Ik schud mijn hoofd: "De kleren zijn verschrikkelijk en de prijzen enorm."
Ze giechelt. "Jij bent echt veel te kieskeurig. Maar goed, terrasje dan maar?"
"Oké!"
Ik sta opeens stil.
JE LEEST
Love Don't Die
RomansaIk schreef dit toen ik 14 was - het is dus niet bepaald goed geschreven. Voel je vrij het te lezen, maar verwacht niet te veel ;) Jades ouders - haar vader en zijn vriendin - gaan op vakantie en laten haar met haar stiefbroer achter. Tim nodigt twee...