1 8

1.3K 193 22
                                    

" Bawa kau pergi jumpa jungkook? Ke mansion Tuan Jeon? Tak takut kau akan dipukul? "

Jihyo terdiam seketika.

" Saya tak kisah semua tu asalkan jungkook selamat . Saya tak nak dia cedera disebabkan saya."

Taehyung tersenyum sinis mendengarkan tutur bicara yang keluar dari mulut jihyo.

" Kalau itu yang engkau nak. Aku bawa kau jumpa dia."

Sepanjang perjalanan Taehyung dan Jihyo, tiada antara mereka pun yang mengeluarkan suara.

Taehyung pula sengaja berjalan kaki supaya jihyo penat.

“jauh lagi, huh?”
Jihyo bertanya. Dia tercungap cungap kerana penat.

“ tu, Jungkook ”
Bibir Taehyung dijuihkan kearah Jungkook.

Jungkook sedang melutut didepan Tuan Jeon.

Mata Jihyo membulat. Tidak percaya Jungkook yang megah sekarang sedang melutut dihadapan Tuan Jeon.

Apa yang buatkan Jihyo tersentuh pulak adalah Jungkook begitu kerananya.

“Taehyung.. bawak dia keluar. kenapa dia kena melutut semua tu?”
Jihyo seakan akan cemas.

Risau apa apa terjadi pada Jungkook.

Taehyung senyum sinis.

“kau nak tunjuk baik pulak? kau sedar tak kau punca Jungkook macam tu? manusia bodoh”

Taehyung kedengaran macam dia betul betul bencikan Jihyo. Terlalu benci.

“kalau macam tu, bagitau saya apa saya kena buat?!”
Suara Jihyo menggi.

Geram dengan sikap Taehyung kepadanya.

“kau dah tak boleh buat apa apa. takkan kau nak pergi kacau Jungkook dengan appa dia tengah 'berbual' tu kan?”

Taehyung bertanya dalam nada perlian.

Jihyo kini diam. Dia cuma perhatikan Jungkook dari jauh. Terlalu jauh hingga dia tak dapat dengar apa yang sedang Jungkook dan Tuan Jeon bualkan.

“tak kira apa pun--- jungkook nak kahwin dengan dia, appa. she'll be one of us and she'll be my queen”
Rayu Jungkook perlahan.

Tuan Jeon diam buat beberapa saat. Tadinya dia tak percaya anak lelakinya yang keras kepala datang melutut dihadapan nya.

“kau datang melutut disini semata mata untuk manusia tu, son?”
Tuan Jeon memerli sinis.

Jungkook tak teragak agak untuk mengangguk.

“I'd do anything for her”

“my dear son, kau telah dibutakan oleh cinta. kau betul betul dah buta dan appa takkan benarkan kau terus buta, Jungkook”

“tak, appa! Kook tak buta! Jihyo ajar kook erti cinta!”
Jungkook dah mula melawan.

Sedikit sebanyak memunculkan rasa marah dalam diri ayahnya.

“Jungkook, appa masih ketua disini. kamu masih putera appa jadi kamu patut tahu yang kamu kena ikut semua arahan appa”

Tuan Jeon cuba kawal emosinya. Lagi lagi Jungkook itu memang anak kesayangan nya.

Jungkook menggigit pelan bibir bawahnya. Geram pada appa nya.

“appa, i am 108 years! I should have found my love one. but tak until I met Jihyo! she's the one, appa! Jungkook nak bersama dia!”

Jungkook menjerit kuat. Tuan Jeon tiba tiba ketawa sinis.

“mana pergi nya jungkook yang kejam tu? mana perginya Jungkook yang benci dan bunuh manusia tu?”
Tuan Jeon kononnya menyoal.

Jungkook sedikit tersentak. Masih dia ingat betapa kejamnya dia. Membunuh manusia tidak bersalah lalu meminum darah mereka.

“Jungkook tu dah lama mati.. dia mati sejak kenal dengan Song Jihyo”
Jawab Jungkook berani.

Tuan Jeon yang dah tak tahan dengan sikap Jungkook bertindak menendang perut Jungkook sehingga lelaki itu terdorong jauh kebelakang.

“arghh!”
Jungkook menjerit kesakitan. Dia nak balas tapi itu ayahnya jadi dia biarkan saja.

“bawak Jungkook kedalam. suruh ahli sihir tua tu buat racun”
Arah tuan Jeon kepada orang kanannya.

“racun untuk apa, tuan?”

“racun penghapus rasa cinta. yang tinggal hanya rasa benci”
Tuan Jeon tersengih sinis.

Pengawal Tuan Jeon mula memaksa Jungkook masuk kedalam mansion mewah nya.

“appa! jangan--- jangan sentuh aku lah bodoh!!”

Tetapi segala pergelutan Jungkook dengan orang orang ayahnya hanyalah sia sia. Dia tetap dibawa masuk kedalam mansion itu.

“jungkook!!”

Jihyo nak pergi berlari kearah Jungkook tetapi dihalang Taehyung pantas.

“kalau kau pergi kesana, kau akan mati dan kau akan menyusahkan Jungkook”

“tapi Jungkook dalam bahaya! tak nampak ke lelaki lelaki tu paksa dia?!”

Entah kenapa Jihyo terlalu emotional.

“itu ayah dia. aku tak rasa dia akan cederakan Jungkook. sekarang kau balik ke mansion Jungkook. tunggu aku dekat sana. aku akan cuba bawak Jungkook balik”

Selepas itu, terus Taehyung menghilangkan dirinya.

Jihyo mati kata. Dia jatuh terduduk diatas tanah. Dia risaukan Jungkook tetapi dia hanyalah manusia biasa.

DOMINANT

L I S A F I C E N T

collaboration with

LalisasBae

[C] DominantWhere stories live. Discover now