Seni düşünmek güzel şey, ümitli şey,
Dünyanın en güzel sesinden
En güzel şarkıyı dinlemek gibi birşey..
Fakat artık ümit yetmiyor bana,
Ben artık şarkı dinlemek değil,
Şarkı söylemek istiyorum.-NAZIM HIKMET-
"Bu adam dengesizin önde gideni! Ağa bozuntusu!" Sinirle karşımda oturan kubraya bakıp derin nefes aldım. Biliyordum anlayamıyorum zaten bu davranışlarıni ama bende zehrisansam o adamla onun canını aciticam!
"Inan buraya geldigimden beri böyle...çok canım yanıyor..." gözlerim dolunca gökyüzüne bakmaya basladim.
"Ss ağlama...ben biraz da hazar denen adama hak veriyorum..." sinirle kubra ya baktım. Ne demek hak veriyorum ya. Az önce dengesiz diyen o değil miydi sanki
"Nasıl hak veriyorsun ya adam resmen benim kalbimle en önemlisi gururumla oynadı!" Sinirle ayağa kalkıp avluda sağa sola yürümeye basladim.
Kubraya herşeyi baştan anlatmış ve onunda soyledikleri bunlardi.
Sinirle elimle anlimi ovdum."Sakin ol ya...hazar seni seviyor bence böyle sinirlenip seni kiskanmasi sonra senin canını acitmasini hakli buluyorum." Yerimde durup sedirde oturan arkadaşıma baktım.
Ne sevgisinden bahsediyor allah aşkına ya!"Ne sevmesi ya! O adam kalp yerine taş taşıyor! Annesine bile saygısı sevgisi yok! Ben kimim ki beni sevsin! " kubra ayağa kalkıp karşıma geçti.
"Aşk bu...hafife alma...olmadık zamanda cat kapı bulur seni, sen daha ne olduğunu anlayamadan seni ağına alır." Kollarımi sivazlayip içeriye geçmişti kubra.
Ben de aska yakalanmış miydim? Asla! Ben o ihanetten sonra asla kimseye kalbimi acamam.
***Hazar dan***
Sinirle masamdaki eşyaları yere attım.
"Hazar bi sakin ol...Tamam herşey üst üste geldi ama bi dur bi düşünelim." Sinirle demire baktım.
Neyi dusuncegim ben ha neyi!"Neyi dusuneyim demir! Cihan iti şimdi de zehrisanin etrafında. O gün o adamı oldurcektim! " sinirle ellerimi sacima daldirip ofladim.
Cihan ile topraklar yüzünden uzun yıllardır kanliydik. Babamda bunun için hayatını yitirmemismiydi.
Topraklarımıza sahip çıkmak isteyen atamerlerin canını almak farzdi ama kan davasi daha buyucekti.
Cihani kursunlayip göz dahi vermiştik tam herşey yolunda ilerliyor derken cihanin zehrisanin etrafında oldugunu bilmek beni cildirtmisti.
Banane onlardan banane zehrisandan , ama ne yapsam da kacsam da uzaklassam da solugu zehrisanin yanında alıyordum. Ben ki kismeyi takmayan hazar aslanoglu nasıl olurda bir kız için bu kadar sıkıntıya giriyorum.Arabada kiskanmistim ona göz kirpmalarini bırak bakmalarını istemiyordum.
Sinirden zehrisani da kırmıştım. Ona benim sevgilim olamayacağını yuzune vurmustum.O bizim adetlerimize göre bir kız değildi.
Yade berfin beni şahogullarinin kızı asu ile evlendirmek istiyordu. Evlenmicektim asla o kızla evlenmicektim. Bütün agalar benden evlenmemi soyumu devam ettirmem için çocuğumun olmasını istiyordu,yade berfinde.
Ben bunu kendime yapamam hele ki sevmediğim biriyle evlenmektense hiç evlenmem daha iyi.
Zehrisani alıp evlenmek istesem bütün agalar karşı çıkardı herkes biliyordu adetlere, torelere aykırıydı.
Sinirle koltuğa tekme atıp masaya oturdum."Hazar...töreler bellidir. Sen ne kadar istemesende cihani da oldursen zehrisan ile sizin bir hayatınız olamaz...torelere karşı gelmenin bedeli ağırdır." Biliyordum biliyordum. Ama yine de o cihani zehrisanin yakınlarında görmek istemiyordum.
"Biliyorum...sen zehrisanin peşine iki adam tak, cihan gelirse direk bana haber verin. " belki böyle korurdum onu o cihan itinden.
"Tamam." Demir odadan çıkınca derin nefes alıp basimi ellerimin arasina aldim.
Babam öldü benim için yaşam durdu kalpsiz hazar oldum kızlar hiç umrumda bile olmadı ama zehrisanin o asi, inatçı halleri beni ona bağladı. Istemesemde ona gidiyordum.
O her gece avluda gökyüzüne bakıp ağlarken bense sadece onu izleyebiliyordum. Nefret ediyorum elimden birşey gelmemesine, bu lanet torelere.
Ben yine eski hazar olmak zorundayım ,kalpsiz ruhsuz hazar.
Ikimiz içinde bu en uygunuydu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MARDİN YOLCUSU (DÜZENLENİYOR)
ChickLitUmutlarını alıp bir yolculuğa çıkan umutsuz geçen yıllarını geride bırakan bir genç kız. Geride yaşadığı kötü olay yüzünden memleketini terk etmeye mecbur kalan bir kız. Hayatında bir mucize olsun diye bekleyen hazar ağa! Sahte insanların yüzünden ö...