Prolog

677 38 3
                                    

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

📖Happy Reading!!📖

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

Fang tengah kemas² bilik abang dia, siapa lagi kalau bukan Kapten Kaizo? Kapten Kaizo sekarang tengah ada keje dulu. Jadi, dia mintak bantuan Fang kemaskan bilik dia.

Fang "Hah... Bilik abang besar sangat lah, penat aku sapu. Haihh, ni pulak buku bersepah sepah. Ish, abang ni. Dah besar pun macam budak kecik je. Eh, apa ni? Uuu~ buku Diary abang~ nak baca lah~"

In the book...

Aku Kapten Kaizo, pemberontak galaxy. Aku kuat, kejam, ditakuti, dan seseorang yang tegas. Aku tak pernah menyangka kalau aku akan berjumpa dengan dia. Seseorang yang dah meluruhkan hati aku.

Masa tu, aku tengah ada misi dari komander kokochi untuk pergi ke suatu planet. Suatu planet, yang bernama Neptunus. Planet biru yang indah itu. Lalu saat aku sampai, singkat cerita aku pun menyelesaikan  misi ku. Kemudian, aku mendapati seorang wanita yang sedang duduk diatas atas gunung ais yang tinggi dan  licin. Aku Palau dia, dan berjalan ke arah kapal angkasa aku. Beberapa langkah menuju tu, wanita tu pun teriak.

"KYAAA!!"

Aku terkejut dan langsung tengok kebelakang, wanita tu pun jatuh dari sana. Ngan gerakan yang cepat, aku selamat kan wanita tu. Aku gendong dia kat 2 tangan aku. Tangan dia berpegangan kat leher aku.

Mata kita orang saling berjumpa, sesaat kita orang pun berkedip dan alihkan pandangan mata. Aku pun turunkan dia.

"Emm, te-terimakasih."

Kaizo "Ceh, lain kali kau kene berjaga-jaga kalau duduk di atas tepi tu."

"Terima kasih lagi kerana dah bagi aku nasihat."

Nasihat? Aku tak bagi dia nasihat. Aku bagi maklumat je supaya kejadian tu tak kan susahkan aku lagi. Aku pun pura-pura tak dengar apa yang dia kata.

"Sebab kau dah selamat kan aku, macam mana kalau aku Ajak kau pergi ke rumah aku?"

Kaizo "Maaf, aku kene pergi sekarang." Aku pun pergi menuju ke kapal angkasa aku.

"Tunggu!" Aku pun berhenti, "Siapa nama kau?"

Aku tak balik badan dan berkata, "Kaizo, nama aku Kaizo."

YN "Aku YN. Aku harap, aku boleh balas budi kepada kau."

Masa dia cakap, aku hanya terpaku pada nama dia. YN, Nama yang cantik macam dirinya. Namun masa tu aku tak menyadari bende tu. Keesokan harinya, aku sekarang dah ada kat Markas TAPOPS.

Komander Kokochi tengah bagi aku suatu misi tingkat sulit. Misi ini sangat berbahaya, aku kene pergi ke Planet Glory dan masuk ke Hutan Terlarang.

Gold (kekayaan), GLORY (kejayaan), (keyakinan) Gospel?:v //Lo Kate 3G? jeduak!:v//

Kaizo "Baik Komander, saya akan selesai kan misi ni ngan cepat." Aku baru je nak pergi, tetapi Komander pun cakap "Nanti dulu, misi ni sudah pasti berbahaya. Untuk pangkat Kapten macam kau, kau semestinya ada yang temani kau dengan pangkat yang sama dengan kau."

Kaizo "Apa? Jadi, maksud Komander aku tak jalankan misi ni sorang sorang?"

K. Kokochi "Ye, dan dia dah putuskan akan temani kamu kat situ. Dan tak da penolakan lagi K. Kaizo."

Kaizo "Siapa yang akan temani aku? Kapten Papa ke?"

K. Kokochi "Bukan, tapi... Sila masuk!"

Seseorang masuk ke ruangan kita orang, dan aku terkejut kalau orang tu ialah....










































































YN.

To be continued...

Jangan lupa untuk Vote ya!! ^^

Diary Captain Kaizo (Kaizo X Readers)Where stories live. Discover now