INFO: (")=Menunjukkan percakapan/Perbualan.
(')=Menunjukkan kata2 di dalam hati means talk to yourself.mungkin?😅
Also for flashback yeHope korang boleh beri saya motivation dan sentiasa support saya.Saya still like children yang still perlukan parents untuk grow up😢🙏😘.
Apa-apa kekurangan dalam penulisan saya tolong maafkan ye.Insyaallah,saya akan perbaiki.********************************************
Dhia menggeliat di atas katil yang empuk lagi membawa kebahagiaan kepada Dhia.Jenis anak dara yang agak rajin macam Dhia,Confirm rasa semangat gila nak bangun 😰"Ehh!pukul berape sekarang?"Dhia membelek fon yang berada di tepi bantalnya dengan segera.Oh my god!!lagi sejam pukul 7.00.
Dengan sepantas kilat.Dhia berlari ke bilik air untuk membersihkan diri.Dhia jenis yang suka terperap lama-lama ketika mandi,so sejam tu memang tidak mencukupi untuknya.
Pernah Encik Halim'abah dhia' mengatakan yang Dhia ni berkawan dengan syaitan-syaitan di dalam tandas.Itu lah penyebab perangai Dhia tak semenggah.'Eleh!!Padahal perangai aku ni confirm ikut perangai abah masa remaja.Malu lah tu nak mengaku.'
Dhia hanya mampu berkata di dalam hati.Abah kalau marah kecut perut jugak Dhia.Tak pasal-pasal drama air mata yang akan disiarkan pulak nanti.
Selesai mandi,Dhia terus mencapai baju t-shirt petronas.Sebelum ni,Dhia pernah bekerja part-time di sebuah kedai makan sebelum abah diminta berpindah ke Jerantut.Lumrah kerja di Jabatan Perhutanan memang selalu berpindah-pindah.
Semalam pun habis Dhia digelakkan oleh rakan-rakannya di Kuantan apabila mereka bervideo call.Ada ke dikatanya Dhia ni kerja standard abang2 bangla.Pehh!! Sentap jugak lah Dhia rase.Mujur jarak mereka jauh,kalau tidak pasti tamat riwayat rakan-rakannya itu.
Sewaktu Dhia masih bersekolah di tingkatan 3.Dhia pernah dipanggil ke bilik kaunseling kerana membuli seorang pelajar perempuan, wani namanya.'Memang patut pun aku buli budak tu.'
Pernah time aku form 4.Classmate aku seorang lelaki maybe sekarang dah jadi sajat.Who knows??.Dan nama dia stay terlekat kat kepala otak aku AMIRUL HAFIZ.Berani dia tengking aku depan orang ramai sebab tak photostate jadual kelas.
YOU ARE READING
Pendusta Cinta
Random"Apa makna cinta bagi awak?"DHIA "Love? Affection between men and women in a relationship. Maybe?."AIDIL "Wow!! Tapi bagi saya pulak,Cinta ibarat sebuah rumah .Tak perlu mewah cukup ada 4 tiang:-Allah,Restu ibu bapa kita,awak dan anak-anak kita"Dhia...