Wat doen we in deze club?

653 33 30
                                    

Voordat je je wilt inschrijven moet je natuurlijk eerst weten wat er gebeurd in deze club. Ik zal het je uitleggen. Er zijn drie groepen, de eerste groep genaamd Amaryllis (A), de tweede groep Bosviool (B), en de derde groep Clematis (C). Elke maand kun je je voor een andere groep inschrijven. Als je het even druk hebt kun je je voor die maand het best inschrijven voor groep Clematis. Want alle drie de groepen hebben een andere taak.

Bij groep Amaryllis lees je elke week 3 hoofdstukken van een boek en worden er 3 hoofdstukken van jou gelezen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Bij groep Amaryllis lees je elke week 3 hoofdstukken van een boek en worden er 3 hoofdstukken van jou gelezen.

Bij groep Bosviool lees je elke week 2 hoofdstukken van een boek en worden er 2 hoofdstukken van jou gelezen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Bij groep Bosviool lees je elke week 2 hoofdstukken van een boek en worden er 2 hoofdstukken van jou gelezen.

Bij groep Clematis lees je elke week 1 hoofdstuk van een boek en wordt er 1 hoofdstuk van jou gelezen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Bij groep Clematis lees je elke week 1 hoofdstuk van een boek en wordt er 1 hoofdstuk van jou gelezen.

Je leest dus altijd 1,2 of 3 hoofdstukken en vervolgens geef je de schrijver in de comments van het boek tips en natuurlijk ook complimenten. (we moeten het een beetje positief houden). Ik wil geen reacties zoals: 'Je boek was goed', nee je geeft er goede argumenten bij dus bijvoorbeeld: 'Ik vind dat je een hele goede schrijfstijl hebt maar ik zie nog wat grammaticale fouten, misschien kun je daar op letten. Wel kon ik me heel goed inleven in de karakters.' Zo hebben mensen er echt iets aan waardoor hun boek verbeterd kan worden.

De verdeling zal elke zondag online komen en dan heb je een week, dus tot de volgende zondag 20:00 uur, om je taak gedaan te hebben. Ik zal zoveel mogelijk proberen te checken. Als je zelf merkt dat iemand zijn taak niet heeft uitgevoerd kun je dat tegen mij zeggen dan ga ik even met degene praten. Als je je taak niet doet is er een grote kans dat je uit de club gezet wordt, behalve als je een goede reden hebt. 2e keer per maand taak niet gedaan=eruit gezet. Als je uitstel wilt is dat van maximaal 2 dagen, tot dinsdag dus.

Boek van de maand:
Elke maand wordt er een boek uitgekozen (random) waarvan 4 hoofdstukken gelezen wordt door iedereen. Deze taak bekijk ik niet heel streng, deze kun je zien als keuze. Je kunt alleen het boek van de maand worden als je al je taken hebt gedaan en dus ook het vorige boek van de maand hebt gelezen. De leden die dit willen zetten een comment neer, ik geef elke maand aan wat jullie neer moeten zetten en kies daar dan uit.

Zin voor zin:
Elke maand (ongeveer, niet heel precies) komt er een hoofdstuk online genaamd zin voor zin. Hierin krijgen jullie een zin van mij waar jullie op verder gaan. Mensen zetten één zin neer en zo maak je samen een verhaal. Dit is ook een keuze om aan mee te doen, niet verplicht.

Coming soon: Dahliaview:
Elke maand zal ik een random iemand uitkiezen die ik ga interviewen. (Met toestemming.) De leden mogen vragen insturen die ze aan degene willen stellen. Zowel vragen over het boek dat ze schrijven maar ook over huisdieren en verzin het maar. Zelf verzin ik ook vragen. Zo leren we elkaar nog beter kennen via de club. De geïnterviewde hoeft natuurlijk niet overal antwoord op te geven. Het gaat om de lol dus we houden het gewoon leuk (:

Wat ik van jullie verwacht:

- Je voert je taak netjes uit

- Je geeft goede tips EN complimenten

- We beledigen elkaar niet en houden het gezellig

- Je hebt een verhalenboek. Mogen ook verschillende verhalen zijn per hoofdstuk, maar bijvoorbeeld geen coverboek of feitjes boek. Echt een boek met een verhaal.

- Als je een boek opgeeft moet deze uit minimaal 3 hoofdstukken bestaan*

- Je respecteert het als ik iets later ben of het niet haal (ik heb het soms ook druk)

Wanneer wordt je uit de club gezet:

- Je beledigd mensen

- Je wilt uit de club (stuur mij een berichtje)

- Je hebt je taak voor de tweede keer in één maand niet op tijd uitgevoerd en ook geen uitstel gevraagd

- Je hebt 3 of meer keer in de maand uitstel gevraagd

Goed dat waren even allemaal serieuze dingen, het is natuurlijk gewoon hartstikke leuk en harstikke gezellig. We helpen elkaar met schrijven en worden een gezellige schrijversgemeenschap! Ik hoop dat ik je enthousiast heb kunnen maken waardoor je in deze club wilt. Inschrijven kan in het volgende hoofdstuk, ik begin deze club vanaf 15 aanmeldingen (kan dus even duren ik heb geen idee hoe hard het zal gaan)

Nog wat dingetjes:
Waar moet ik mijn reacties zetten?
- Deze zet je in de comments van het boek van degene die je leest.

Vergeet geen klaar neer te zetten als je je taak afhebt.

Proloog wordt niet geteld als hoofdstuk.

Je kijkt bij iemand anders waar je op moet letten bij het beoordelen en let daar op tijdens het lezen.

——
Hier even een taghoekje, ga helemaal los zou ik zeggen!

————
* ik heb me half bedacht. Je mag je ook inschrijven als je geen boek hebt maar dan krijg je natuurlijk geen beoordeling terug. Je krijgt net als de anderen een taak om te lezen en een reactie te plaatsen. Als je wel een boek hebt en hem wilt laten beoordelen moet deze uit minimaal 3 hoofdstukken bestaan zodat er genoeg is om te beoordelen.

Boekenclub Dahlia {Gesloten}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu