Lukes perspektiv
Osäkert mötte jag Ashtons blick. Han kunde väl inte mena allvar? Var det Lissy? Det kunde väl inte vara Lissy? Eller? Jag stirrade på Calums mobil. Då fick jag det bekräftat, det var Lisa,även kallad Lissy.
''Lissy''mumlade jag och mina ögon började tåras.
''Calmum..gmin..idi..''skrek helt plötsligt Michael. Han hade munnen full av pizza så man kunde knappt höra vad pizzamonstret sa.
''Tugga ur''befallde Ashton,Michael gjorde som han sa.
''Jag bekräftade bara att Calum är en idiot som inte frågade efter hennes nummer''suckade Michael och tog en till tugga av sin älskade pizza. Jag suckade. Självklart.
''VÄÄNTA! JAG HAR EN IDEEE!!!!!!!''skrek Michael. ''Vi söker upp henne på birthday och hittar hennes nummer!'' Jag log. Vår älskade Michael räddade dagen.
''Sure''
Jag drog fram min mobil,gick in på birthday och frågade Ashton efter hennes efternamn:
''Rix,Lisa Rix, Lisa Leena Rix''förklarade Ashton. Jag knappade in namnet. Där kom alla möjliga detaljer upp. Jag log. Så lätt gick det. Calum knappade in hennes nummer på sin mobil och ringde. Han satte på högtalare och vi började vänta.
Signal efter signal gick men ingen svarade. Det lilla hoppet som jag byggt upp inom mig började sakta avta ju längre tiden gick. Men snart hördes ett glatt hej av den personen jag en gång i tiden älskat, som jag fortfarande älskade. Lisa.
--
Lisas perspektiv
''Hallå?'' Jag hade sagt hej,hallå och nån där ungefär 100 gånger men ingen svarade. ''Seriöst,vad vill du?''suckade jag men när jag hörde Michaels skratt blev jag fundersam.
''Vad vill ni..''rättade jag migsjälv.
''Tja killarna blev alldeles stumma när dom hörde att det var du''skrattade Michael som antagligen tagits Calums telefon,jag instämde i hans skratt. ''Hur är det med dig nuförtiden?''frågade jag Michael och jag kände på mig att han log.
''Så jävla grymt''suckade Michael drömmande. I bakgrunden hördes Calums gnälliga röst:
''Det är min telefon, låt mig få prata med henne''
Ashton argumenterade tillbaka om nån systerskit. Jag lyssnade inte så värst noga utan funderade mer om han var där.
---
duuh danh daaaah><
Ja, ett kort kapitel:(
-Vad tycker ni om det nya omslaget? Ska jag byta tillbaka?❤️
أنت تقرأ
Good girls
أدب الهواةDen natten hände något som förändrade Calums och Lisas liv. Föralltid. Men vad skulle hända nu,konsekvenserna blev bara hårdare när John,Lisas pojkvän,når sanningen om natten..sprids ryktet om att Lisa,hon den otrogna horan som valde en Australiensa...