09

112 9 2
                                    

Spala jsem jako zabitá, když vtom se dveře od mého pokoje rozletěly a dovnitř vběhla Růža.

,, Růženko, c-copak hoří, tak sladce se mi spalo," mumlala jsem a protřela si oči.

,, Slečno, toho chlapa dopadli, včera večer! Četníci tam hlídkovali a našli ho zbitého po tom, co napadl další slečnu!" výskla Růža radostně a já se rozespale usmála.

,, Tak to mám velkou radost. Madla už se nemusí bát a vy také ne, kolik že je vlastně hodin?" protáhla jsem a zívla.

,, Půl sedmé pryč, slečno, právě jsem to slyšela v rádiu, vysílali ranní místní zprávy!" řekla Růženka.

,, Půl čeho?? Růženko, měla jste mne vzbudit v půl osmé," zamumlala jsem a ona se na mě provinile usmála.

,, Moc se omlouvám, slečno, doufala jsem, že vám udělám radost," pípla a já se posadila.

,, Jistě, že mám radost, jen se na to musím trochu více probrat," řekla jsem a usmála se.

,, Jsme vám s Madlou moc vděčné, budu si vás předcházet, to teprve uvidíte královský servis, slečno! Začínáme dnes, a to snídaní do postele! " zahlaholila Růža a já se rozesmála.

,, Páni, zase tak mne rozmazlovat nemusíte. Dejte mi chvilku na upravení a přijdu za vámi do kuchyně," zamumlala jsem a znova si protřela oči.

,, Jistě, slečno!" řekla a o mnoho klidněji za sebou zavřela dveře. Ležela jsem v posteli a měla ohromně skvělý pocit. Díky mně a Káji ho dopadli! Pomalu jsem vylezla z příjemně vyhřáté postele, upravila se a vyšla na balkon. Páni, dnes je tak krásné počasí! Posadila jsem se na římsu a pohupovala nohama.

,, Jane, chci s tebou mluvit," ozvalo se náhle z vedlejšího okna a já poznala Maxův hlas.

,, Co se děje, Maxi?" řekl Jan a já ani nedutala.

,, Nevíš, kde je můj prsten po babičce?" zeptal se Max a chvíli bylo ticho.

,, Je ve šperkovnici u matky v ložnici, na co jej chceš?" ptal se Jan zvědavě.

,, Tys svůj už použil, já chci udělat to samé," řekl Max klidně.

,, Maxi, to snad nemyslíš vážně! Jsi mladíček, nevíš o životě nic a chtěl by ses ženit? Nebuď směšný!" rozkřikl se Jan. Počkat co, Max se ptal na prsten, protože chce někoho požádat o ruku? Nikdy se mi nesvěřil, že by někoho měl, že by s někým chodil tajně??

,, Tohle mi říkáš ty? Vždycky jsi mi kladl na srdce, abych se ženami nespěchal, a pak přivedeš Charlotte do jiného stavu ještě před svatbou!" přisadil si Max a chvíli bylo ticho.

,, Jak to víš?" zeptal se Jan ledově a hlas se mu třásl.

,, Nejsem pitomec. Když žena na svatbu spěchá a muž o ni nejeví zájem, je to logické," odsekl Max.

,, Není to tak, jak si myslíš," řekl Jan zlomeně.

,, Tak jak to tedy je?" naléhal Max a Jan si povzdechl.

,, T-to je jedno, už musím jít-" mumlal Jan.

,, Chci vědět, jak to je, tak mi odpověz!" řekl Max rychle.

,, To nejde, Maxi. Je to složitější, než si myslíš-" začal Jan, ale Max ho přerušil.

,, Nechceš mi to říct, protože bych o tobě ztratil iluze a zjistil bych, jaký jsi slaboch-" ulevil si Max, když jsem najednou uslyšela plesknutí. Jan dal Maxovi facku.

,, Jak se opovažuješ!" rozkřikl se Max a já slyšela hluk rvačky. Došla jsem do ložnice a pak se rozběhla ke dveřím, s trhnutím je otevřela a pak vešla do Janova pokoje. Jan s Maxem leželi na zemi a rvali se jako dva uličníci.

,, Přestaňte, dost!" křikla jsem a oba ztuhli. Vyděšeně na mě hleděli a pomalu se sbírali do stoje. ,, Promiňte, slečno. Mrzí mne, že jste to musela vidět," řekl Jan stroze a sebral svou kravatu ze země.

,, Maxi, jste v pořádku?" zeptala jsem se a vzala mu tvář do dlaní. Měl ji horkou a červenou.

,, To nic, jen menší výměna názorů," řekl Max bezvýrazně a odešel. Jan stál u okna. Mlčel.

,, Jane, vy jste v pořádku?" zeptala jsem se ho opatrně a šla směrem k němu.

,, V nejlepším, teď už jděte!" řekl podrážděně.

,, Jistě, už-už jdu. K-kdybyste něco potřeboval, budu ve svém pokoji," zamumlala jsem a odešla do své ložnice. Posadila jsem se na postel. Tak je to přece pravda, Charlotte je těhotná. Musím to říct Káji! Vyšla jsem ze svého pokoje a zaklepala na ten její. Když se ozvalo dále, vešla jsem a posadila se na její postel. Ona se zrovna česala u zrcadla.

,, Mám pro tebe novinky," řekla jsem a ona zakývala hlavou.

,, Růženka už za mnou byla, mám fakt radost, povedlo se nám ho dostat za mříže!" zavýskla nadšeně.

,, To není ono. Charlotte je opravdu těhotná. Slyšela jsem Jana, jak to při hádce s Maxem přiznal, máme to potvrzené," řekla jsem a Káji vypadl hřeben z ruky.

,, Páni, tak přece jsme si to jen nedomýšlely. Ti dva jsou poslední dobou pěkné uzlíčky nervů. I když se svatba posunula o týden kvůli tomu pádu z koně, tak stejně bude za dva týdny," řekla Kája.

,, Ale stejně mi na tom něco nesedí. Jan nevypadá jako někdo, kdo by bez rozmyslu strávil noc s cizí ženou. Dívá se na ni tak pohrdavě. Nedokážu si představit, že by s ní kdy dokázal spát a byl při tom při smyslech," řekla jsem a Kája přikývla. Pohled jí přistál na mé ruce a já ji schovala.

,, Liano, tvoje klouby!" řekla a já uhnula pohledem.

,, To nic není!" bránila jsem se a ona mi vzala ruku do své a zkoumala ji. Je pravda, že po té včerejší potyčce na pěsti jsem to dost přehnala a moje klouby vypadaly, že zažily lepší časy.

,, Liano, tohle nesmí nikdo vidět, jak to asi vysvětlíš?" řekla Kája vyčítavě a popadla taštičku s makeupem. Opatrně mi začala zakrývat podlitiny, aby si jich nikdo nevšiml.

,, Máš pravdu, díky, Kájo," povzdechla jsem si.

,, To nic, už to bude," řekla a snažila se mi pudrem zafixovat svůj výtvor.

,, Mimochodem, Max chtěl po Janovi jakýsi prsten. Podle jejich rozhovoru jsem vytušila, že ho chce pro nějakou ženu, aby ji požádal o ruku," řekla jsem a Kája se na mě vytřeštěně podívala.

,, Liano, je ti, doufám, jasné, pro koho ho chtěl?" zeptala se smrtelně vážně a já zamrkala.

,, O čem to mluvíš?" zeptala jsem se a ona protočila panenky.

,, Pro tebe, ty jedna naivko! Musíš ho nějak přesvědčit, že to není dobrý nápad, neměl se do tebe zabouchnout! Jsme tu na misi, ne v romantickým filmu!" soptila Kája.

,, Hej, neřekl, pro koho to chce, tak tady nevyvozuj ukvapené závěry! Navíc, nikdy jsem mu nic neslíbila, nic spolu nemáme! Lidi se přece berou až po tom, co už se líbali, vyznali si nekonečnou lásku a tak, ne? " ptala jsem se Káji a ona zvedla obočí.

,, Nezapomeň, co je za rok. Chlap s tebou mluvil jednou a už tahá prsten," řekla a já si povzdechla.

,, Každopádně...Pokud to skutečně bylo pro mě, odmítnu ho. Spokojená?" řekla jsem podrážděně.

,, Musíš to udělat, je to i v jeho zájmu. Víš, jak by mu to ublížilo, kdybyste se sblížili a ty pak beze slova odjela? " naléhala Kája.

,, JÁ VÍM!" okřikla jsem ji a vytrhla svou ruku. Naštvaně jsem vyšla z jejího pokoje a zabouchla za sebou dveře. Sama kluky využívá jen na sex a mě bude poučovat o tom, jak klukům nezlomit srdce! V jednom má pravdu, musím se držet dál od Maxe. Je mi z toho sice docela úzko u srdce, ale nemám jinou možnost. To poslední, co chci, je mu ublížit.

Minulost v ohrožení [DOKONČENO]Kde žijí příběhy. Začni objevovat