Season 1-Episode 4

93 4 25
                                    

Vermoeid liep Obi-wan Kenobi naar de vergaderzaal van de Jedi.
Kit Fisto had hen opgeroepen en gezegd dat hij dringende zaken moest melden.
Obi-wan was eigenlijk van plan geweest om te mediteren, maar ja, plannen veranderen.

Hij was lichtelijk verbaasd toen hij binnenliep en zag dat elke stoel, behalve die van hemzelf en Anakin, gevuld was.
Er moest wel iets heel belangrijks zijn als de hele Jedi Council was opgeroepen.
Nieuwsgierig nam Obi-wan plaats.
Hij voelde meteen dat er een soort spanning hing. Niemand zei wat en iedereen keek ongemakkelijk om zich heen of naar de grond.

'Wat is er aan de hand?' vroeg Obi-wan na een tijdje.
Yoda kreeg het woord.
'Skywalker...jij moet oproepen,' zei hij alleen.
Obi-wan keek verbaasd naar de hoge Jedi Master.
'Hoezo ik?'
'Dringende zaken,' zei Yoda kortaf.

Obi-wan besloot af te wachten tot Anakin er was en hoopte dat hij dan duidelijkheid zou krijgen over wat er aan de hand was.
Hij wist dat Anakin zijn kinderen naar school moest brengen, maar er was hem nu al 5 keer verteld dat het om dringende zaken ging, dus gebruikte Obi-wan zijn Holo om Anakin te vertellen dat hij moest komen.

Op het moment dat de holo van Obi-wan die van Anakin bereikte, was Anakin...bezig...met zijn vrouw...

'Ani...' mompelde Padmé.
'Nee, ik ga niet kijken,' zei Anakin terwijl hij kleine kusjes in de nek van Padmé zette.
'Misschien is het belangrijk.'
'Jij bent belangrijk.'
'Ani...' bleef Padmé volhouden.
Anakin liet zijn hoofd hangen en zuchtte.
'Best.'
In alleen zijn onderbroek ging Anakin van Padmé af en liep naar de Holo.

Hij keek naar de het bericht van Obi-wan.
Even wilde hij doen alsof er niks aan de hand was en doorgaan waar hij en Padmé mee bezig waren.
Maar Padmé verscheen al achter hem met alleen haar bh en onderbroek aan.
Ze hoorde Obi-wan in het bericht zeggen dat het dringend was, en Anakin wist dat Padmé hem nu zou dwingen om te gaan.

Toen het bericht was afgelopen liep Anakin terug naar de slaapkamer om zich Jedi gewaad aan te trekken.
'Ik hoop voor Obi-wan dat het inderdaad zo dringend is als hij zegt,' mompelde hij.
Ook Padmé begon zich aan te kleden.
'Ik moet sowieso over een half uur in de Senaat zijn,' zei ze.
'Veel had kunnen gebeuren in een half uur,' zeurde Anakin.
Met tegenzin vertrok hij even later toch naar de Jedi Tempel.

'U had mij nodig?' zei Anakin toen hij opweg was naar zijn stoel in de vergaderkamer.
'Blijf daar maar even staan,' zei Mace Windu toen Anakin in het midden van de kamer stond.
Verbaasd bleef hij staan in het middelpunt, met alle ogen op hem gericht.

'Wat is er aan de hand?' vroeg Anakin, die meteen aanvoelde dat er iets niet klopte.
Het was even stil, maar toen Yoda een knikje aan Mace gaf begon hij te praten.

'Jonge Skywalker...' begon hij.
Anakin haatte het als ze hem "jonge" Skywalker noemde. Hij zat nu al lang genoeg bij de Jedi om gewoon Skywalker genoemd te worden.
Liever natuurlijk Master Skywalker, maar hij had zich erbij neergelegd dat dat voorlopig nog niet gebeuren.

'Je wordt schuldig bevonden van het overtreden van de Jedi Code.'

Anakin staarde Mace sprakeloos aan, terwijl hij zocht naar goede woorden.

'Welk deel van de Jedi Code precies?' vroeg hij slikkend.
'Het deel van "geen verbintenissen"' antwoordde Mace.
Weer kon Anakin niks uitbrengen.

'Van jouw huwelijk met Senator Amidala, weten wij,' sprak Yoda.
Anakin keek naar Obi-wan, zoekend voor hulp.
Maar zijn master bleef stokstijf zitten en keek naar de grond.
Hij had Anakin belooft zijn geheim te bewaren, maar als de Council erachter kwam stond hij er alleen voor.
Anakin wist dit, hij hoopte alleen dat Obi-wan hem toch zou helpen. Maar dit deed hij niet.
Zoals Obi-wan al zei: hij stond er alleen voor.

Keeping up with the SkywalkersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu