Het was zeer waarschijnlijk dat de schreeuw die uit Anakins keel kwam, nog te horen was bij Luke en Leia op school.
Het was dat Leia en Luke het zo naar hun zin hadden op hun school en alleen maar lachte en plezier maakte, anders hadden ze het vast gehoord.
De tweeling hadden de beste dag van hun leven.
Hun vader daarentegen, had een van de slechtste dagen van zijn leven.
Zijn dag begon mooi toen hij zijn kinderen naar school bracht, maar kreeg toen het nieuws dat hij uit de Jedi was getrapt.Anakin liep het huis binnen, schopte tegen alles wat hij tegenkwam en plofte daarna op de bank.
Hij ging met zijn handen door zijn verwilderde haren en slaakte nog een keer een kreet van woede uit.Hij bedacht zich dat hij 4 opties had.
Optie 1: hij kon zich volwassen gedragen door de consequenties van zijn eigen fouten te accepteren.Optie 2: hij kon op de bank gaan liggen huilen omdat zijn droom in duigen was gevallen.
Optie 3: hij kon gewoon tegen alles schoppen wat hij zag en zich vervolgens zat drinken om zijn woede te verdrijven.
Optie 4: hij kon in alle woede zijn lightsaber pakken en naar de Jedi Tempel gaan om iedereen die hem verraden had, af te slachten.
Anakin bedacht zich al snel dat optie 4 een no go was. Dan zou hij de Jedi alleen maar gelijk geven. Daarbij zou Padmé hem waarschijnlijk daarna zelf vermoorden.
Dus bleven er 3 opties over.Anakin huilde niet. Of in ieder geval bijna niet.
Hij haatte huilen. Het was een teken van zwakte, en Anakin had zichzelf beloofd om nooit zwak te zijn.
Zo viel ook optie 2 af.Hij kwam uit op optie 1. Hij ging nadenken over zijn daden en waar die hem geleid hadden.
Hij bedacht zich hoe hij de Jedi Code had gebroken door te trouwen met Padmé.
Hij bedacht zich ook dat hij misschien wel vaker de Code gebroken had.
Hij had vaker de Force gebruikt voor persoonlijke redenen, terwijl ook dit verboden is.
Ook had hij vaker weerloze mensen om het leven gebracht. Hij dacht terug aan de dag dat hij Count Dooku vermoorden, op bevel van Chanselor Palpatine.
De man had zonder wapens op zijn knieën gezeten, toen Anakin met twee lightsabers zijn hoofd van zijn lichaam scheidde.Toch bleef de profetie door zijn hoofd spoken.
Het kon toch niet dat die gewoon verzonnen was? Of niet waar was?
Anakin wás- ís de Chosen One en de Jedi hadden hem verraden.
Woede kwam weer aanzetten en Anakin koos toen bewust voor optie 3: dronken worden om zich woede te vergeten.Senator Padmé Amidala had besloten eerder haar werk te verlaten. De vergadering met Senator Bail Organa was uitgesteld naar een andere dag, en dat kwam voor Padmé goed uit.
Ze had haar hoofd er niet bij, maar bij haar kinderen.
Ze wilde optijd thuis zijn om alles klaar te maken en ze vervolgens op te kunnen halen van hun eerste schooldag.Ze was verbaasd toen ze thuis een onbekende speeder zag staan.
Ze herkende de gele van Anakin, maar de rode die ernaast stond was voor haar onbekend.
Ze liep het huis in en binnen trof ze een regelrechte nachtmerrie aan.Obi-wan Kenobi zat op de bank met een glas water in zij handen. Hij straalde een en al paniek, ergernis en verwarring uit.
Naast hem, op de bank, lag Anakin.
Hij lag ondersteboven waardoor een paar plukken van zijn haar de grond raakte en zijn voeten bijna het plafond.'Wat...is hier aan de hand...?' vroeg Padmé in lichtelijke paniek.
'Schat!' riep Anakin blij en rolde zichzelf onhandig weer rechtop.
'Raad eens!' riep hij enthousiast.
'Anakin, wat ben je aan het doen?' vroeg Padmé haar man.
'De Jedi hebben me weggestuurd!' riep Anakin met een grote lach op zijn gezicht.'Wat?!'
'Ja! Ze wilde me niet meer!'
Padmé richtte zich tot Obi-wan, hopend van hem een fatsoenlijk verhaal te krijgen.'De Council weet van jullie relatie. Ze zeggen dat Anakin een gevaar zal vormen aangezien hij al een keer bijna van het rechte pad af is gegaan,' legde Obi-wan uit terwijl hij keek naar Anakin, die nog een grote slok uit de fles alcohol nam.
'Ik ben hem gevolgd toen hij wegliep uit de Council.'Padmé zuchtte en legde haar handen op haar hoofd op de plots opzettende hoofdpijn weg te drukken.
'Hoe weten ze het?' vroeg Padmé terwijl ze keek naar al het meubilair dat op de grond lag dankzij Anakins voet.
'Kit Fisto heeft jullie gezien,' antwoordde Obi-wan.'Vieze verrader!' riep Anakin toen.
'Trouwens eh...' begon hij maar dronk eerst weer een slok uit de fles.
'Wat deed Kit Fisto bij de school? Heeft hij misschien stiekem kinderen waar wij niks over weten? Ik zeg maar, ik zou het onderzoeken! We kunnen geen VERRADERS BIJ DE JEDI HEBBEN!'
'Hij is compleet door aan het draaien,' zei Obi-wan tegen Padmé.
'Jullie moeten juist trots op me zijn!'
'Trots?!' herhaalde Padmé boos.
'Ik kom thuis en je hebt alles omver geschopt, bent dronken en we moeten dalijk onze kinderen van school afhalen! WAarOm ZoU Ik TRoTs ZiJN?!'Obi-wan slikte toen hij voor het eerst Padmé echt boos zag. Er was niks meer over van de beleefde Senator, of de liefdevolle moeder.
Nee, nu was er alleen nog een erg pissige vrouw.'Omdat...ik ook naar buiten had kunnen gaan en koppen af kon gaan hakken!' riep Anakin terwijl hij met zijn hand naar zijn nek geen en deed alsof hij deze eraf sneedt.
Maak het nou niet nog erger dacht Obi-wan bij zichzelf.
'In plaats daarvan zit ik hier, veilig!'
En hij maakt het erger, wat een verassing.
Obi-wan sloeg zijn hand tegen zijn gezicht.'Wat moeten we nu doen?!' richtte Padmé zich tot Obi-wan.
'We moeten Luke en Leia over een uur ophalen!'
'Hey Padmé! Kijk wat ik kan!' riep Anakin naar Padmé. Hij had duidelijk niet door dat zijn vrouw aan het stressen was.
'Anakin! Hou je bek!' riep Padmé kwaad.'Waarom is iedereen zo boos op mij opeens?!' snikte hij toen.
'Iedereen haat me opeens. Alleen omdat ik toen met die eh...mensen...eh Zandmensen! Dat hele gedoe!' zei hij.
'Je maakt een inniminnie foutje en iedereen heeft opeens een hekel aan je.'
'Obi-wan, als hij nog een keer iets zegt over die zandmensen ga ik hem vermoorden!' zei Padmé die de hoofdpijn heftiger voelde worden.'Weet je wie me nog het meeste haat in de hele Galaxy?' ging Anakin, die Padmé duidelijk niet hoorde, door.
'Die vent met zn paarse zwaard! Hij HAAT MIJ!'
'ANAKIN IK HAAT JOU!'
'Weet je wat zijn probleem is?' ging Anakin door en zette zichzelf op Obi-wans schoot, die hem meteen op de grond duwde.
'Hij is jaloers.' Anakin stond op en stak even heel kinderachtig zijn tong naar Obi-wan uit.
'Hij is jaloers. Omdat hij een 50jarige maagd is, en ik al met een koninklijk iemand in bed lag tOEn Ik 19 WaS!'Padmé's ogen werden groot van kwaadheid en ongeloof dat haar man dat zei.
Ze slikte de opmerkingen af en haalde rustig adem.
'Anakin...' begon ze kalmpjes.
'Je kunt niet zomaar dronken worden op de eerste schooldag van onze kinderen!''Ey, voor u informatie Senator...' zei Anakin met een klein spottend buiginkje.
'Ik ben niet dronken. Alleen een beetje aangeschoten.'
Terwijl hij dat zei hield hij de fles alcohol op de kop. Er vielen net twee druppels uit wat betekende dat Anakin de hele fles had opgedronken.
Hij keek eerst met een schuin hoofd verbaasd naar de legen fles, en wees er toen lachend na.
'Ik heb net een fles opdronken,' grinnikte hij.'Obi-wan, zeg ALSJEBLIEFT dat je me helpt met dit kind,' riep Padmé wanhopig terwijl ze naar Anakin wees.
Obi-wan knikte.
'Ik weet wat we moeten doen.'
JE LEEST
Keeping up with the Skywalkers
FanfictionVolg het leven van de Skywalkers. Een familie met veel drama. Heel veel drama...