Sambungan novel My Sweet Boyfriend~
Amir POV
"Aku harap rancangan kami berjalan lancar...Semuanya bergantung kepada Ha-""Amir! Kau cakap dgn siapa ?" celah Zizul tiba².
Sedikit lagi aku nak sebut nama dia.Kalau Zizul dengar habislah aku.
"Kau nak apa ?" tanyaku dingin.
"Aku tanya dulu tadi ? Kau caka-"
"Macam mana dgn Hazy sekarang ? Dia dah okay ?" lantas aku tukar topik.
"Dia ok sekarang...Aku dah rawat dan beri dia tidur tadi"
Aku cuma mengangguk kepala lalu terus bangun utk pergi ke bilik bacaan seperti biasa.
"Aiman macam mana tadi ? Dia mest-"
"Ttg Aiman tu aku akan settlekan utk kau nanti.Btw,kau jgn nak buat perkara yg bukan² dgn Hazy.Kalau tak,aku akan pastikan hidup kau sengsara,rosak dan musnah dgn sekelip mata" pesanku lalu terus berlalu pergi.
Skip~
Aku bangun pagi seperti biasa.Aku tidur di bilik khas yg ada dirumah ni.Bilik ni cuma khas utk aku dan kembar trio.Bilik inilah paling sukar ditemui sebab ianya bilik rahsia.Apa² pun,aku berkemas utk ke sekolah dan terus keluar dari bilik.
"Awak tak boleh ke sekolah.Nanti awak sakit"
"T-tapi nanti,saya akan ketinggala-"
"Ttg tu awak jangan risau.Amir man ada.Dia mesti akan ajar kita nanti"
Kurang ajar kau Zizul.Kau ingat aku ni kuli kau ke apa!
Dush!
Aku terus terjah pintu bilik Hazy.Mereka berdua terkejut melihatku terutama sekali Zizul.
"A-amir!? Kau tak pergi seko-"
"Jangan nak tukar topik! Kau pergi sekolah sekarang! Jangan kau nak macam² tak hadir ke sekolah!" potongku terus.
"Hazy pula maca-"
"Hazy berehat di rumah je dan akan dijaga oleh abang dia.Jadi kau pergi berkemas sekarang"arahku.
Zizul terus berlari masuk ke bilik air manakala Hazy pula tercegat di sisi katil.
" Amir"
"Kenapa ?"
"Awak rasa kakak dapat tak ja-"
"Jangan risaulah.Dia pasti boleh jalankan rancangan tu.Awak pula mesti jaga kesihatan diri tau seba-"
"Faham...Hiks..." air mata Hazy terus mengalir.
Aku menyuruhnya berehat lalu duduk di sebelahnya sambil mengusap lembut rambutnya.
"Ingat Hazy~ Tinggal 6 bulan je lagi tau.Seminggu dari sekarang pula,kita akan berpuasa" pesanku.
"Hurm...puasa...Seperti biasalah saya nantikan,masuk hospital,ambil darah,banyak appointment dgn doktor dan berehat" Hazy terus mengeluh.
"Bersabarlah...Awak dah biasakan dgn semua ni"aku rasa sedih juga dgn keadaan Hazy.
Hazy cuma mengangguk kepala dan terus tidur utk berehat.Aku harap selepas ni,Hazy akan sihat sepenuhnya.Ini semua salah ibubapa dia yg tidak bertanggungjawab.Semoga selepas operation kelak,Hazy akan sembuh.
*****************************
" Mana Aiman ?"tanya Sofia.
"Abang aku tak keluar dari bilik sejak semalam malah diajak makan pun tak nak" Ikhuan kelihatan risau.
YOU ARE READING
My Sweet Boyfriend(Second Account)
Teen FictionSambungan chapter utk account aku yg lagi satu... Dipersilakan membaca dan jgn lupa utk vote sekali ok...