Hoofdstuk 1

2.8K 66 1
                                    

We waren onderweg. Onderweg naar Parijs. Wolfs en ik. Ik was bijna jarig en Wolfs had al vaak gevraagd wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben. Ik had gezegd dat ik niks hoefde, ik besteedde immers nooit veel aandacht aan mijn verjaardag. Maar hij vond dat we het dit jaar wel moesten vieren, geen idee waarom, maar hij had besloten me mee te nemen naar Parijs, om samen een paar dagen uit te rusten en te genieten van de stad. En nu waren we dus onderweg met de trein naar Parijs. 'We zijn er.' Wolfs legde zijn hand op mijn bovenbeen en de trein minderde vaart. Ik pakte mijn spullen en stopte ze allemaal weer in mijn rugzak. Wolfs pakte ondertussen onze weekendtassen met kleding en toiletspullen. We liepen de trein uit, de grote stad in. Ik keek om me heen, hier stond ik dan, in Parijs samen met mijn werkpartner, 'En, heb je er zin in?' vroeg Wolfs me. Ik knikte, 'Ja, heel erg veel zin in.' Zei ik enthousiast. 'Ons hotel is hier dichtbij, dus daar gaan we eerst heen en daarna eten we wat in de stad.' Vertelde Wolfs me. Hij gooide onze tassen over zijn schouder er we liepen erheen. Een paar lange straten verder kwamen we aan bij ons hotel. Aan hoe het gebouw eruit zag kon je niet opmaken dat het een hotel was, maar dat was het dus wel. We checkten in en stapten in de lift op naar de zesde verdieping. Wolfs liep voorop de lift uit direct richting onze kamer en opende de deur, 'Tadaa!' ik keek naar binnen, het was klein maar wel erg gezellig. 'Ziet er leuk uit Wolfs' Hij had eigenlijk een luxe hotel willen regelen, maar ik had hem er op aangedrongen dat hij dat niet moest doen. Hij stond er namelijk op dat hij het zou betalen omdat het voor mijn verjaardag was en ik wilde niet dat hij zoveel moest betalen. Nu had hij dus dit leuke hotel geregeld met een kleine knusse kamer slaapkamer, een eettafel voor twee personen, een televisie, een kast en een kleine badkamer. En een tweepersoons bed, maar dat nam ik maar voor lief. 'Goedgekeurd, van Dongen?' ik knikte, 'Helemaal.' Ik pakte mijn tas en haalde er wat schone, leuke kleren uit. 'Ik kleed mij even om, dan kunnen we gaan.' Ik liep de badkamer in en kleedde me vlug om, deed wat make-up op en liep de badkamer weer uit. Wolfs zat met een tijdschrift op bed en had zoals gewoonlijk zijn pak aan. 'Gaan we?' Ik keek hem aan en zag zijn ogen over mijn lichaam glijden, hij legde zijn tijdschrift weg, 'Uh.. ja.' Hij stond op en deed de deur open, ik liep hem achterna en samen liepen we naar buiten toe. 'Weet je al waar we gaan eten?' We liepen samen door de drukke straten in Parijs. 'Tuurlijk, ik heb alles al uitgestippeld. Ik weet al wat we wanneer gaan doen.' Ik glimlachte, 'O, wat dan allemaal?' was ik meteen weer heel benieuwd. 'Ja dat ga ik jou niet allemaal vertellen, dat is een verrassing.' We kwamen aan bij een restaurant, niet chique maar het zag er wel heel leuk en gezellig uit. De ober begeleidde ons naar een tafeltje en Wolfs bestelde wat te drinken voor ons. Voor mij en chocomel en voor hem een biertje. Onder het eten spraken we niet veel tot dat ik het gesprek begon, 'Waarom wilde je me eigenlijk meenemen naar Parijs?' hij legde zijn bestek neer en keek me aan, 'Het is een mooie stad. Een stad vol liefde.' Ik keek hem raar aan en hij knipoogde naar me. Ik voelde mijn wangen warm worden en concentreerde me maar weer snel op het eten zodat hij het niet zou zien. We dronken nog wat na en liepen rond half tien terug richting ons hotel. Het was ondertussen flink afgekoeld buiten en ik liep daarom zo dicht mogelijk tegen Wolfs aan. Hij sloeg uit het niets een arm om me heen, hij had dus gemerkt dat ik bij hem ging lopen. Betrapt. 'Mag ik wel weten wat we morgen gaan doen?' vroeg ik hem. 'Vooruit dan maar,' hij stopte even met praten en bedacht zich wat we ook alweer zouden gaan doen, 'we gaan de stad in, de Eiffeltoren bekijken, misschien nog naar de Notre Dame en we zien verder wel.' Ik glimlachte, het werd vast een hele leuke dag, dat wist ik zeker. We kwamen al in de buurt van ons hotel en ik moest toegeven dat ik het best jammer vond. Het voelde fijn zo dicht tegen hem aan met zijn arm stevig om me heen. De kriebels die in mijn buik hoorden te zitten voelde ik door heel mijn lichaam toen hij zachtjes met zijn vingertoppen langs de huid van mijn arm streelde. Als ik die kriebels nu al zo erg voelde, hoe zou het dan voelen als we samen in bed zouden liggen? Ik was benieuwd.

Je t'aime [Flikken Maastricht]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu