LM ; 13

4.3K 160 7
                                    

- i like the way you smile with your eyes - One Direction

Hailee menunggu ketibaan Bryan yang dari pagi tadi tidak pulang-pulang . Dia mengeluh bila Bryan masih lagi tidak mahu bercakap dengannya .

Peluh di dahi di kesat . Penat dia berlatih menembak hari ini semata-mata mahu gembirakan Bryan . Dia jadi marah bila emua teknik menembak dia hilang .

Rasanya tidaklah lama sangat dia berhenti menembak sebelum ini . Tapi entah semua skill tu dah tak jadi .

Tersasar saja .

"Hesh ! Bosan betul "

Hailee tiba-tiba saja mendapat idea yang dia rasa paling bernas . Pantas tangga didaki dan terus masuk ke bilik ingin menukar pakaian .

Selesai saja memakai baju yang sesuai , dia terus mencapai kunci kereta Porsche milik Bryan . Pintu dibuka dan

BUK !

Hailee menelan air liur . Badan sasa Bryan dipandang tidak berkelip . Mati lah nak !

"Nak pergi mana ?"

****

"Cuba lari dari aku , huh ? Pantang ada peluang , laju je kau nak lepaskan diri "

"Bukan lah ! Aku nak pergi -"

"I dont care ! "

Hailee mengetap gigi ! Kau tak kisah tapi masalahnya kau tuduh aku macam-macam . Setan betul perangai !

"Kalau kau tak kisah , bagilah aku keluar . Hari-hari terkurung dalam ni . Serabut lah !"

Hailee bangun dari kerusi tapi pantas Bryan mengcengkam lengan Hailee , kuat .

"Sakitlah !"

Bergema suara gadis itu didalam rumah Bryan . Benar , sakit sangat . Tangan dia yang kecil dicengkam dengan tangan Bryan yang besar . Bukan setakat merah , agaknya bengkak juga .

"Masuk bilik , now !"

Bryan betul-betul dah ubah sikapnya . Selamani Bryan baik saja dengan dia . Tapi sekarang dingin dan suka menengking . Hailee jadi takut .

"Tak nak ! Aku nak keluar nak jumpa adik aku . Kau tak payah nak kongkong hidup aku sangat boleh tak !"

"Jangan melawan , Hailee "

Bryan bersuara dengan suara celah gigi . Dia mengenggam penumbuk . Nasib saja gadis itu perempuan kalau tidak dah lama makan penumbuk dia .

"Mampuslah !"

Pang!

Menggigil badan Hailee bila dilempang kuat oleh Bryan . Air matanya mengalir . Sakit sangat .

"Aku dah kata jangan melawan . Keras kepala ! Pergi masuk bilik "

Dia betul-betul dah hilang sabar dengan Hailee .

"Thanks.."

Hailee menlanggar bahu Bryan dan terus masuk ke dalam lif .

*****

Bryan meraup wajahnya . Dia serabut dengan Black Ant yang sudah tahu keberadaan Hailee . Jadi sebab itulah dia tak mahu Hailee keluar tanpa sesiapa teman .

Nak disuruh bodyguard ? Hailee tak mahu . Katanya serabut . Jadi dia ikut sajalah permintaan Hailee .

Dia masih marah dengan Hailee yang tak mahu dia ajar gadis itu menembak . Musuh dah makin dekat , tapi Hailee masih lagi degil .

[SU] LOVELY MAFIAWhere stories live. Discover now