7. De eerste training.

78 5 0
                                    

'Ik meen het Dais! Het is echt zo'n eikel! Hij heeft een ego van hier tot Tokio en hij blijft maar zeggen dat ik verliefd op hem ga worden maar dat gebeurd dus mooi niet!' Roep ik in mijn mobiel.

'Nee, tuurlijk word je niet verliefd op zo'n egotripper! Maar je zult hem wel moeten accepteren om met hem samen te kunnen werken.' Zegt Daisy.

Ik zucht, wetend dat ze gelijk heeft. Gisteren zijn we na nog wat gepraat te hebben naar huis gegaan en vanmiddag moet ik weer naar het gebouw toe. Gisteren hebben ik en Levi nog heel wat gekibbeld alhoewel we gek genoeg ook soms samen gelachen hebben. Maar echt, ik haat hem. Hoe hij expres naar mijn kont kijkt, de opmerkingen die hij maakt, gewoon alles ughh.

'Maar maak je niet druk! Als je met Jordy hebt zal Levi zich wel anders gaan gedragen.' Zegt Daisy.

'Huh wat?! Ik met Jordy?' Vraag ik.

'Doe niet alsof je van niks weet Shar. Zelfs een blinde zou nog kunnen zien dat jullie elkaar leuk vinden.' Zegt Daisy.

Wat? Vind ik Jordy leuk? Hij is wel knap en lief enzo..

'Van mij mag je hoor. Ik zou het zelfs leuk vinden als jullie wat hadden!' Ratelt Daisy door.

Ik luister niet meer naar haar. Ik blijf in gedachte verzonken over Jordy. Ik denk dat ik hem misschien inderdaad leuk begin te vinden.. Hij is in ieder geval zo veel leuker als Levi!

'Daisy, ik moet gaan. Naar Dan en Jan toe, en natuurlijk mijn beste vriend Levi.' Voel de sarcasme.

'Ja, is goed! Succes!' Zegt Daisy. En de verbinding word verbroken.

Ik spring op mijn fiets en fiets naar het gebouw toe.

Bij het gebouw aan gekomen zet ik mijn fiets neer en loop naar binnen. Ik begroet Anouk en neem de lift naar de eerste verdieping. Naar de danszalen.

'Hé Shar!' Zegt Jan als ik de danszaal inloop.

'Hoi!' Zeg ik terwijl ik mijn tas neer laat ploffen in een hoek van de zaal.

'Hé schatje!' Levi zit voor de spiegel zijn haar goed te doen.

'Hoi lieverd.' Zeg ik.

Dan komt nu ook de zaal inlopen en begroet ons.

'Hoe laat is het?' Vraagt hij.

'Twee uur.' Zegt Jan.

'Waar is Mich dan?' Dan pakt zijn mobiel uit zijn zak.

'Hier ben ik!' Een lange man komt de zaal binnenlopen hij ziet er erg sportief uit.

'Oh, hé!' Zegt Dan.

'Lev en Shar, dit is Mich. Hij gaat met jullie aan jullie spieren, kracht en conditie werken.' Zegt Jan.

'Ik wens je succes met die twee.' Zegt Dan en hij loopt samen met Jan de zaal uit.

'Nou jongens laten we maar meteen beginnen met de warming-up!' Mitch zet wat muziek op en ik en Levi gaan klaar staan.

Als we zijn opgewarmd ben ik al best vermoeid. Poeh wat is dit zwaar.

We doen wat conditie oefeningen.

'Jongens, jullie conditie moet veel beter!' Zegt Mich. 'Morgenochtend 6 uur staan jullie bij het gebouw en gaan we met zijn drieën joggen.'

'Zo vroeg?' Kreun ik.

'Ja, om een danser te worden heb je conditie nodig.' Zegt Mich.

Ik kreun nog eens.

Na een uur lang conditie en krachttraining te hebben gehad komt Jan de zaal binnen.

'Hé jongens, jullie kunnen even niet naar verdieping 2 want daar geeft Dan een intervieuw. Maar om kwart over drie gaan we jullie voorstellen aan al jullie vaste trainers. En daarna gaan jullie beginnen aan een choreo met Roy Julen.' Vertelt Jan.

Levi en ik zitten naast elkaar tegen de muur aangeleund maar wat te knikken. Na deze training zijn we beide dood moe.

Even later stroomt de danszaal vol met mensen. Dan komt ook binnen gelopen.

'Zo, hoe ging jullie eerste training?' Vraagt hij grijnzend als hij ons uitgeput tegen de muur aan ziet zitten.

'Vermoeiend.' Zeg ik.

Levi knikt.

Dan lacht en loopt naar Jan toe.

'Oké, we zullen jullie even gaan voorstellen Lev en Shar.' Zegt die.

Levi staat op en steekt zijn hand naar me uit. Ik kijk hem even twijfelend aan.

'Nou, schiet op.' Dringt Levi aan.

Ik pak zijn hand en hij trekt me overeind.

'Nou, Mitch kennen jullie al. Hij doet geeft kracht en conditie training. Levi, aangezien jij iets meer kracht nodig hebt vanwege liften enzo, zal jij vaker naar Mitch gaan.' Begint Jan.

'Shar, jij zal vaker naar Gigi gaan.' Zegt Dan terwijl hij naar een kleine dunne jonge vrouw wijst. Ze heeft haar bruine haar in een kleine paardenstaart.

'Zij gaat met jullie aan jullie lenigheid werken.' Vervolgt Dan.

Gigi glimlacht vriendelijk.

De rest wordt ook voorgesteld. Met Anita gaan we aan emotie werken, met Tom gaan we werken aan tricks zoals salto's etc. Los daarvan zullen we verschillende choreografen krijgen.

'Roy is in de zaal hiernaast.' Zegt Jan.

Levi en ik knikken en dan lopen we naar de andere danszaal.

'Hoi!' Roep ik opgewekt. Ik heb er echt zin in. Roy maakt fantastische choreografiën.

Een stuk van de choreo is uitgelegd en we zijn klaar voor vandaag.

---------------

Heyyy mensen! Sorry voor dit korte slechte hoofdstuk.. Ik heb nog heel veel inspiratie nodig voor de volgende hoofdstukken dus comment svp wat ideeën. :)

Vote & Comment <3

Het dansduo.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu