_part 1_

3 4 0
                                    

Fiq's POV

"Kreakk!!!!"

"Hoi perlahanlah tolak meja tu!!" Jerit ariya zanida dengan lantang. Dahla tengah panas boleh pula bunyi macam macam

"Ariya,sopanlah sikit. Sabar. Sir dekat depan tu. Malu lah sikit. Macam budak budak. Tegur Fiq. Malu woii perempuan tu menjerit. Bikin aku segan beb!!

"Benda boleh tengking buat apa sabar?" Balas Ariya ringkas menyebabkan dia mendapat renungan maut dari aku
"Fine aku sabar." Ariya mengalah apabila tengok aku tenung dia. Dia memang macam ni. Degil tapi yang ni la teman tapi mesra yang paling aku sayang. Eh?

Ouh lupa nak bagitau,aku fiq. Arfiq aryan. Ariya si minah yang suka menjerit tu kawan baik aku. Dari dalam perut lagi kami dah bersahabat. Eceh takdalah.

Btw,semua rahsia minah ni ada dalam poket aku. Termasuk lah pasal cinta hati dia yang tak pernah kesah kewujudan dia. Sedih en?sedih bila crush tak balas perasaan sayang tu. Sama macam situasi aku. Aku sayang ariya. Melebihi seorang kawan. Aku tahu aku tak sepatutnya ada perasaan ni. Sebab dia anggap aku kawan rapat je. Je. Takpalah. Asalkan aku dapat lindungi dia. Dalam diam pun tak apa. Aku risau dia jauhkan diri bila aku luahkan perasaan.

Eh cop,ni bukan kisah aku. Sorry sorry..sambung balik

Ariya,angkat meja kamu duduk disebelah innaz!!" Kata sir faiq.
Ouh tidak. Sir jangan pisahkan kami.
Aku dengan ariya duduk bersebelahan sejak azali lagi.

"No way!!A big no!!saya tak nak duduk disebelah langsuir tu!!muka macam hantu ada hati duduk dengan saya yang jelita ni!?" Bidas ariya tangkas.

Tapi kan,pada pendapat aku,kalau taknak perang ketiga berlaku dalam kelas aku yang tercinta ni,tolonglah jangan letakkan dua ratu cantik tu sekali. Comfirm kelas ni jadi kelas perdebatan!! Aku tengok muka innaz dah memerah tu. Siap dengan mata terbeliak lagi.Marah mungkin?

"Yes way. Sir cakap sekali je. Tahun ni kita buat pembaharuan. Kedudukan meja bukan lagi berpasangan tetapi berkumpulan. Satu kumpulan 5 orang. Kelas kita 29 orang jadi akan ada satu Kumpulan yang ahlinya 4 orang"terang sir faiq. Aku memang anti dengan sir faiq ni. Suka dengki dan cuba memisahkan aku dan ariya. Kertas exam aku pun dia tanda tak betul. Mungk.. Eh cop. Lupa lagi ni bukan kisah aku ehek.

Ariya dengan muncung sedepanya melangkah pergi ke innaz musuh tradisi nya. Ariya dengan innaz sama pandai sama cantik. Tapi sayang, innaz lebih popular kerana sikap dia yang terlalu ramah dan periang. Nasib aku setia pada ariya,kalau tidak,aku pun termasuk dalam golongan kipas2 innaz

____________________________________
                          Innaz'POV
  "Assalamualaikum!! Innaz dah balik" ujar innaz apabila kelibat mama dan kakak 'tersayangnya' tidak kelihatan.
'Em mana pulak semua orang ni' desis hati kecil innaz. Uishh sedap pulak bau makanan ni. Memang kena sangat dengan mood lapar aku.

"Sedapnya bau!!mama masak apa harini? Innaz laparlah" ujar innaz sedikit manja sebaik sahaja ternampak susuk tubuh ibunya yang tercinta itu.
  
"Ni haa,ayah kamu teringin makan siakap stim asam boi. Katanya petang ni balik awal dari office" balas puan Erin bersahaja sambil tangannya lincah memasak.

"Mandi dulu!!!"jerkah kak mardhiah sambil mencucuk pinggang innaz

"Ouh mak kau!!" Latah innaz. Fuh kuss semangat." Hish kak mar ni kenapa?bau pun tak boleh ke?"balas innaz

"Tak boleh!nanti tercemar bau masakan ni. Pi mandi lepastu solat"ujar kak mar. Sengaja nak mngusik aku la tu. Takde kerja lain ke akak aku ni?haihh.

"Hish apa bergaduh depan rezeki ni.tak baik. Innaz pergi solat dulu. Mar,meh sini tolong mama" aku pun dengan akurnya pergi naik bilik untuk solat. Aku dengan kakak aku memang macam ni. Kuat brgaduh tapi tetap menyayangi dan bergantung antara satu sama lain. Maklumlah kami dua je adik bradik yang ada.

__________________________________________

Innaz's POV
Aku menghempas 'sopan' beg kesayangan aku. Mengeluh,itu je yang aku mampu. Mungkin orang memandang aku ni seorang gadis yang happy go lucky, tak pernah ada masalah. Tpi mereka tak tahu apa yang ada disebalik senyuman aku.

Ariya. Nama yang sering meniti di bibir para lelaki. Kadang aku mencemburui dia. Dia ada fiq yang selalu menyokong dia. Tak kira apa sahaja perbuatan ariya. Tipu lah kalau kata aku tak teringin berteman. Bukan takda yang nak, tapi masalahnya, tiada yang aku berkenan. Memilih? Itulah aku yang sebenarnya

'Ting' bunyi notification di handphone mematikan lamunan aku. Eh? Sapa pulak WhatsApp aku ni?

Unknown-kita bakal berjumpa


Siapa ni?kita kenal ke?

Bluetick

Tu je?dia bluetick aku? Serious lah?

Malas mahu melayan perasaan,innaz melepaskan tudung dan kemudian rambut panjangnya yang lurus dan berwarna perang lalu memasuki bilik air sambil bernyanyi

__________________________________________

Sorry kalau typo
Hope you guys enjoy la baca even em em
And sis akn cuba update lagi keyh

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 20, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dia True Love AkuWhere stories live. Discover now