CHAPTER 28

2.2K 252 45
                                    

Blues masih memandang wajah saya dan dia mungkin ingat saya hanya bergurau dengannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Blues masih memandang wajah saya dan dia mungkin ingat saya hanya bergurau dengannya.

"Tapi saya takut nak keluar." Jawabnya.

"Takut? Takut apa?"

"It's dangerous out there, isn't It. Human. People. They're bad. Targeting people who would do anything for their benefits... aren't they?"

Saya menggeleng.

"Trust me. No one will hurts You if You stay beside me. Okay."jawab saya kepada Blues. Dia hanya memerhatikan saya tanpa sebarang reaksi.

Ya atau tidak. Blues masih diam dan tak memberikan apa- apa jawapan kepada saya. Dia masuk ke dalam bilik dan membiarkan pintu terbuka.

Saya duduk di sofa. Macam mana pun saya tak akan biarkan dia sendirian. Terlalu berisiko.

"Ahh, Young master." Akhirnya dia muncul semula di hadapan pintu bilik tidurnya. Saya menoleh. Dia hanya bertuala putih dan berdiri di hadapan saya.

"Urmm?"

"Saya nak mandi dan bersiap sekejap boleh? Saya tak nak buat kau tunggu lama."

"No. It's okay. Take Your time. I'll be waiting for You." Saya tersenyum.

Blues mengangguk dan terus berlari masuk ke dalam bilik semula. Dia tak tutup pintu lansung. Saya buka TV dan tunggu dia bersiap.

Ketika menunggu Blues bersiap, saya dapat panggilan daripada Ted. Pantas saya menjawabnya sebab saya nak tahu apa yang sudah berlaku kepada Goren.

"Young master... Goren ada masalah dengan Mutah. Trusted info bagitau dia hutang banyak duit dengan mutah ... sekarang Mutah sedang jadikan dia tahanan." Jelas Ted kepada saya.

Saya mengangguk. Sebab itu agaknya Goren tidak dapat menjawab panggilan saya.

"Boleh kau bawa dia keluar dari situ?"

"Oh well, tak ada masalah tapi one thing yang kau perlu tahu sebelum masuk campur dalam ni, Mutah dalam naungan Bosing. He's one of Your enemy. Kalau kau masuk campur dalam hal ni, You know what will happen right? Kau sudah tolak jemputan dia baru- baru ni, dalam hal ni kau jangan bagi alasan untuk dia cari pasal dengan kau."

Argghh! Busted. Bosing. Great enemy. Saya belum bersedia untuk berhadapan dengan dia. Macam Uncle Venture cakap, saya perlu elakkan masalah buat masa sekarang.

"So, kita nak buat apa?"

"Nothing Young master. This is not our problem. Not Your problem. Kita tak boleh buat apa-apa."

"How about her then?"

"You mean Blues?"

"Yes."

"Kalau kau nak tolong Goren, at least kau ikut apa yang dia cakap dan arahkan kau buat before ni. Hide her from the world. Itu saja." Ted matikan talian. Saya menyandarkan kepala di sofa. Perlukah saya minta bantuan Wesley.

THE GAMESTER'S BLUESWhere stories live. Discover now