Sonuncusunu yayınlamıştım fakat aklıma bir fikir geldi. Bu yüzden bir bölüm daha paylaşmak istedim.Bu fikir sayesinde daha özgüvenli olduğumu düşünüyorum. Ben ortaokuldayken ortam içinde yemek bile yiyemiyordum. İşte böyle şeyler yapa yapa, yapamam dediğim her şeyi yapmaya başladığımda aştım özgüvensizliği. Siz de yarın ölecekmişsiniz gibi canınız ne istiyorsa yapın(özgüven geliştirmek adına). Ben mesela dans edemem asla,utanırım gibi cümleler kuruyordum. Bir gün dedim ki amaan zaten bir daha görmeyeceğim insanlar, onlar çok mu mükemmel? ve daha sonra işte anlayacağınız gibi istediklerimi uyguladım. Hatta daha dün bir odanın içine arkadaşımla girdim ve kameralar vardı. Bizi dışarıdan izleyebilen onlarca insan vardı.Yanımdaki arkadaşım normalde benden daha girişken ama ben ona ısrar ettim, siz düşünün yani😂Siz de çok eğleneceksiniz böyle şeylere katılarak, adım gibi eminim.
Hayattan zevk almayan birilerinin bunu şuan okuduğuna inanıyorum, illa ki vardır. Belki özgüvensizliği yıktığınızda hayattan keyif alacaksınız, hatta ölmemek için dua edeceksiniz. Abarttığımı düşünenler olacak ama ben dua ediyorum şahsen, keyif alıyorum çünkü hayattan. Neyse daha sonra tüm etkinliklere katıldım, okuldaki falan,bunu zaten yazmıştım ve bence gerçekten çok önemli. Belki sizin bile farkedemeyeceğiniz yeteneklerinizin farkına varacaksınız.
Farkına vardığınızda yeteneklerinizi de kullanın. Belki yetenekleriniz sayesinde, sırf saklamadığınız, insanlara sergilemeye utanmadığınız için okumanıza bile gerek kalmayacak. Hepimiz görüyoruz, el kadar, bizden küçük çocuklar o yaşlarında şarkı çıkarıyor. E şimdi gel de kıskanma...
Onları görünce boşuna yaşıyorum diye düşündüğüm olmuyor değil🙃Arkadaşlarım, hatta çoğu zaman ben de sesimin güzel olduğunu düşünüyorum. İki kez yarışmaya katıldım. Biri ilkokulda, diğeri ortaokulda. En çok ilkokuldaki ve ortaokulun beş ve altıncı sınıfta olan özgüvenimi,cesaretimi,hayata bakış açımı geri getirmek istiyorum. Afedersiniz kolumdaki tüylerden bile utanmıyordum, içimde kalmasın diye yapıyordum her şeyi de.Şuan da öyleyim ama o özellikler düştü. Belki de büyüdükçe içimize kapanıyoruzdur.
Sözde iki-üç cümle yazacaktım. Uzattığım için kusura bakmayın. Özetle yeteneklerinizin farkına varın,kullanmaktan,sergilemekten utanmayın ve özgüveninizi yükselteceğini düşündüğünüz şeyleri hayatınızda uygulayın.Görüşmek üzere❤️👋
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Özgüven Geliştirmenin Yolları
CasualeBunu ben geçenlerde Youtube'de dolaşırken gördüm ve izledim. Bu önerileri bir Youtuber verdi,buradaki bilgileri ben keşfetmedim yani, onu baştan belirtmiş olayım:) O videodaki fikirleri mantıklı buldum. Gayet kolay ve güzel yöntemler var.Ben de bun...