Ik schrik wakker en probeer mijn ogen te openen maar het lukt niet.Ik heb zoveel pijn, pijn overal. Ik heb geen energie om iets te doen. De ondergrond is koud en nat, het voelt als gras. Ik hoor stemmen, ze raken me aan, ik hoor mensen huilen en een abulance op de achtergrond. Wat in godsnaam is er met me gebeurt? Ik voel een klein handje in mijn hand schuiven, dit moment was puur en mooi. Ik hoor haar snikken wetende dat ik gewond ben. Dit intense moment wordt verstoord door twee mannen, waarschijnlijk de abulancebroerders . Ik word op een bed gelegd en wordt in de abulance geschoven. Een paar seconde later rijd hij weg met loeiende sirenes. Er was iets ernstigs gebeurt met mij maar wat ?
In de abulance proberen ze wat dingen met mijn lichaam uit. Het is een gek gevoel hen niet te kunnen vertellen wat er is en wat er pijn doet. Ze constateren dat ik in coma lig. Maar zo voelt het niet, het voelt meer alsof ik blind ben en mijn hele lichaam verlamt is geraakt. Alleen weet ik nog altijd niet hoe, ik probeer het me voor de geest te halen, wat is er gebeurt ? Deze vraag blijft de hele abulance rit maar door mijn hoofd spoken. Pas toen ik door het ziekenhuis reed op de brancard, kom ik weer bij bewust zijn, in hoeverre ik dat kan zijn. Ik word door een deur gereden en mijn bed komt tot stilstand. Ik krijg buisjes in mijn neus geduwd en overal worden stickers op mijn lijf geplakt. Koude plaatjes worden tegen mijn borst aangedrukt, ik krijg verschillende elektrische schokjes door mijn lichaam. Het werkte blijkbaar niet want ze deden het nog een keer en nog een keer. Het was geen fijn gevoel ik steuterde over mijn hele bed maar het werkte niet. Ik werd overeind gezet en er werd tegen mij gepraat. Dat het allemaal wel weer goed zou komen en dat ik snel beter zou zijn. Dat deze dokters mij beter gingen maken en dat ik dan weer gewoon veder kon leven, zoals het altijd geweest was. Maar hoe was het altijd geweest, wie was ik, waarom ben ik hier? Steeds meer vragen komen bij mij opborellen. Maar helaas kon ik deze vragen niet beantwoorden.
JE LEEST
levend dood
Teen FictionDit boek gaat over iemand waar iedereen van denkt dat ze in coma ligt. Ze constateren daarna dat lila half dood is, terwijl ze gewoon alles meemaakt. De ouders geven de hoop op en verhuizen om een nieuw leven te beginnen. Als Lila weer kan bewegen...