Part 20

2.5K 88 2
                                    

(Maaf lambat update😅)

Irasya bermundar mandir dalam biliknya.Kepala yang tidak gatal di garu.Ahh kusut!

Keluarga Darrish akan tiba bila bila masa.Memikirkan hal itu Irasya gelisah.Rasa runsing dan gemuruh bergabung membuatkan dia hilang arah.Otak jadi kosong.

Haish! macam mana ni? berjaya ke tidak mission impossible dia kejap lagi?

"Dah siap dah?"
sepantas kilat kepala berpusing mencari gerangan yang menegur. Kelihatan Datin Hanina yang berdiri di muka pintu bilik sambil tersenyum memandangnya.

"Ma..Mama"

"Kan cantik kamu pakai macam ni.Nampak ayu macam Mama muda muda dulu." Ceit! sempat lagi puji diri sendiri.

Irasya sengih.kepala di tunduk memandang pakaian yang tersarung di tubuh sendiri.Baju kurung moden berwarna biru lembut di padankan
dengan tudung bawal berwarna putih. Yeke nampak ayu? Hilang kejap rasa rungsing dia tadi bila kena puju.

"Mama kenapa Rasya kena jumpa dengan diorang jugak? Mereka datang nak meminang aje pun.Bukan bertunang atau kahwin pun"

"Jangan nak mengada ye adik.Dah alang alang kamu ada dekat rumah, lain la kalau kamu kerja jauh atau belajar luar negara, yang tu tak payah jumpa pun tak apa, tanya setuju atau tidak saja.Ni kamu ada je dekat rumah apa salahnya turun bersalam dan berkenalan dengan keluarga Aryan tu"

Irasya gigit bibir.Nak fikir cara lain  pun otak rasa beku sekarang ni.Harap sangat misi dia berjaya.Itu pun kalau orang yang dipertanggungjawabkan untuk memastikan misi dia berjaya tu datang tepat pada masanya.

"Kamu jangan nak buat benda pelik pelik ye Rasya! Mama bukan tak kenal perangai kamu tu macam mana.Kalau Mama dapat tahu siapla kamu!"

Gulp!

"Dengar ke tidak apa yang Mama cakap tadi?"

"Dengar..."

"Mama nak ke dapur ni,Nak siapkan apa yang patut.Kamu tu turun la jugak ke dapur tolong Mama.Asyik terperuk dalam bilik saja"

"Ba..baik!"

Hilang saja bayangan Datin Hanina Irasya menarik Nafas lega.

Pintu bilik di buka perlahan.Kepala di jenguk keluar.Selamat. Perlahan lahan dia membuka langkah seraya mata memerhati keadaan sekeliling.

Satu persatu anak tangga di pijak.Ruangan ditingkat bawah juga sunyi.Mungkin Mama nya sedang sibuk di dapur.Papa dan abangnya juga tiada, tengah berehat di bilik kot.Irasya mempercepatkan langkah. Pintu utama di tuju.

"Mama!!!!!"

Irasya mula kalut.Cepat cepat pintu di tutup.Terus dia berlari menuju ke arah pintu pagar kecil yang di khaskan untuk pejalan kaki. Mujur tidak berkunci. Sebuah kereta Myvi berwarna putih berhenti betul betul di hadapannya.Tanpa berfikir panjang tubuh di loloskan ke dalam kereta tersebut. Lega.

"Kau biar betul nak pergi mall pakai macam ni?Macam nak pergi kenduri kahwin saja.Ni dah kenapa pulak semput macam baru lepas marathon ni?"

Lima jari di angkat supaya gadis itu berhenti menyoal. Irasya memberi isyarat supaya kereta bergerak terlebih dahulu. tercungap cungap dia mencari nafas. Nafas di tarik dalam dalam dan di hembus perlahan. Hampir luruh jantung dia mendengar jeritan Haris Irsyad tadi.

Melihat Irasya yang sudah mempu bernafas seperti biasa.Myra kembali menyoal

"Kau kenapa sebenarnya ni? kalut semacam aku tengok"

Penipuan Hati♥ [HIATUS]Where stories live. Discover now