'Wakker worden!' schreeuwt Demis vader. Het was 8:00 s'ochtends op een zaterdag. Waarom maakt hij me nou weer zo vroeg wakker.
'Wat is er pap?!'
'Zo krijg je veel van de dag mee' , zegt hij. Ughh alsof ik dat wil. Dan rent me broertje de kamer binnen. 'Watt????'? Ik grijp mijn deken. 'WAT DOE JE HIER!!' 'Ik wil spelen'. 'IK WIL SLAPEN.' Joris springt twee keer op me bed en valt dan op de grond en begint te huilen. Mijn moeder komt boos binnen gerent. 'Nu heb je het gedaan hoor Demi' zegt moeder boos. 'WAT HEB IK NOU WEER GEDAAN??' 'Ik wil het niet meer horen.'Zucht
Ik glij uit bed en sleep mezelf naar de badkamer waar ik in de douche in stort. Shampo door me haar geslagen en uitgespoelt kleed ik me aan en spring ik op mijn fiets. Ik ging naar mijn harstvriendin Inge. Zij begrijpt mij teminste.
'Hallo' zegt de moeder van Inge vrolijk. Ik groet vriendelijk terug. Inge zegt altijd dat ze een kreng is maar ik vind haar eigenlijk wel aardig. Ik klim de trap op en loop Inge kamer binnen waar ze mij al een soort van verwachte. Ze zwaaide met een tijdschrift dat ik niet kende. 'hey girl Kijk' zij ze, 'er is een wedstrijd waar je een reis in de wereld met Shan Mendes kan winnen.' 'Omg geef hier' commandeer ik. 'Je moet laten zien hoe je de grootste fan bent van Shawn.'
Maar hoe ga ik dat doen als ik geen minuut rust krijg thuis??? Nee, het is beter als ik hier met Inge blijf.
'Misschien kunnen we een collage maken met alles wat we Shane hebben' zij Inge. 'nee' zij ik 'dat kan iedereen doen. Misschien moeten een video maken waarin we It isn't in my blood zingen.' 'daarmee krijgen we toch nooit hun aandacht zij Inge, ze krijgen vast duizend video's met mensen die zingen. Wat als we nou een parade organiseren waarin we allemaal Shawn mendens liedjes zingen!' zij Inge opgewekt.' 'Dan willen zij toch ook allemaal mee zij ik.'
Op dat moment komt de moeder van Inge binnen. 'willen jullie wat te drinken?' 'mam!! valt Inge haar in de reden, we zijn bezig', 'zeker niet bezig met je kamer op ruimen want die is nog steeds een zooi' zei Inges moeder. 'Ja-ha zuchte Inge geiriteert' 'jaha inderdaad Inge Koopman' antwoorde ingesmoeder, willen jullie nou wat te drinken?' NEE, WIJ ZIJN BEZIG' denderde Inge. 'en jij Demi?' nee bedankt mevrouw Koopman' antwoorde ik beleeft. Misschien was dit toch niet zo'n rustig huis.De rest van de dag blijf ik bij Inge. Inge wil een film over Shawn Mendes maken. ik vind dat niet zo'n geweldig idee, hoe laat dat ons nou weer zien, maar Inge is niet meer te overtuigen. Inge begint haar video te plannen terwijl ik nog steeds met mijn eigen viedeo idee. Tuurlijk zou ik opvallen. Ik ben niet zoals de meeste meisjes.
Ik gaf op en savonds fieste ik naar huis zonder een goed iets voor de wedstrijd. Thuis aangekomen staat vader al op me te wachten. 'ben je nou alweer alleen naar huis gefietst, dan kan gevaarlijk zijn' zucht. 'ik kan huis wel voor mezelf zorgen' 'wat nou als je opeens ontvoert word, zij haar vader'. 'dan sla ik die in elkaar, zij ik'. Ik had altijd stiekem een zakmes mee en ik had mijzelf getraint om met messen te vechten dus ik kon mezelf wel beschermen. Ik loop naar men kamer en staar mijn gitaar aan. Het was een Ibanez akoestische gitaar. Er zaten drie streepgaten van toen ik een keer was aangevallen door een man met een mes. Ik wist hem te overmeesteren met mijn zakmes en had hem in z'n hand gestoken. Ik had mijn ouders verteld dat ik was gevallen want anders zouden ze me nooit meer alleen buiten gaan. Ze begrijpen me gewoon niet.
De gitaar kijkt mij aan. 'fack it' zeg ik en ik pak de gitaar en een camara. Ik zetten de camare aan en speelde treat you better. Het ging goed totdat in het tweede refrijn mijn broertje kwam binnen gerent. Hij schreeuwde 'DEMI MAG IK MEEDOEN'. NEE schreeuwde ik terug. 'Nou-ou, 'jammerde Joris. En rende weer weg. Eindelijk rust. Nog een keer proberen, deze keer speelde ik Stiches. Ik speelde het met mijn eigen manier waar ik het refrijn met plectrum speel en de cuopleten zonder. Maar bij de laatste zin stormde mij. Moeder binnen. 'heb jij tegen Joris gezegt dat hij niet mee mag doen.' zij ze. 'ja' zei ik. 'hij verpest het anders'. 'verpest wat', vroeg moeder. '' mijn fimpje antwoorde ik. 'maar dan is het toch juist leuk als hij meedoet dan sturen we het ook naar oma.' Oma was altijd wel aardig tegen mij maar een filmpje maken met Joris zou ik zelfs voor haar niet doen. Toch moest ik die hele avond met Joris liedjes zingen tot hij naar bed moest. Maar hij kende geen van mijn liedjes dus moest ik kinderlijdjes spelen.
Daarna lukte het me niet meer. Elke keer gingen de liedjes fout of stoote ik iets om in het liedje. Toen kwam mijn vader naar mijn kamer. 'je moet naar bed' zij hij. Kom op het is nog maar half tien. Alle andere klasgenoten van mij hebben niet eens een bedtijd' zij ik. Daarnaast moest de video die dag nog worden ingeleverd om mee te doen. Maar dat kon ik hem niet vertellen want hij zou me vermoorden. 'naar bed en er is geen descussie' zij hij. Okeeee geef ik toe.
Maar voor dat ik naar bed ging speelde ik nog een lied. Imagination van Shanw Mendes (natuurlijk) maar wat ik niet door was dat ik mijn macbook op live zetten. De camera stond net verkeerd en dus werd mijn gezicht niet gefilmt. Toen ik klaar was zetten ik me computer uit dus stopte de livestream.
Ik ging naar bed met gesloopte dromen. Maar wat ik niet door had was dat dat filmpje mijn leven zou veranderen.
JE LEEST
Worldtour {Shawn Mendes}
FanfictionDemi is een meisje die altijd maar gebaseert word door haar ouders en haar kleine broertje mag juist steeds doen wat hij wil. Tot Demi op een dag meedoet met haar hartsvriendin aan een wedstrijd om een week met Shaun Mendes mee te gaan op tour rond...