Agent Murph kapitel 1

82 2 0
                                    

Prolog

Många känner geten murph och här kommer han i ett nytt äventyr

När mikel var tre år fick han murph. För murph hade ett uppdrag: 1.stoppa proffesor Gris 2. Använda en täckmantel. Den här gången är hans täckmantel husdjur till mikel.

Murph vaknade ur sin mini trä säng han drog undan sitt blåa täcke och kröp upp på mikels säng. Han räknade till tre för sig själv 1.....2......3! BÄÄÄÄÄÄ!!!!! Mikel flög upp ur sängen som ett skott och sa godmorgon murph med en släpig ton. Dom gick ner till köket där stod mikels mamma susanna som hade ett svart långt hår med blåa klara ögon. Mikel hade också en syster Matilda hon var blond med oftast en fläta i håret hon hade också gröna ögon. Men Matilda sov fortfarande mikels pappa daniel som hade mörk brunt kort hår med skäggstubb han hade också gröna ögon. Medans matilda sov pappan läste tidningen och mamman lagade frukost gick mikel upp till matildas rum där det stod: OBS inga killar. Mikel sa lågt inga killar hmmm...jag vet du går in och väcker henne murph du är ju en get inte en pojke. Murph smög in tyst där han såg matilda små snarka murph klättrade upp på sängen och sköt:BÄÄÄ!!! Matilda for också upp som en blixt hon skrek:MIKEL! hon gick ut från rummet och såg på mikel med en iskall blick.

Godmorgon sa mikel

Godmorgon sa matilda med en mer släpigare ton en mikel gjorde sen gäspade hon kan du inte bara be mamma att väcka mig nästa gång? Dom båda gick ner där mamma precis blev klar med frukosten det var toast med sylt mamman hade gjort. Dom började äta murph fick en skål med havre i. Efter frukosten gick murph ut genom hund luckan och vandrade till en av sina kompisar ludde som var en beague vit chihuahua. Dom började spela boll sen sa ludde har du läst den senaste djur tidningen? Det är tydligen en person som är ute efter makt

-vad heter han

-proffesor gris tror jag

-okej

Ja nåväl hejdå sa murph samtidigt som han gick hem. På vägen såg han en gris med en svart uniform och en pistol det verkade som att precis när han såg murph började han prata. med en radio. Murph började gå snabbare han märkte att grisen verkade följa efter honom enda tills han var hemma då började han prata med radion igen. Murph gick igenom den mörk bruna hund luckan där hela familjen satt framför tv'n murph gick upp till mikels rum och tittade ut genom fönstret grisen var inte ensam längre två till hade kommit. Nu verkade det som dom försökte komma in i huset murph skyndade ner han kom ner precis när dörren knakade och 3 grisar sprang in och riktade pistolerna mot familjen dom hade inte sett murph. Dom skrek var är geten! Men dom förstod inte  det enda dom hörde var:Nöff Nöff! Grisarna tog illa upp för att dom inte savarade för dom visste inte att människor inte förstod djur. Precis innan grisen avfyrade skottet kom murph inspringandes mot grisarna han nockade dom en efter en tillslut var alla grisarna borta. Familjen hade inte riktigt förstått vad som hade hänt. Det enda dom visste var att det handlade om murph.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 25, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Agent Murph 1Where stories live. Discover now