prolog

93 4 0
                                    

Hujan lebat yang turun dari waktu petang hingga sekarang yang sudah hampir masuk waktu tidur manusia masih lagi belum ada tanda-tanda mahu berhenti.seakan-akan mahu menenggelamkan kawasan asrama tersebut.

Dia si bermata kelabu hanya memandang langit malam tanpa menghiraukan hujan membasahi tubuh badannya.Ah..hujan ini tidak mahu berhenti bagaikan memahami isi hati ini.bisik hatinya sendiri.

Sedang leka menghayati diri,dirinya tersentak apabila terdengar suara seperti pergaduhan tidak jauh dari tempatnya berdiri.walaupun dalam keadaan hujan lebat tetapi telinga tajam mendengar suara pergaduhan tersebut.lantas langkah diambil bagi mendekati kawasan tersebut.

Kelihatan ada beberapa orang di situ.dari pandangan matanya orang yang berhoodie tersebut sibuk mempertahankan diri sementara lima yang lain menyerangnya tanpa henti.

Perlu ke aku tolong..ataupun hanya biarkan sahaja urusan mereka.tanya si dia pada diri sendiri.
_____________________
Serangan yang datang tanpa henti dihakis sebaik mungkin.Ah..sudah la aku baru sahaja menetap..tak sempat rehat lagi dah datang penyangak2 ni.memang menyusahkan orang je la.rungut radell kelabu.hoodienya hampir tertanggal akibat terlalu banyak gerakan.

Akibat dia terleka seketika,seorang dari mereka mengambil kesempatan dengan menendang kuat belakang badannya sehingga dia jatuh terlentang kedepan.

'Dia' yang hanya memerhati dari tadi  mengetap kuat giginya.sungguh dia sudah tidak tahan dengan kekerasan ini.mahu saja dia mengeluarkan senjatanya tetapi ditahan kerana dia terlupa mahu memasang kalis bunyi pada muncung senjatanya.

Radell lantas  bangkit dan pantas memberikan satu tendangan padu pada dada salah seorang dari mereka.

Bam!

Bunyi orang melepaskan satu das tembakan membuatkan pergaduhan kami terhenti dan berpaling ke arah seorang lelaki yang melepaskan tembakan tersebut.

"Kalau korang nak buat kecoh,jangan buat dalam kawasan sekolah.menganggu orang lain tahu tak!". Ujar si 'dia' tersebut dengan nada yang dingin.

Ketua penyerang tersebut mengangkat tangannya.memberi isyarat supaya berhenti menyerang.

Tapi siapa sangka salah seorang dari lima orang tersebut mengambil kesempatan untuk menikamnya.
Radell pantas mengelak ke kiri.

Bam!
Lelaki yang mahu menikam nya tadi rebah tanpa amaran di sisi radell.

Woah..headshoot!

"Wah..so good.kau ni kejam sangat.aku rasa anak buah kau maybe terlupa our rules no.1..robert". Radell menyentuh mayat tersebut dengan hujung kakinya.haih..nasib kau la.

Robert memandang radell dengan pandangan sinis.

"Because rules no.1 you safe princess.but i think we will meet again..my princess".
Robert melangkah pergi bersama anak buahnya meninggalkan tempat tersebut.mayat tadi juga dibawa pergi oleh mereka.

Radell menghela nafas panjang.aku...penat.badanya di sandar ke batang pokok berdekatan.

"Lengan kau luka".tegur lelaki tersebut sambil melangkah dekat kearah radell.lengan radell disentuhnya.

Disebab kan hujan terlalu lebat radell tidak perasan pula  lelaki yang mahu menikam nya tadi sempat menggores sedikit lengannya.

Dahi radell berkerut menahan rasa pedih dan badannya berasa sangat sengal.ergh...tak suka betul rasa sakit ni.

Saat radell mahu menarik lengannya kembali,lelaki tersebut pantas menahan tangannya.lelaki tersebut mengeluarkan pisau lipat  dari poket seluarnya dan lengan bajunya dipotong.

Lelaki tersebut menarik semula tangan radell dan mula membalut luka tersebut.

"Jangan sen--"belum sempat radell menghabiskan ayatnya lelaki tetsebut terus memotong katanya.

"Aku tolong kau bukan free.bila kita jumpa lagi aku akan pastikan kau bayar balik.deal miss?" Ujar nya.

Radell tersentak apabila lelaki tersebut mengetahui dia adalah perempuan. lantas radell mengangkat wajahnya.

Zapp..

Sepasang mata yang indah memadangnya dengan pandangan yang mungkin..sedih?

Seperti dunia terhenti sebentar.
Terasa seperti hujan pun berhenti menurun seperti dihentikan seketika.

"I hope we can meet again...miss.by the way..your hoodie terbuka.and you have a beautiful hair". Ujarnya dan seraya berlalu pergi hilang dari kegelapan malam.

"Hope we can meet? hmm tengokla". Ujar radell dan seraya bangun berlalu pergi

I'M SECRETWhere stories live. Discover now