Jak To Wygląda Teraz ?

271 21 4
                                    

Cykl F1 jest organizowany nieprzerwanie od 1950 roku. Są to najbardziej prestiżowe wyścigi samochodowe, w których ściga się tylko 20 najlepszych kierowców świata. Aby wejść do tego sportu potrzeba nie tylko umiejętności, ale także pieniędzy, jednakże zdarzają się wyjątki, chociażby francuski kierowca - Esteban Ocon, ale o nim już było.

Od czasów Senny, czy Mansella wiele się zmieniło, przepisy, bolidy i co najważniejsze - spadło ryzyko śmierci na torze, jest ono nadal możliwe, ale nie tak wielkie jak chociażby w latach, kiedy jeździł Ayrton. Po wypadku Senny zaostrzono normy bezpieczeństwa i przebudowano niebezpieczne zakręty. FIA miała nadzieję, że Senna będzie ostatnią ofiarą F1, niestety tak się nie stało...

5 października, 2014 rok, Grand Prix Japonii, tor Suzuka i wypadek Julesa Bianchiego. Kto by się spodziewał, że po zaostrzeniu przepisów i przebudowie torów ktoś umrze ? Okrążenie numer 43 okazało się ostatnim okrążeniem w życiu francuskiego kierowcy, który wypadł z mokrego toru i uderzył w dźwig. Wyścig został przerwany i ostatecznie zakończony, nikt nie spodziewał się, że kierowca, który miał zostać trzecim kierowcą w Ferrari umrze, szok. Numer 17 został zastrzeżony.

Zmiany zachodziły na każdej płaszczyźnie : silników, budżetów, konstrukcji bolidu. od 2011 roku dostawcą opon jest włoska firma Pirelli. Pojawiło się ruchome tylnie skrzydło (w skrócie 'DRS'), pomaga on uzyskać lepsze prędkości, można używać go tylko w miejscach do tego przeznaczonych. 

Kilka aktualnych zasad :

-Bolid może być szeroki na max 200cm

-Dwie przednie opony powinny być skrętne, a napęd powinien być na dwa tylne

-Kierowcy wybierają sobie numer i jeżdżą z nim do końca życia, wyjątkiem jest aktualny mistrz świata - może on jeździć z numerem 1

-Od 2014 roku każdy kierowca może mieć max 100kg paliwa na wyścig

-Kiedy na torze pojawia się samochód bezpieczeństwa jest absolutny zakaz wyprzedzania (tak własnie Leclerc uratował sobie miejsce na podium w Bahrajnie :) )


Jednak uważam, że to zmiana przepisów i przebudowa zakrętów należą do najważniejszych zmian, w końcu chodzi tutaj o życie kierowców. Ludzie mogą narzekać, że F1 traci klimat, ale łatwo tak mówić, kiedy siedzi się przed telewizorem i ogląda, bolid to jednak różnica. 

Dobranoc :)

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Dobranoc :)

F1 okiem kobietOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz