"Awak rasa betul ke, apa yang kita buat ni???"tanya jinyoung pelik dengan semua cadangan dahyun.
Dahyun tersenyum bila melihat reaksi gelisah jinyoung dari tadi. Mereka sekarang di cafe menunggu tzuyu.Semua perancanga di buat oleh dahyun.
"Jangan risau. Semua akan okey."pujuk dahyun untuk menghilangkan rasa gelisah jinyoung.
"Sekarang ni saya nak awak tarik nafas dalam-dalam and lepaskanya pelahan-lahan."sambung dahyun. Jinyoung menuruti apa yang di arahkan oleh dahyun.
Sedikit sabanyak dapat dia mengurangkan rasa gelisahnya. Sekarang dia sedang mepersediakan dirinya.
Akhirnya, orang yang mereka tunggu pun tiba. Tzuyu terus duduk disebelah dahyun bertentangan dengan jinyoung.
Jinyoung mula resah bila tzuyu berada di deoan matanya.
"Sorry buat korang lama tunggu."pinta tzuyu akan kelambatannya.
"It's so okey. Lambat macam mana pun jinyoung sanggup tunggu."balas dahyun sambil-sambil itu sempat mengusik jinyoung yang berada di hadapan dengan tzuyu.
"Huh?"tzuyu tidak faham apa yang di katakan oleh dahyun. Dahyun hanya membalas dengan semyuman lebarnya sahaja.
"So boleh kita oder makan sekarang?"jinyoung mula bersuara memgelakkan tzuyu memgetahui rancangannya.
"So birthday girl, what you like to eat?"sambung jinyoung menanya tzuyu.
"Adakah awak yang belajan?"tzuyu tidak memjawap malah menanya soalan kepada jinyoung.
"Yah. Sebagai hadiah semparna hari jadi awak."
"Wah! Serious?! Okey kalau macam tu saya pilih makanan paling mahal sekali kat cafe ni."kata tzuyu lalu mengambil menu di atas meja.
"Anything for you."cakap jinyoung perlahan.
"Apa? Awak ada cakap apa-apa ke?"tanya tzuyu untuk kepastian. Jinyoung tidaj menjawap malah dia terus mengeleng laju kepala menafi apa yang di ungkapnya tadi.
"Ehem...ehem. Saya masih ada kat sini ye."dahyun memintas perbualan mereka. Dia seperti di hiraukan seolah-olah dia tidak wujud di situ.
"Sorry. Saya gembira sangat bila jinyoung nak berlanja."ujar tzuyu.
"Yelah. Mana nak nampak saya kalau someone special dia di depan mata."dahyun mengusik tzuyu.
"Ish. Awak ni."tzuyu menafikannya.
"Okey sekarang kita oder makanan. Perut saya dah lapar ni."jinyoung bersuara mengelak dirinya diketahui.
Mereka pun mula memesan makanan mereka. Sambil menunggu mereka berbual-bual pasal kertas kerja mereka.
Beberapa minit makanan mereka pun sampai. Dahyun sudah kecut perut melihat hidangan di hadapannya. Manakan tidak dia kecur perut sedangkan dia tidak mengambil sarapan sebelum ke kolej gara-gara lewat bangun.
"Korang makanlah dulu saya nak ke tandas kejap."tzuyu minta diri lalu pergi meninggalkan mereka.
Dahyun terus menyuap makanan tersebut ke dalam mulutnya dengan gelojoh. Jinyoung di hadapannya hanya mengelengkan kepala melihat dahyun.
"Lapar sangat ke?"tanya jinyoung. Dahyun memberhenti suapannya lalu memandang jinyoung.
"Hmmm. Saya tak makan dari pagi lagi."dahyun membalas pertanyaan jinyoung. Lalu memyambung suapannya.
"Dahyun ada kesan kuah kat pipi awak."tegur jinyoung bila melihat kesan comot di pipi kanan.
"Mana?"tanya dahyun.
YOU ARE READING
Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]
Fanfiction[On going] "kau nak apa dari aku hah? " dahyun "aku nak kau jadi mangsa buli aku." daniel. Namun mereka disatukan atas sebab keluarga. "Kau ingat aku kahwin dengan kau sebab aku suka kat kau ke? Sorry lah aku buat semua ni sebab appa aku cabar aku...