Olen Jack Stargazer ja asun pienessä Wyndgolin kylässä. Kylä sijaitsee Varjomaassa, joka on yksi ikivanhoista alueista, joista maailmamme koostui. Olen musta hiuksinen ja keltasilmäinen, noin 160-cm pitkä hoikkarakenteinen poika, jolla on lempeät kasvot. Taisin juuri kuvailla isäni, mutta minulla on äitini lempeät kasvot. Isäni, William Stargazer oli varjometsästäjä, joka metsästi Varjoja. Varjot ovat ikäänkuin pahoja henkiä tai kuolleiden sieluja, jotka on mädäntynyt ja muuttunut pahoiksi. Noin kolme vuotta sitten isäni menehtyi suuressa taistelussa Umbronyriä, pimeää varjoa vastaan. Suvussamme on kertomusten mukaan kulkenut aina varjotaikuus ja nyt minä suvun jatkajana olen opetellut sitä hallitsemaan.
Täytettyäni 13-vuotta olin alkanut harjoitella varjotaikuutta isäni jalanjälkiä seuraten. Nyt olen jo 15-vuotias ja olen valmis kohtaamaan jäljellä olevan pahan ja lopettamaan sen minkä isäni aloitti. Minä aioin tappaa Umbronyrin ja niin kostaa isäni kuoleman. Noin kolme päivää sitten löysin äidin poissa olessa kotoa isäni päiväkirjan; ja varjoterän, joka on kulkenut suvussamme kauan. Kun olin pieni Isäni kertoi, että se on kulkenut hänen vanhemmiltaan hänelle ja luultavasti he saivat sen heidän vanhemmiltaan ja niin edespäin. Nirmyr eli varjoterä on voimakas ase ja sillä voi tappaa varjoja, joita normaalisti on erittäin vaikea tappaa. Varjoterän kantaja voi kuulemma myös hallita varjoja ja sillä voi anastaa niiden ominaisuuksia; tai niin isäni kertoi päiväkirjassaan.
Karkaan huomenna pois. Olen päättänyt lopettaa kaiken ja kohdata pimeänvarjon. Äitini opetti minut kutomaan ja toi minulle harvinaista valoa taittavaa lankaa, josta kutoa viitta. En ole kertonut lähdöstäni, mutta luulen hänen arvanneen, että aion karata. Kuudon langasta varjokaavun, jotta voisin suojata itseäni varjoilta. Muutaman päivän jälkeen viittan pitäisi olla valmis. Sitten olen valmis lähtemään. Toivon vain ettei isäni kuollut turhaan. Aion poistaa pimeyden maastamme ja teen sen, maksoi mitä maksoi.
YOU ARE READING
Varjometsästäjä
FantasyLyhyt tarina mikä tehty noin 4 vuotta ennen kirjan aloittamista ja mihin Varjomestari kirja perustuu. Tulen jossain vaiheessa julkaisemaan ne uudelleen kirjotettuna ja päivitettynä, mutta mahdollisimman alkuperäisenä. HUOM. JOS OLET LUKEMASSA VARJOM...