Hri ke dua kmi bangun seawal 3pgi tuk bersedia dan mandi bergilir2 tuk pergi ke rumah doa pd pkl 5pgi. Tpi kmi kluar dlm pkl 4 pgi berjln kaki satu simpangan dan smpai naik lift ke rumah doa d tingkat 5.
Apabila kmi smpai pintu blum di buka kerna blum waktunya. Kmi menunggu sehingga d buka dan membuka sepatu dan masuk ke dlam rumah Taman Tuhan harus teda sepatu. Kmi berjln seperti adam dan hawa dlm fikiran sa bermain. Sbb suasana d rumah ibadah sangat mirip dgn Taman Edan yg tertulis dlm alkitab. Biarpun sa pernah hnya bermimpi dan blum masuk dan sa merasa d alam yg nyata d sna dan bunyi air terjun mengalir. Dgn kehijau hijauan keemas2an persekitaran dgn patung malaikat ada 9. Kuda berwrna putih. Sa blum pernah nmpk malaikat secara nyata bgi sa patung itu sda memberi pernyataanya tersendiri. Siap dgn nama2 dan ketinggian, baju wrna, kimik mukanya. Sa tdk puas memandang dan berfkir bagaimana mereka di beri ilham Roh Kudus membuat malaikat walaupun jau lebih sempurna d Syurga. Ini sda cukup memandai tuk kmi blum prnah tau akan ciptaan Tuhan itu satu keajaiban. Sa sangat suka, rasanya seperti d Syurga. Biarpun sa belum pernah pergi ke Syurga.
Lagi2 kami memuji dan menyembah Tuhan sehingga Tuhan manifest setiap kami dgn anugerah yg berbeda dan diri ini.. sa tutup mata sa bilang. "Tuhan buka mata rohani sa" . Mata rohani sa terbuka sa nmpk hnya bayangan.. sepasang sayap d sblh kiri..tengu kanan ada lg.. dia buka sayapnya.. ada byk malaikat d sna berlegar2 sa buka mata. Teda pula. Sa tutup balik. Sa tdk sdah nmpk sperti seblumnya. Menyesal jg sa buka mata.
Di sna sa mulai berdoa tuk diri sa, kelurga sa, sanak saudara dan teman2 jemaat dan org2 d luar yg sa tidak kenal yg sa jumpa sa berdoa d dlm hati sa. Supya mereka jg mendpt brkt dan rahmat Tuhan. Dan sa bersykr kerna baru hati sa terbuka utk mencari apa yg harus sa buat. Sa minta Tuhan. Sbb 2 hri selanjutnya Tuk kehendak Tuhan pd Sa. Sa pasrah dan berserah sija pd Tuhan. Sa d didik dari awal jan hingga la sekarang. Sa cukup takut akan Tuhan.
Dan seterusnya kmi pergi ke Dapur Syurga mengembalikan cucuk gigi itu semua. Sa minta mf dgn kwn sa. Sa minta balik. Mw ksih balik sa bilang Tuhan tegur. Itu kwan terus menghakimi sa. Dia bilang, "ko yg bgi sa"," Iya, Sa minta mf", sa bilang bgi sa balik. "Kita ksih balik", kwn sa yg satu ckp lg lain kali jgn ambil. Sa diam ja. Tuhan lebih baik sa mengaku dan memohon mf dpd berdosa dri titik 1 nokta ini. Dan sa bersykr bahawa Engkau ada d sisi menegur sa bgitu lembut. Dan sa bertobat.
Pengurapan teda henti, roh kmi kuat biarpun tdk cukup tidur tetapi bdn dpt menampung. Sihat jg.
Mlmnya kmi berehat dgn sungguh enak. Selepas mandi terus tdur dan bgun dgn sihat.
Bersambung...