WORKSHOP KERETA TERPAKAI
BANYAK- Banyak kereta yang dilelong di tempat menjual kereta terpakai itu, Takiya memilih sebuah kereta model lama jenis Honda, Old skool style yang sudah digubah menjadi lebih moden dekorasinya. Grey yang sedang menunggu di hadapan kaunter hanya tersenyum melihat Takiya berurusan dengan pemilik kedai kereta terpakai itu. Nampaknya Takiya memang kenal dengan pemilik kedai itu.
Setelah urusan jual beli sudah selesai, Takiya menjemput Grey masuk ke dalam kereta yang baru dibelinya.
"Wow. Such a nice car. Kau sanggup jual motobike kau yang Cool tu untuk kereta ni.." Grey memerhatikan keadaan dalam kereta itu. Memang cantik dan nampak baru setelah diubah suai. Takiya duduk di tempat duduk memandu dan hanya tersengih.
"Honda Quintet biasa... dah modified enjin jadi macam kereta C200... hahaha." Takiya tertawa.
"This is better than C200... Old skool.. nice car. Saya boleh imagine kita berdua making out dalam kereta ni. You see, tempat duduk belakang tu luas. Saya boleh baring di situ.. if You know what i mean." Grey mengucup pipi Takiya.
Takiya hanya menggeleng. Dia menghidupkan enjin kereta itu. Bunyinya berdengung dan mula mengaum seperti singa kelaparan. Takiya dan Grey menepuk tangan.
"This car is fucking horny Takiya. Fuck her... Jom. Kita ke Apartment lama saya... kau dah janji nak tolong saya ambi barang- barang saya di situ."
Takiya mengangguk. Kereta itu memecut laju meninggalkan perkarangan kedai kereta terpakai itu.
APARTMENT GREY
PINTU dibuka perlahan. Grey menarik tangan Takiya masuk ke dalam.
"Sinilah Saya stay before ni... Rumah kecil. Sewa pun murah... ada housemate lain.. tapi mereka dah pergi kerja agaknya." Grey menjemput Takiya duduk di sofa kayu di ruang tamu kecil itu. Grey masuk ke dapur dan membuka peti sejuk. Hanya ada dua botol minuman Somersby di situ. Dia mengambil sebotol dan berikan kepada Takiya.
"Drink this. Saya nak packing barang saya sekejap.. lepas tu saya nak mandi dan tukar baju... then kita pergi dari sini... okay?" Grey mengucup pipi Takiya.
Dia hanya mengangguk dan duduk di situ menunggu Grey siap mengemaskan barang yang ingin dibawanya.
TAKIYA POV
SIAPA DIA SEBENARNYA? Saya ingin tahu latar belakang Grey tapi saya tak tahu bagaimana mahu bertanyakan soalan lebih lanjut tentang dirinya.
Saya masuk ke bilik Grey dan dia sedang leka mengemas pakaiannya di dalam sebuah bagasi besar. Dia tidak sedar saya masuk ke biliknya. Hanya ada sebuah katil single set di situ dan sebuah almari yang sudah kosong.
"Grey?" Saya memanggil Grey.
"Holy Grail!" Dia nampak sedikit terkejut melihat saya berada di dalam bilik itu. Dia menekan-nekan bagasinya yang sudah penuh dengan pakaian itu.
YOU ARE READING
THE GAMESTER'S BLUES
Acción#RANKED 1 in VIP 28/3/2019 #RANKED 1 in TOP 6/4/2019 #RANKED 1 in Gengster 11/4/2019 #RANKED 1 in sabahanWriters 16/4/2019 #RANKED 1 in Top 6/6/2019 SINOPSIS The Heaven Tube adalah markas perjudian Utama. Di sini, Willy yang mentah mempelajari duni...