| Friends|Txt Taehyun

8 3 0
                                    

Soo ialah seorang gadis tahun akhir sekolahnya. Sikapnya yang pendiam membuatkan ramai orang tidak mahu berkawan dengannya. Namun begitu dia mempunyai seorang sahabat yang baik. Persahabatanya bermula semasa mereka dari kecil lagi .

Kang Taehyun...

Ya itulah nama sahabatnya. Dari persahabatannya itulah membuatkan dia menaruh hati terhadap sahabatnya itu.

Taehyun... seorang pemuda yang rajin,happy go lucky,peramah, baik hati .... terlalu banyak pekara  tentang taehyun yang membuatkan Soo menyenangginya.

■■■■■■■■■■■■■■■■

Soo pov

Lagu nap of a star terpasang kuat.

Aku berbaring melayan perasaan.

Patutke aku ckp kat Tae yang aku suka dia....

Macam mana kalau dia suka perempuan lain

Atau...

Dia cuma anggap aku sebagai kawan sahaja?...

Kang taehyun!wae kau muncul dlm hidup aku?!!!

Tanpa membuang masa aku terus bangun dan melihat jam dinding bilikku.

8:30 pm

Masih sempat?

Aku terus capai hp ku dan menghantar pesanan ringkas kpd Taehyun.

________________________________

Tae jom jumpa

Jom! aku baru je nk
ajak kau berjumpa
ada benda aku nak
bagitahu kau..

Ok. Tempat biasa tau!

___________________________________


Tanpa berlengah masa aku bersiap2 utk jumpa Tae.

●●●●seoul park●●●●

No pov

Soo.."sapa Taehyun dari belakang. Soo memandang Taehyun tanpa berkelip. Baginya Taehyun sangat tampan pada malam itu padahal jejaka itu cuma memakai hoddie dan seluar jean hitam seperti biasa jejaka itu pakai.

Tae aku....

Belum sempat gadis itu menghabiskan ayatnya terus jejaka itu menyampuk.

Soo.. aku ada benda nak ckp ni. Tapi aku harap benda ni takkan buat persahabatan kita terputus"kata taehyun serius. Soo menelan air liurnya. Tak pernah dia melihat Taehyun seserius begitu.

A..ku pun ada benda nak cakap... "kata soo pendek.

Taehyun memandang Soo dengan tanda soal.

Hmm kau ckplah dulu apa yang kau nak ckp. Nanti aku pula."jelas  Taehyun. Soo hanya menganggukkan kepalanya.

Aku... tak tau kenapa tapi..... aku tak boleh ......"kata soo membuatkan taehyu tersengih.

Haih kau ni. Cakaplaa elok2 aku tak fahamlaa. Calm down"kata tae   membuatkan soo tertunduk malu. Nak cakap ke tak?haih....

Tae.. kau menyesal tak berkawan dengan aku?"soal Soo membuatkan Taehyun pelik.

Haih kau ni soo. Kalau aku menyesal dah lma aku tinggalkan kau. Tak ada makna menyesal dalam hidup aku even kau hodoh pun. Aku tetap takkan menyesal !"jelas Taehyun panjang lebar.

Ohh.. aku hodohlah ni"kata soo namun Taehyun hanya berdiam diri sahaja.

Betullah tu"omel soo membuatkan jejaka itu tergelak.

Soo.. orang buta je yang ckp kau hodoh.di mata aku kau always cantik"kata taehyun membuatkan soo malu.

Tae kau nak tau tak?" Soal Soo dan dibalas anggukan dari Taehyun.

Kaulah satu-satunya lelaki yang pernah cakap aku cantik"kata  Soo jujur .

Soo. Aku ckp apa yang betul saja. Jujur dari lubuk hati aku. Aku bersyukur sangat sebab dapat sahabat macam kau. Kaulaa satu2 nya perempuan yang aku sayang selain omma aku. Cukuplah kau je perempuan yang mucul dalam hidup aku."kata Taehyun membuatkan Soo tersenyum.

Habistu nanti kau nak kawin dengan sape"kata soo sambil ketawa.

Dengan kaula"kata tae membuatkan soo terdiam.

Tae memandang soo lalu dia menarik soo ke dangkapannya.

Soo,aku tak faham apa kau nak cakp sebenarnya..  tapi aku rasa aku tahu apa yang kau nak ckp."kata tae membuatkan soo tersentak.

Soo.. aku nak kau pulangkan apa yang kau curi dari aku dan aku nak kau bertanggungjawab keatasnya!"tegas tae. Soo melepaskan dirinya dari dangkapan tae . Matanya terpaku kepada wajah tae yang tulus itu.

Kau dah kenapa tae... apa yang aku curi dari kau?"soal Soo. Dia menundukkan kepalanya mengelakkan dia terpandang muka tae. Sungguh dia malu.

Hati aku... sejak aku berkawan dengan kau . Perasaan cinta ni terdetik dalm hati aku. Dahlama aku pendamkan perasaan aku kat kau sebab aku xnk persahabatan kita terputus. Jujur aku ckp aku betul2 cintakan kau. Aku nak jaga kau. Aku tak tahu kenapa hati aku memberontak hari ni . Aku nak kau tahu yang aku cintakan kau. Sekarang ni aku tak kisah kau suka aku atau tak... cukuplah aku dapat cakap yang aku suka kau .. "kata tae matanya berkaca. Soo memandang tae sebak. Sungguh dia gembira dengan pengakuan tae.

Tae... aku pun suka kau.. aku... aku gembira sangat sebab kau suka aku juga.. aku...

Belum sempat soo menghabiskan ayatnya tae mendakap tubuh kecik milik soo dengan erat.

Cukuplah aku tau kau sukan aku juga.. "kata tae lalu soo membalas pelukkan tae.

Begitu lah kisahnya..😹😹 pebodo author buat ni🙈

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 07, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

kpop short storyWhere stories live. Discover now