"Lenthe? Kom je? We moeten Mae nog gaan halen he!" Roept mam vanuit de keuken. "Oh ja! Ik kom er aan!"
_
We stappen in de auto en mam rijdt aan. Eerst gaan we Mae ophalen omdat ze ook mee gaat.
"He moeten we niet die Cash, of hoe die ook mag heten, ophalen?" Vraagt mam als we bijna bij Mae zijn.
"Nee hij mocht niet, waarschijnlijk had hij gezegd dat hij met mij naar het ziekenhuis ging. We mogen van die ieder niet meer met elkaar omgaan." Zeg ik vooruit starend."Oh oké?" Zegt mam verbaast.
We zijn er. Mae staat al klaar en loopt richting onze auto. Ze doet de autodeur open en we begroeten elkaar. Dan gaan we op weg.
"Euhh Cash had wel bedacht, om een gender reveal party te houden, want dan kan hij daar bij zijn." Zeg ik dan.
"Ja leuk!" Reageert Mae.
"Wie wil je dan allemaal uitnodigen?" Vraagt mam dan.
"Euhh... jou niet!" En ik lach.
"Nou euh je bent wel heel erg aardig!"
Na 10 minuten komen we aan bij het ziekenhuis.
Mam meld mij aan bij de balie en Mae en ik gaan alvast zitten in de wachtkamer.
Ik voel zenuwen... waarom weet ik niet.
"Mevrouw Jansen?" Vraagt een mevrouw die binnen komt.
Ik sta op. Ik vind het spannend.
Als we aan gekomen zijn bij het kamertje, mag ik gaan liggen.
Ik doe mijn shirt omhoog. Ik zie dat Mae en mam naast mij komen zitten."Oh ja, ik wil een gender reveal party houden, dus je moet nog niet zeggen welk geslacht het is." Zeg ik dan als de vrouw wilt gaan beginnen.
"Oh ja is goed, ik doe het geslacht wel in een envelop. Oh en wil je wel weten hoeveel je er hebt, want het kunnen er altijd meer dan 1 worden he!"
Ik knik ja.
"Oke laten we maar beginnen dan he." Zeg ze en ze spuit iets op mijn buik waarvan ik de naam niet weet.
Na een tijdje zegt de vrouw dat ze ziet hoeveel het er zijn. Mijn spanningen komen meteen.
Mae pakt mijn hand. Net als mama.
"Nou euhh, je moet niet schrikken." Begint de vrouw, ze wilt verder gaan, maar mama onderbreekt haar.
"Is het een tweeling???" Zegt mam gehaast. De vrouw schut nee. "Is het een drieling dan!? Zegt mam weer.
"Maaammm! Ophouden!" Roep ik. Ik wil het gewoon weten. Mams blik zegt sorry. (Ik weet niet hoe je dat zegt)
"Je krijgt een vierling..." zegt de vrouw dan.
"Wat!" Ik schrik er van. "Dat... dat kan niet.."
Mam is ook geschrokken zie ik. Alleen Mae die zit met een big smile.
"Heyy we kunnen dit Lenthe! Samen!" Zegt ze dan, nog steeds met een big smile op haar gezicht.Ondertussen doet de vrouw een briefje in een goude envelop. "Kijk deze moeten jullie aan de bakker geven. Jullie moeten wel naar bakkerij Goudsmit gaan, die maakt van zo'n taarten. Ze zijn daar erg mooi!"
"Nou euhh.. bedankt." Reageer ik.
We staan op en ik geef de vrouw een hand. Mam en Mae doen hetzelfde.
Ik doe de deur van de kamer open en loop richting de uitgang. Iedereen is stil.
Als we bij de auto zijn aangekomen, is het nog steeds stil.
Mam rijdt richting de bakkerij. Als we er zijn, geef ik de goude envelop aan mam. Dan stapt ze de auto uit. En loopt de richting de bakkerij.
Na 10 minuten komt mam weer terug.
"We kunnen de taarten morgen ochtend om 12 uur komen op halen.""Okey! Ik dacht er aan om het feest rond 6 uur te laten beginnen?" Zeg ik dan.
Mam vindt het goed.
Als we thuis komen, bel ik meteen mijn familie. Ook app ik naar vrienden of ze komen. Ik dacht er aan om Annabel ook uit te nodigen.
De dag liep gewoon als normaal. Eten, huiswerk, netflix en slapen. Nou ja.. proberen te slapen. Ik zit de hele tijd te denken dat ik een vierling in mijn buik heb.
Dan bedenk ik me dat Cash het nog niet weet. Ik pak mijn telefoon.
L: Cash.. ik moet je wat vertellen.
Hopelijk reageert hij snel. Ik ga liggen. Het is gewoon ongelofelijk... ik heb 4 baby's in mijn buik.
Ping
Oh dat zal Cash wel zijn.
M: Terusten schat!
Oh het is Mae. Ik typ terug.
L: jij ook! Hopelijk kan ik snel slapen, zit er hele tijd aan te denken...
M: het komt goed! Heb je het al aan Cash vertelt?
Ik wil terug gaan typen, maar ik krijg een berichtje van Cash.
C: gaat het slecht met de baby????
L: nee nee!
C: oh gelukkig wat dan?
C: je zei toen straks iets over een tweeling?
L: ja klopt, daar wil ik het dus over hebben.
C: dus... het is een tweeling??
L: nee
L: we krijgen een vierling....
C: ....
C: wow.... dat had ik niet verwacht zeg...
L: ik ook niet
C: maar ja het is nou eenmaal zo
L: yep
L: oh ja, ik heb de taarten besteld
C: top! Ik zorg dat ik er ben
L: oke!
C: ik zeg wel tegen mijn moeder dat ik naar een feest ga van vrienden, ze komt er toch niet achter.
C: oh en, hoelaat begint het?
L: om half 7 begint het.
C: oh ok, euhhh ik kom later want anders is het nog heel vroeg om weg te gaan thuis.
C: ik kom wel om half 8
L: oke, ik ga slapen, doeg
C: doeiiIk leg mijn telefoon weg. Ik ga weer goed liggen. Wat een dag zeg...
_________________________________________
JE LEEST
Lesbisch,Zwanger & 15 Jaar? (Voltooid)
RomanceLenthe (14) jaar is een vrolijk meisje die gewoon naar school gaat, aan fitness doet (kom je niet echt in het verhaal te weten) en geen vriendje maar een vriendinnetje heeft namelijk: Mae. Mae is een vrolijk meisje die van tosti's houdt, maar thuis...