CHAPTER 42

2K 301 27
                                    

TAKIYA POV

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TAKIYA POV

Willy HARPER? Seorang HARPER? Berat hati bila memikirkan tentang Blues. Kalau benar dia ditinggalkan dengan Willy HARPER, adakah dia dalam keadaan yang baik? Adakah Willy menjaganya atau? Bagaimana keadaan Blues?

Pelbagai soalan yang muncul dalam otak Takiya ketika itu. Sudah beberapa botol minuman dia habiskan dan perasaannya tidak pernah tenang.

Menyedari kelakuan Takiya yang bersendiri dan termenung sepanjang hari membuat Grey Lasting geram. Takiya tidak mempedulikan dirinya.

"Taki Babe? Let's go out and have some fun tonight. It's my treat... You look sad again. Semalam tak best ke? This morning You treat me a little rough... I don't like It." Grey duduk di pangkuan Takiya dan merentap rambutnya kemas.

Takiya hanya mendongak sejenak dan dia menolak Grey dan pergi dari situ.

"Babe? Kau nak ke mana? Saya tak nak stay di Apartment ni sendirian!"

Takiya tidak mempedulikan kata- kata Grey. Dia meninggalkan Apartment itu tanpa menoleh lagi. Grey menendang meja dan kerusi di hadapannya. Dia masuk ke dalam bilik dan menyelongkar semua barang- barang milik Takiya. Di situ dia temui beberapa keping gambar yang membuat dia tersenyum.

"Blues Immortal, So betullah kau belum mati lagi. You supposed to be dead by now. Don't worry little sister. Your Blue sky will be grey soon." Grey tertawa kecil. Dia mengambil semua gambar itu dan Melekatkannya di dinding bilik itu. Biar Takiya lihat semuanya bila dia balik nanti.

TAKIYA menemui Rexi dan Lewis malam itu di tempat perjumpaan mereka. Beberapa orang pengikut Rexi kelihatan berlutut di hadapannya. Rexi memandang mereka dengan api kemarahan yang terpampang di wajahnya.

"Ada apa ni?" Tanya Takiya.

"They lost my cargo... Dalam cargo itu bernilai lebih 2 juta. Sampah ni boleh datang jumpa saya dan cakap benda tu hilang tanpa jejak."

Takiya hanya diam. Dia menyandar di dinding ruangan bilik perjumpaan itu dan hanya menunggu hukuman Rexi kepada mereka semua.

"Cargo tu sepatutnya dah sampai malam kelmarin.. siapa yang bocorkan maklumat tentang cargo tu. Lewis? Kau tau apa- apa?" Tanya Rexi kepada adiknya pula.

Lewis menggeleng. Dia sama sekali tidak tahu apa yang telah terjadi. Rexi semakin berang.

"Tanyalah mereka ni macam mana benda tu boleh hilang... apa yang nak pening kepala sangat." Takiya mendekati pengikut Rexi yang sedang menunggu apa hukuman Rexi kepada mereka semua. Takiya merentap rambut salah satu daripada mereka dan dia menghumbannya ke dinding.

BUKKKK!
Bunyi hentakan kuat kedengaran. Rexi dan Lewis terus berdiri. Takiya mendekati lelaki itu lagi dan lehernya dicekik hingga wajah lelaki itu menjadi kebiruan kerana tidak dapat bernafas. Dia meronta- ronta meminta dilepaskan.

THE GAMESTER'S BLUESWhere stories live. Discover now