Hello ! My Baby Girl.
"Abang !! "
Laung Carol apabila dia tersedar dari tidurnya , kesan bius ubat tidur yang diberikan oleh Xian padanya tidaklah sekuat mana dan hanya boleh bertahan selama 3 atau 4 jam sahaja .
"Abang ? Abang ? Abang ...? "
Panggil Carol berulang kali , dijenguknya segenap kawasan bilik tidurnya . Daripada bawah katil mereka sehinggalah didalam bilik air .
"Abang ? Abang nak main sorok-sorok ke ? "
Gurau Carol seorang diri , langkah kakinya diatur menuju ke lif . Alangkah terkejutnya dia apabila dia keluar sahaja daripada biliknya. Semua menjadi gelap , lampu untuk laluan ke lif pun menjadi gelap. Setapak demi setapak derapan kakinya melangkah laju ke arah lif .
TINGG !!
Pintu lif terbuka , butang untuk ke tingkat 1 ditekan . Setibanya dia diruang tamu , dilihat hanya ada keluarga Xavier , keluarga Ell dan Grandpa grandmanya Xavier sahaja . Langkah kaki diatur ke arah mereka.
"Mana yang lain Bonda? Ayahnda ?"
Sapanya pada Pn.Isabella dan En.Fattah , terdiam mereka semua seketika. Si kembar yang dari tadi lasak mula diambil oleh Carol .
"Edan mana mummy dengan daddy awak ? Where youre uncle ?"
Soal Carol pada anak pertama Ell , Edan . Edan hanya diam sambil didonggakkan kepalanya memandang Carol .
"Heyy , kenapa tengok auntie macam ni ? Auntie tanya Edan ni. Where youre mummy and daddy ?"
Edan seolah-olah faham sahaja pertanyaan Carol , tangan kecilnya mula dinaikkan menuju ke pintu keluar . Carol pelik dengan isyarat yang diberikan oleh Edan . Berkerut dahinya , dilihat wajah Edan semula .
"Jom kita tengok , Edan tak tipu auntie kan ? "
Hanya anggukan yang dibalas oleh Edan , Carol mula mendokong Edan menuju ke pintu masuk. Dilihat semua kereta ada , tetapi mana mereka semua ? Pelbagai persoalan mula bermain didalam benak fikirannya.
"Aikk , tu kereta mummy and daddy ada ? Edan tipu auntie eaa ? "
Edan seolah-olah faham dengan pertanyaan Carol. Dia mula menyandarkan badannya pada bahu Carol , pura-pura gantok . Carol hanya tersenyum melihat telatah Edan , sebijik seperti mummy and daddy nya kalau buat salah mesti buat bodoh je . Lepastu lepas tangan , lagi-lagi daddy dia .
"It's okey , auntie tak marah Edan pun . Takpelah benda dah jadi sayang , kita tunggu je lah mereka semua pulang dengan selamat . Amin. "
Dicium penuh syahdu dahi Edan , dengan setitik demi setitik air matanya jatuh. Bertapa risaunya dia dengan Xian tika ini , entah hidup atau tak pun dia tidak tahu . Hanya doa dapat temani mereka semua.
"Kamu tahu mana mereka pergi ? "
Tegur Pn.Isabella pada Carol , dilihat sahaja Carol yang mula melangkah ke arah mereka dengan perutnya yang semakin hari semakin besar .
"Tahu , Abang Xian ada cakap and mintak izin pada Carol . Tapi Carol tak izinkan.. Carol tahu kalau Carol izinkan atau tidak dia tetap akan pergi jugakan ? Hmm so Carol dah redha dari awal lagi. "
Sebak naluri tua Pn.Isabella bila mendengar butir bicara dari Carol , sungguh tabah wanita ini pada matanya . Setabah dirinya dulu sewaktu dia mengandungkan Xavier dan Farish .
Dia pun pernah ditinggalkan oleh suaminya hampir 2 bulan . Sebab itulah dia faham apa yang dirasakan oleh Carol .
"Sabar ye sayang , ni memang tugas mereka . Kita tak boleh nak halang , doa yang terbaik je. "
YOU ARE READING
Hello ! My Baby Girl .
Детектив / ТриллерCerita ini mengisahkan tentang seorang gadis biasa yang terjerumus dalam dunia mafia oleh ibu bapa angkatnya iaitu CARL EDWARD MIKHAEL dan NUR ERISSA NATHALIA ROSE . Kehidupannya berubah 360° darjah selepas dia memasukki dunia 'GELAP' . Memiliki si...