Negyedik rész

551 49 16
                                    

Jack fel-alá járt a tanári szoba előtt. Nem volt félős típus, de most reszketett a térde. Szerette Evans tanárnőt, de biztonságosabb volt az árnyékba húzódva szeretni a Napocskát. Abban sem volt biztos, hogy beválik az ötlete. Jó lett volna kikérni egy magánál sokkal okosabb ember véleményét a tervéről. Megfordult a fejében, hogy elmondja Jennának, de a lány azonnal rohant volna Bobbyhoz, ha megtudja, mire készül, és akkor oda a meglepetés.

Jack összeszedte a bátorságát, és bekopogott.

Szürke felhők úsztak az égen. Bobby szomorúan tekintett fel. Hiába kereste a kéket. Hideg esőcseppek hullottak az arcára. Lassan ment – minek sietett volna? –, ez is csak egy nap volt a sok közül. Vagy mégsem? Mintha furcsán néznének rá az emberek. Mondjuk, mindig mindenki furcsán néz rá. Akkor ez most miért más? Kíváncsiság csillogott a szemekben, az a pletykaéhes féle.

Bobby megállt az iskola kapujában, hogy elszívjon egy utolsó szál cigit.

– Szia, Bobby!

Ez meg ki volt?

– Csá, Bobby!

Bobbyt megköhögtette a füst. Mi ütött ezekbe, hogy újabban köszönnek neki?

– Bobby!

– Jó reggelt, Evans tanárnő!

– Mit mondtam a dohányzásról? – kérdezte a nő, akinek valami rejtélyes okból remegett a hangja.

– Hogy káros – mosolyogta Bobby a választ, és szívott még jó pár slukkot, mielőtt eldobta volna a csikket.

– Gyere velem!

– Hová?

– Valaki beszélni szeretne veled.

Egy évszázadnak tűnt, mire végigmentek az iskola folyosóján. Evans tanárnő cipősarkai akkurátusan kopogták léptei ritmusát. A katonaindulónak is beillő dallam a pszichológus ajtaja előtt ért véget. Sűrű, nehéz csend ereszkedett rájuk.

– De hát most nem csináltam semmi rosszat! Még a fogalmazást is megírtam – bizonygatta Bobby az ártatlanságát.

A tanárnő nem figyelt rá. Bekopogott, majd betuszkolta a fiút, és hátvédként mögé állt.

A szobában hárman ültek: a pszichológus, az igazgató és egy ismeretlen bajuszos, pszichopata gyilkosnak kinéző fickó.

– Szervusz, Bobby!

Bassza meg, itt nagy gáz van! Ezek mosolyognak rám. Bobby tett egy bizonytalan lépést hátra, de beleütközött Evans tanárnőbe, aki taszított rajta egyet, jelezve, hogy menjen beljebb.

– Ez az úr – mutatott az igazgató a pszichopata gyilkosra – a gyámhatóságtól jött. Azért van itt, hogy segítsen neked.

Bobby körül egy pillanatra megszűnt a világ. A harag úgy sistergett át rajta, mintha villám csapott volna bele. Mivel nem először derült fény a titkára, és nem először vetett szemet rá a gyámügy, hamar visszanyerte a lélekjelenlétét.

– Nincs szükségem segítségre – jelentette ki.

– Tudom, hogy ez milyen nehéz neked – mondta negédesen a bajuszos.

– Ó, nahát, milyen okos maga!

– Bobby, kérlek!

Bobby Evans tanárnőre nézett, aki lesütött szemmel állt mögötte, így nem láthatta a felé sugárzó csalódott gyűlöletet.

Mert az éj a szeretőkéDonde viven las historias. Descúbrelo ahora