Park ya suel pov-
Telefon yang berdering kuat membuatkan aku yang mamai ni jatuh terlentang daripada atas katil...
Dahlah aku set ringtone suara perempuan mengilai....banggang...carutan aku sertakan di dalam hati..
Menganggu yaishhh....shibal..air liur basi yang tak berapa basi aku lap dengan payahnya...telefon yang masih memekak minta diangkat aku angkat dan lekapkan di telinga...
Aku pasang loudspeaker...
"OI SETAN!! Kau bersiap cepat! Kita dah lambat pergi sekolah bodoh!dalam 5 minit kau mesti keluar drpd rumah... sebelum rumah kau aku bakar....YAISHHH shit...aku tunggu luar"
Ah ambik kau...kena carutan drpd sahabat tercinta lagikan tersayang..nasiblah aku tidak mati kejung kat sini...
"Ah ya ya ya ya..aku akan keluar secepat mungkin!! K bye!"
Sejurus itu aku mematikan panggilan...dan melempar telefon ku diatas katil..
Sebelum itu aku melihat jam dinding yang elok terlekat di dinding bilikku...
Jam menunjukkan 7:35 pagi..."What the fuck is this...aku dah lambat sia!"
Dengan kelajuan kuda aku terus berlari ke dalam tandas untuk bersiap...
So teman...teman...mandi kerbau lah jawabnya....
.
.
.
.
Aku hanya memberi sengihan pada Kim Seok jin yang tengah memandang aku dengan pandangan malaikat maut yang bagaikan ingin mencabut nyawa...
"Asal kau bersiap kalah nenek sebelah rumah ni...lambat doh..." Soal jin sambil mencekak pinggang ala ala ahjumma sebelah rumah aku...
Mengutuk pula aku...pagi pagi ni...
"Sorry lah...dah kajja pergi sekolah kita dah lambat ni"
Jin terus berjalan meninggalkan aku tanpa menghiraukan aku yang masih terpinga pinga..."YAISHHH tunggulah aku shibal!"
Aku terus mengejarnya...yang berjalan bagaikan cheetah...
Dalam perjalanan,ke sekolah...aku hanya diam begitu juga Jin..Akibat suasana kami berdua macam dlm kubur hah maklumlah jalan yang kami guna ni terpencil...aku bersuara serentak melontarkan soalan kpd jin..
"Aku pelik lah kau tahu dah lambat...asal kau masih tnggu aku...?"
Jin tiba tiba berhenti...aku juga begitu ..
Asal dgn Mamat..ni..? Kau ingat ini drama Melayu ke?
"Sebab aku sayang kau...sebagai kawan...tak lebih drpd kawan...faham tuu?"
Sejurus mengatakan ayat tersebut jin terus berjalan meninggalkan aku di belakang...
Aku tersenyum pahit...
Yes...I know...you love me just as a friend...tapi kau tak sedar ke selama ni aku sayang kau lebih drpd kawan?Kau tak pernah sedar perkara tu kan? Tch...
Aku melihat susuk tubuh jin yang sdh berjalan jauh...aku mengejarnya untuk berjalan bersama sama dan berusaha untuk tidak tunjukkan riak kecewa pada wajahku...
Oh...btw aku lupa untuk kenalkan diri,
Nama aku park ya suel,aku ada abang nama dia park gwang ju ....ya aku tahu nama dia pelik ...tapi jangan memacam eh dengan abang aku....dia pandai ....sekarang dia bekerja sebagai seorang doktor..amacam pintarkan?Omma and appa dah lama pergi....disebabkan nahas jalan raya...so kami just hidup berdua jelah..Kim Seok jin kawan aku, dah 3 tahun aku berlalu sejak kami berkawan...
Dalam diam aku sukakan dia,tapi bila dpt tahu yang dia hanya menganggap aku sebagai kawan tak lebih daripada itu...
Aku buat keputusan untuk mengundur diri dan pendam perasaan ni sampai lah sekarang ...Uh sedihnya friendzone..
So korang tunggulah apa kesudahan cerita aku ni,yang penting skrg aku nak masuk kelas sbb aku dah lambat yuolsss...!End park yasuel pov-
YOU ARE READING
"IT'S TO LATE" ✔.KSJ.✔
Fanfiction"kau terlalu buta jin sehingga kau tak nampak selama ni aku cintakan kau" "It's to late jin ,I 'm sorry dear" "Mianhae" ok guys...sila spam comment anda...