"3"

30 7 0
                                    

Loceng telah berbunyi menandakan masa rehat telah tiba...pelajar yang ada dalam kelas kelam kabut keluar untuk menuju ke kantin sekolah...

Aku yang sedang mengemas meja terhenti apabila terdengar suara jin menyapa seseorang...

"Hi ji hyun awak nak tak rehat dengan saya?"

Ouh dia bercakap dengan budak baru tu ...
"Emm boleh juga...why not?"
Jawab ji hyun sambil tertawa gedik...tch nampaknya je macam nerd ...rupanya gedik mengalahkan makcik kantin...

"K kajja"
Aku terdiam apabila jin mula menarik tangan ji hyun dan membawanya keluar drpd kelas meninggalkan aku yang sedang terpinga pinga...

Jap....aku halimunan ke?

.

.

.

.

Aku hanya diam dan memasang telinga tapi masuk telinga kanan keluar telinga kiri apabila jin yang berjalan beirigan dengan aku galak menceritakan tentang perempuan yang bernama ji hyun...

Sejujurnya aku kecewa juga dengan perangai jin masa rehat tadi....tapi apa boleh buat aku langsung tak boleh nak menjauhi dia atau lebih tepat merajuk dengan dia...

Sebab apa? Sebab dia pun aku tak tahu...

"Aku rasa aku dah jatuh cinta dengan dia lah"

Kakiku yang rancak berjalan tadi terhenti dan bagaikan digam di ats jalan tar ini...apabila mendengar ayat yang dilontarkan oleh jin pada aku sebentar tadi....

Aku memandang jin dengan riak kosong...kosong sekosong kosongnya...

"Emmm tahniah"

Sejurus itu aku terus masuk ke dalm kawasan perkarangan rumahku ...

Apa yang patut aku rasakan sekrg ni?

Happy ataupun sebaliknya?

Aku patut rasa happy sebab kawan baik aku dah matang dah tahu erti jatuh cinta...

Tapi asal aku rasa sedih eh?

.
.
.
.
.

Hari menunjukkan waktu malam....aku menonton movie yang terpampang di tv dengan riak kosong.....walaupun movie tersebut merupakan movie bergenre horror...

Sementara pula oppa aku yang duduk disebelah menjerit melalak tak ingat dunia dah...

Actually....i don't know...why? But I 'm feel empty....

Nak kata aku sedih....aku sedih ke? Ok let's be honest aku mmg sedih...disebabkan entahlah selama aku berkawan dengan dia aku berusaha untuk buang perasaan ni...tapi macam mana aku nak buang perasaan ni kalau dia selalu ada dengan aku..??

It's hard to do...

Sampailah skrg dia dah jujur dengan aku yang dia dah jatuh cinta...

Please tell me...apa yang aku perlu buat?

Lamunan ku terhenti apabila  oppa aku tiba tiba menjerit...

Asal lak dia ni?movie horror tu pun dah habis...apa motif dia menjerit..?

"Asal oppa ni?"
Tanyaku sambil memandang oppaku yang ada di atas meja...

"Lipas atas kepala kau shibal"
Aku merasa sesuatu bergerak di atas kepala...ku...

Alah....omma...

Shit... natang tu lagi...

Maka dengan itu

"ARGHHHH!"

Malam itu rumah banglo tersebut...dikecohkan dgn suara teriakan dua beradik park disebabkan seekor lipas yang tdak berdosa....

Kesedihan yang di hati aku lenyap sekejap pada malam itu...

"IT'S TO LATE" ✔.KSJ.✔Where stories live. Discover now