Aku menyalam oppa...sejurus sahaja selepas menjamah sarapan pagiku...
Cepat sahaja kaki aku keluar drpd rumah apabila oppa beritahu bahawa jin sudah menunggu aku di luar rumah...Senyuman manis dan lebar aku ukir diwajahku ....namun,senyumanku mati dan langkah kakiku menjadi perlahan apabila melihat bukan sahaja jin yang ada namun ji hyun juga turut berada disitu bersama sama dengan jin...
Aku cuma mengawal riak wajahku dan berpikiran positif apabila melihat mereka berbual dengan mesra...takpe Dorang kawan je kan?
Hari itu aku berjalan ke sekolah dengan semangat senipis kulit bawang ...
For your information,ji hyun merupakan jiran jin ...rumah mereka hanya bersebelahan sahaja...
K aku tak sedih....k jujurlah aku sedih...
End yasuel pov-
Jin pov-
Percakapan ku dengan ji hyun terhenti sebentar apabila melihat yasuel yang berjalan di belakang ...hanya diam membisu....
Selalunya dia lah paling bising...
Aku memandangnya...
Serentak itu...mata kami bertaut antara satu sama lain...
"Kau ok? Asal diam je dari tadi ? Kau sakit ke?"
Aku melontarkan soalan yang bertubi tubi kepada yasuel...ya la...sebagai kawan aku kena risau tentang dia...
"Ok... jangan risau ...aku ok"
Katanya sambil tersenyum kecil...
Setelah memastikan dia mmg ok aku terus berjalan beriringan bersama dengan ji hyun masuk ke dalam perkarangan sekolah...End jin pov-
..
.
.
Mereka bertiga yang ingin masuk ke kelas menjadi perhatian rakan sekelas mereka...
Yalah ....semuanya rata rata...pelajar yang famous...
Yasuel yang berada di belakang hanya jalan sambil menunduk...dia tiada semangat untuk datang ke sekolah mahupun belajar...
Harinya kosong...Dia memnadang ke arah jin dan ji hyun yang berjalan bersama sama masuk ke dalam kelas...
Namun,mana silapnya...Ji hyun tersadung secara tiba tiba...
Dan itu membuat Jin mengambil tindakan automatik turut terjatuh bersama dengan ji Hyun...
Ji hyun di bawah....Jin berada diatas badan ji hyun...
Semua yang berada dalam kelas tersebut menyaksikan kejadian tersebut termasuk juga yasuel...
"Ji hyun....i'm already fall in love to you" jin yang seperti tenggelam dengan kejadian yang berlaku antara mereka terus mengatakan isi hatinya...
Semua yang berada di kelas tersebut bersorak kegembiraan melihat sesi perluahan hati dua sejoli ini...
Ji hyun hanya mampu tersenyum malu....
Yasuel yang mendengar ....hanya mampu tersenyum pahit dan terus berlalu drpd situ ....dia tidak mahu menyaksikan apa yang akan berlaku selepas itu...
Kerana hatinya...sudah tersedia hancur...dia taknak hatinya hancur ...hancur dan hancur lagi...
Ianya sakit...untuk simpan perasaan yang tak pernah ada jawapannya....
.
.
.
.Yasuel pov-
Kaki ku perlahan melangkah ke arah tempat yang ingin aku tuju...
Iaitu rooftoop sekolah...tempat inilah yang menjadi tujuan jika aku berasa sedih mahupun perasaan yang bercampur baur...
Entah aku tak tahu kenapa? Tapi sebagai lelaki yang aku telah lama cintai merangkap sahabat baik aku juga...Aku rasa sakit...dan kecewa...
Apa yang aku perlu buat ...aku tak boleh simpan perasaan ni lama lama...
Sebab bukan org lain yang sakit tapi aku juga...Jin kenapa kau buta sangat sampai tak nampak yang selama ni aku cintakan kau...?
Hati aku sakit jin ...sakit sangat...
Lamunanku terhenti apabila mendengar derapan tapak kaki yang menuju ke arah aku...
Aku mals nak tengok sbb aku malas nak ambil tahu...tentang org tersebut...
Aku dapat rasakan dia berdiri disebelah ku namun aku langsung tidak menoleh..."Kau ok?"
Suara ni macam aku kenal...
Aku menoleh ke arahnya...dah agak mmg dia..."Kau nampak macam aku ni ok ke?"
"I Guess ...Kau tak ok"
Aku hanya diam ...angin yang meniup di rooftoop menenangkan fikiranku walaupun seketika...
YOU ARE READING
"IT'S TO LATE" ✔.KSJ.✔
Fanfiction"kau terlalu buta jin sehingga kau tak nampak selama ni aku cintakan kau" "It's to late jin ,I 'm sorry dear" "Mianhae" ok guys...sila spam comment anda...