"5"

26 7 0
                                    

"aku tahu...Kau suka kawan aku tuu"

Kepalaku terus menoleh ke arah dia apabila baru sahaja dia mengatakan ayat yang dilontarnya sebentar tadi...

"Macam mana kau tahu hoseok?"

Ya dia Jung hoseok...merangkap kawan kepada Kim Seok jin...

"Aku org yang teliti...so No wonder lah aku boleh tahu benda sekecil itu secepat mungkin"

Bibirku mencebik apabila mendengar sedikit keriakan terselit di percakapan hoseok sebentar tadi...

"Entahlah ....aku pun tak tahu....nak kata dia je satu orang yang berjantina lelaki dalam dunia...tapi berlambak je lelaki dalam dunia...ni..hensem hensem belaka lagi"

Kataku sambil memandang suasana sekolah ku drpd atas rooftoop nii...

"Sabar je lah bila kena friendzone ni"

Katanya...

"Takpelah kalau seok jin reject kau...aku kan ada...aku sedia untuk naik gereja dengan kau"

Aku menjeling lelaki di sebelahku ini dengan tajam...

"Wei kau cuba tengok bawah tu...Jin dengan ji hyun lah"

Hoseok menunjuk ke arah bawah ...automatik mataku tertancap pada arah yang ditunjukkan oleh hoseok..

Dari atas aku boleh melihat jin dan ji hyun berjalan beriringan bersama...sambil gelak tawa..Kenapa aku boleh jumpa org macam Dorang ah?

"Kau ok tak?"

Hoseok bertanya...

"Ok"

Sejurus mengatakan itu aku memberi senyuman pahit pada hoseok lalu membuka langkah untuk berlalu pergi drpd rooftoop...ni

Sakit,ya tuhan...

End pov yasuel...

Hoseok pov-

Aku memandang kelibat yasuel yang sudah semakin jauh drpd rooftoop ...

Sudah 2 tahun berlalu...aku simpan perasaan ini...

Aku pendam demi kebaikan dia...

Hati aku sakitlah juga bila dapat tahu yang dia suka pada jin merangkap kawan sepermainan ku ketika kecil dulu...

Come on! Hoseok...dia tak suka kau...dia suka kawan kau...bukan kau...lupakan dia..

Kita merasakan benda yang sama yasuel...

Namun pada org yang berbeza...

Kau mencintai jin ...namun jin langsung tak balas perasaan kau...

Manakala aku pula...

Aku cintakan kau namun kau langsung  tak perasan perasaan aku pada kau...

Kita sama sama merasakan benda yang sama...

Iaitu rasa sakit...yasuel...
Tapi ....jin buta untuk nampak perasaan kau...

Kau buta untuk nampak perasaan aku pada kau ..

Tapi takpe....aku sedar aku bukan untuk kau...
Aku akan anggap kau sebagai kawan jelah kan?

End hoseok pov-

"IT'S TO LATE" ✔.KSJ.✔Where stories live. Discover now