001 het begin

3 0 0
                                    

Der stopt een auto voor het politiebureau. Uit de auto stapt een magere jongen rond de dertig met bruin kort haar. Hij loopt naar binnen en vraagt iets onverstaanbaars aan de vrouw die achter de balie staat. Ze wijst ergens naartoe en de jongen knikt en loopt die kant op. Hij loopt de trappen op en komt dan aan bij een deur. Hij opent de deur en dan komt er een meisje op hem aflopen. Ze heeft lang blond haar en is helemaal in het zwart gekleurd. 'We hebben een lijk' zegt ze en ze loopt naar onder. 'Heb ik die trappen voor niks opgelopen' zegt hij en hij rent haar achteraan. 

*** 

Der rijd een Mercedes een steegje in. Het is een donker steegje normaal zou hier niks te doen zijn, willen mensen het steegje vermijden maar nu staan der allemaal auto's en mensen. Uit de Mercedes stapt de jongen en het meisje. Ze knikt naar een van de agenten en de agent doet het lint omhoog. Het meisje vraagt :'maak die zak eens open'. De zak word opengemaakt en de agent reageert :'hey Amber ben jij vanavond vrij'. 'Ga weg' zegt Amber fel en de man loopt snel weg. Tim haar nieuwe collega begint te lachen. 'Wil jij ook weg' vraagt Amber. 'Nee ik sta hier goed' antwoord Tim. Na een tijdje lopen ze weg en stappen ze in de auto. 'Wat is der' vraagt Tim. 'Dat was een koper van Visser' antwoord Amber. 'Dus dan gaan we met Visser praten' reageert Tim. 'Je weet het echt niet hij is een grote maffiabaas' zegt Amber. 'We gaan met een lid van hem praten' gaat Amber verder. 'Wie' vraagt Youp. 'Jelle Smith hij is de baas over de afdeling drugs' antwoord Amber. 'Kunnen we hem niet oppakken' vraagt Tim. Amber kijkt hem aan en zegt dan :'hij is te machtig'. Niet veel later stoppen ze voor een nachtclub wat midden in de stad staat. De twee stappen uit en lopen na binnen. 'Hallo wij komen voor meneer Smith' zegt Amber tegen de bewaker die voor de deur staat. 'Kom binnen' reageert de man. Tim en Amber lopen door en komen aan in een grote ruimte achter in de zaal staat een jongen met blond haar en een jongen met bruin haar. De jongen met het bruine haar is druk in gesprek met iemand via de telefoon. De jongen met het blonde haar loopt naar de twee agenten. 'Rechercheur Woods wat leuk om je te zien' zegt de jonge. 'Meneer Smith het is me een genoegen' zegt Amber. 'Please zeg maar Jelle' reageert Jelle. 'Wat komen jullie doen' vraagt Jelle. 'Der is een koper vermoord van u' antwoord Tim. 'Zo en wie is de jongeman' vraagt Jelle. 'Tim van der Hof' antwoord Tim. 'Zeg waarom wacht jij niet even buiten' reageert Amber. 'Nee de jongen mag er bij blijven' zegt Jelle en hij gaat op een stoel zitten. 

*** 

Een magere lange jongen begint te praten :'hij wilt een officiële klacht indienen'. 'Ja dus' reageert Amber. 'Je hebt een collega bedreigd' zegt Youp. 'Ik vroeg vriendelijk als die weg wilde gaan' zegt Amber op een rustige toon. 'Weg' schreeuwt Youp. Amber wilt weglopen en dan reageert Tim :'dan dient Amber een klacht in voor seksuele intimidatie op de werkvloer'. Amber kijkt hem aan en dan zegt Youp :'weg'. Ze lopen het kantoor uit en dan zegt Amber :'dat hoefde je niet te doen'. 'Hoezo' vraagt Youp. 'Dit is Jin City niet prinsessen world' antwoord Amber en ze loopt weg. 'Het deal gaat gewoon door' zegt de jonge van eerder. 'Gelukkig welke chinees sturen ze nu' reageert Jelle. 'Geen chinees ze sturen u zus' zegt Dani. 'Nee ga naar het vliegveld haal erop en dump haar' reageert Jelle. 'Moet dat met een kogel of verdrinking of andere manieren' vraagt de jongen. 'Doe wat je wilt' schreeuwt Jelle. De jongen staat op en loopt weg. Dan komt er een andere jongen binnenlopen en hij duikt weg voor de jongen. 'Sorry meneer dat ik zo laat was' reageert hij bang. 'Hou op haal liever wat te drinken voor me' zegt Jelle en hij gaat zitten. Der stopt een BMW op de parkeerplaats van het vliegveld en uit de auto stapt de jongen met bruin haar. Hij ziet de vrouw en hij loopt naar haar toe. 'Hallo Dani Urff ik moest u komen halen' reageert hij. De vrouw stapt mee de auto in en even later komen ze aan bij een loods. De vrouw stapt uit en zegt :'nou waar zijn de drugs'. Ze is net uitgepraat en ze word neergeslagen. Niet veel later komt ze bij. Ze is vastgebonden en ze ziet Dani een jerrycan wegleggen. Hij pakt een aansteker en laat hem vallen. Hij stapt in de BMW en rijd weg. Zelfs in de auto hoor je het geschreeuw nog. 

*** 

Tim komt de nachtclub binnenlopen en ziet daar een jongen Jelle eten geven, hij loopt snel weg. 'Hallo meneer Smith' zegt Tim. Niet veel later komt Dani binnen en fluistert wat in het oor van Jelle. Dani loopt weer weg en dan zegt Jelle :'oké goed waar was je'. 'Ik denk dat u die moord heeft bevolen' reageert Tim. 'En heb je bewijs' vraagt Jelle. 'Nee maar' Tim wilt wat zeggen en Jelle gaat verder :'nee precies het is zelfmoord de politie zegt het dus punt uit'. 'Ik ga dit tot de bodem onderzoeken' reageert Tim. 'Mag ik jouw een tip geven stop voor dat je mensen ik gevaar gaat brengen' zegt Jelle. Tim staat op en loopt weg. Als Tim weg is stopt er een Jeep voor de deur en nog een en nog een. Der stappen mannen in zwarte pakken uit en een man in een grijs pak ze lopen naar binnen en daar staat Jelle :'Don Visser wat een eer om u te ontmoeten'. 'Ja het is een trieste dag ik wil mijn medelijden komen tonen' reageert John. 'Gecondoleerd met het verlies van u zus' zegt John. 'Ja wat erg het lijkt net als god niet wilt dat het deal niet doorgaat' reageert Jelle. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 22, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Jin CityWhere stories live. Discover now