EPS. 1 [Driver]

705 41 11
                                    

Kenapa dia ada kat sini? Tapi dia cantik sangat masa dia gunakan baju yang berwarna Ungu untuk misi. Apa aku pernah deskripsi kan dia? Rambut dia berwarna biru tua, ngan mata yang berwarna biru muda, bibir yang semerah bunga Rose, baju berwarna ungu lengan panjang, dan celana panjang berwarna hitam ngan saku besar di sebelah kanan dia.

Kaizo "Kau? Kenapa kau??"
K. Kokochi "Perkenalkan, ini Kapten YN. Dia yang akan temani kamu selama misi."

Dari sekian banyak pangkat "Kapten" Kenapa dia yang terpilih?? Macam tak da Kapten Lagi kat Markas ni.

K. Kaizo "Kenapa aku kene ngan dia Komander?"
K. Kokochi "Disebabkan kamu dan dia tu sama. Dia juga kuat walau dia perempuan.

Jadi? Komander kata kalau aku ni tak kuat?

Kapten YN Jugak telah mengalahkan 500 Perajurit sorang², dan dia ahli pasal Power Sphera dan membuat rancangan." lanjutnya.

K. Kaizo "Itu je? Ceh."
K. Kokochi "Tak hanya itu, dia juga penyerang jarak jauh dan pelindung jarak dekat. Kalau dicantumkan Ngan kau yang penyerang jarak dekat, dia akan sesuai sangat ngan kau."
K. Kaizo "Hm... Baik Komander." Aku pun pergi dari sana, mestilah YN ikut aku jugak. Sekarang kita orang tengah ada dalam Kapal Angkasa. Aku yang Drive. Sekarang aku nak berada dalam kesunyian. Tetapi hal tu tak terjadi.

YN "Mm... Aku tau kita pernah berjumpa dan, kita dah saling kenal. Tapi, aku kene panggil kau apa?"

Kaizo "Panggil nama je, pangkat kita kan sama. Itu juga berlaku untuk aku kat kau."

YN "Baiklah, 'Nama' 😂"

Kaizo "💢maksud aku, Nama aku lah. Kaizo!"

YN "Heheheh, aku gurau je."

Kaizo "Heh, Iyelah. Dan aku mintak satu permintaan."

YN "Apa dia?"

Kaizo "Aku nak kau, tak kan susahkan aku masa misi. Dan kalau kau khianat kat aku, aku tak kan segan-segan hukum kau."

YN "Maaf? Bila masa aku jadi bawahan kau hah?"

Kaizo "Heh, ini ancaman je."

YN "Iyelah tu. Perhatikan jalan kau Driver Bas."

Kaizo "💢AKU BUKAN DRIVER BAS LAH!"

YN "Ye lah tu... Perhatikan jalan kau lah."

Kaizo "Ck. Kau ni asyik suruh² aku, Drive kapal angkasa ni susah tao."

YN "Eleh... Susahlah sangat, kacang je tu."

Kaizo "Kalau cam tu kau je lah yang Drive kapal angkasa ni!"

YN "Kau... Nak kapal angkasa kau ni rosak? Kau nak kepala kau pening ke?  Atau... Kau nak mati?"

Kaizo "Apa maksud kau?"

YN "Kalau aku Drive kapal angkasa kau, bende yang tadi aku kata akan terjadi."

Kaizo "Tak percaya,"

YN "Oh... Tak percaya Ye? Baiklah,"

Dia pun duduk di tempat aku tadi, dia pegang kemudi macam orang yang dah handal. Tapi...

Kaizo "OKE! OKE! YN!! BIAR AKU SAHAJA DRIVE!"

YN "Kata tak percaya?"

Dia pun berhenti kan Kapal angkasa yang melaju ngan cepat secepat 10x kecepatan Kapal Angkasa Zyonik (Kapal angkasa yang paling cepat di galaxy & Juga yang paling mahal💧...)

Kaizo "Hah... Hah... Hah... Kau... Tak belajar Drive kapal angkasa... ke...?

YN "Belajar, tapi kalau dalam masa ni... Aku asyik buat bende cam tu. Aku kan asyik mengejar masa. Dan aku tak suka buang² masa."

Kaizo "Iyelah... Sekarang tepi, biar aku yang Drive."

YN "Baiklah."

Semestinya aku tau, aku tak biarkan kau Drive hari tu. Tapi aku baru sedar sekarang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 15, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Diary Captain Kaizo (Kaizo X Readers)Where stories live. Discover now