4

1.1K 63 7
                                    

Skip

Jin memandu kereta dgn fokus sekali , skali skala hyo ra pandang ke arah jin . memang muka jin tak boleh bawa bincang sbb terlampau serious . Kalau tak serious tak ke terbabas nanti .

Ah tiber je .

Hyo ra hanya termenung ke luar tingkap kereta , Dia duduk ditepi jungkook yg sdg leka bermain
iphonenya . Hyo ra pandang sekilas muka jungkook yg serious tgh main games .

Ni korang cakap sem , supe apa tah . Ak sbg adik ni tak minat ah puji abang sendiri baik puji diri sendiri lebih baik kan ?

Orang dulu ii cakap la .

Ok back to story .

"Rara shi ? Rara shi . Aik dh tidur dah "maka semua abangnya memandang ke arah hyo ra dgn senyuman , Adik yg paling diorang sayang .

Walaupun diorang selalu atur hidup hyo ra . Diorang tetap sayang hyo ra dgn ketat . Sbb hyo ra satu²nya adik perempuan diorang yg perlu jaga .

Yang lain tak pe sbb laki ,  Tak risau sgt ni yeoja .... Dh sorang je yeoja yg diorang ada , So jin la yang banyak sgt bagi nasihat kpd si hyo ra ni .

Maka setelah beberapa minit diorang di jalan raya . Maka masa nya jin memarking kereta ke tempat parking vip , Diorang singgah di restaurant
'THE ROYAL FOOD' nama pun macam mewah je .

Tak mewah kenapa restaurant ni adalah kepunyaan keluarga mereka sekeluarga 'the kim's' so takpayah  nak hairan la . Bila masuk je semua memang top plus gitew !

Jin memtikan enjin kereta dn memandang ke belakang utk melihat adik² nya yg masih leka bermain i phone masing² .

"Korang? , tk nk turun ke . Tak di bukan main letih lagi ,  Ni orang dh berhenti nk makan buat tak layan pula . Wak letih ak je la pan—"
Percakapna jin dipotong oleh jungkook .

"hyung , boleh tak sehari tu jangan nk membebel  ?  Jom la hyung ii yg lain kita turun kalau dengar jin hyung membebel bila la kita nk isi perut yg sdh buat konsert ni kan "maka jungkook keluar dahulu diikuti oleh yg lain dr belakang sehingga suga membuka mulut .

"Weh , tunggu la ni takkan nk tinggalkan rara ? Adoi korang ni . dia pun lapar juga , jap hyung gerak dia dulu " suga abang yang baik bhai !

Maka ahli yg lain menepuk dahi masing² kerana lupa akan si adik mereka , Suga terus mengerak hyo ra dgn kuat sehingga .

"One minute hyung , im so sleepy—arghhhhhhh , The fak ! "terus mata ak terbuka luas dn membulatnya apabila ak terasa spt badn ak diangkat ke udara . Rupanya jimin hyung yg angkat ak dgn gaya bridal style.

Ak terus memukul dadanya dgn kuat spy lepaskan ak . Maka dia melempar ak ke bwh maka bum , ak mendarat dgn sempurna . masih lagi hidup .

Syukur , maka ak terus meraup muka ak bersama gelakan yg dilontar drp oppa² ak yg bahlol tu .

"Aish , hyung ni buat malu ak je la . Dh la semua orang pandang"ak terus msk tanpa menunggu jwpn drp hyungku .

Ak menutup muka sambil berjalan sehingga ad yg menegur ak dr arah tepi . Yeoja duh. Siapakah anda ?adakah ak kenal . Sedap² je tegur ak.

Dh la baju tak cukup kain . Meh ak ambilkan kain . Muka dh cantik tp , entah la ak.

"Hey you ,  can you show me toilet . Because i want to put some lipstick" ujar yeoja tu sambil memandang ak dr atas hingga bawah , Ak apa lg hanya tayang muka biasa aku iaitu muka tanpa perasaan .

Kau nk gi toilet kan ?  Bukannya ak.... Pandai² la kau cari toilet kau tu .

Disebabkan ak ni baik,peramah , jujur ok stop there . Jd ak tunjuk je la .

"Akak ni , jalan depan sikit sa—woi. "Percakapan ak dipotong oleh seseorang .

Hoseok hyung.

"Rara, pergi la kat meja sana . Oh hai "tapi senyuman hoseok mati apabila matanya terpandang muka hyo ra yg sdh masam.

Dah kenapa plk budak ni .

"Hai my name choi reana . Just call me rea"ujar yeoja tersebut bersama senyuman tp hoseok just bla dr situ dn menarik oppa² yg lain utk ke meja terus .

Dia tahu yg hyo ra taknak oppa² nya menjadi liar. Dh la pompuan tu seksi . Mata pun blh bertukar jd blue.  Ehek .

"Ok la akak sy bla dulu . Kalau pasal toilet tu pandai² la ye "ak terus berjalan dgn pantas tetapi pergelangan tangan ak ditarik oleh yeoja tu .

"Hey , jg adat sikit . Kau tu budak je . Ak ni tua dr kau"ujar yeoja tersebut dgn pedas sekali . Hati ak dh membara dgn kemarahan sabar ra sabar . Dia tu tua dr kau .

Nasib sedar diri yg diri tu dah tua . Pasal toilet pun nk gaduh . Ok meh kita gaduh sama , hah mari mari !

"You—miss tlg lepaskan tangan dia"potong salah seorang bodyguard ak yg berada di situ . Badan dia ketat ketat kut . Sapa tak takut .

Ak tersenyum sinis apabila ak melihat riaksi yeoja tu . Taupun takut ,kecut perut la tu .

Dia terus melepaskan tangan ak dn menghentak kakinya dgn kuat . Acah comel konon ."heh , thanks sejin hyung . Heee" ucap ak dn terus bla dr situ .

Bila ak sampai dimeja vvip all hyungku memandang ke arah dgn muka yg risau . Risau gak korang kat ak.

"Wine mana wine ak nk minum. Hishh"ujar ak dgn nada yg masih keras . Walaupun ak pompuan ak suka marah orang lebih teruk dr pompuan lain . Tgk apa ak minta wine? Hanya utk orang dewasa saja  kan?

I dont care .

"Yah, no wine .wine  just for me and namjoon okay?"cepat² jin membalas takut tindakan gila adiknya hyo ra meminum wine . Dh la masih sekolah . Bahaya utk kesihatan .

Jin menghela nafas lega apabila hyo ra hanya meneguk air kosong jimin dgn rakus . Taehyung yg masih terkejut terus berkata .

"Daebak adik ak ni . Bila marah mesti benda yg pelik² dia minta"kata taehyung dn mendapat jelingan dr hyo ra .

"Wae rara marah sgt ni?ad benda yg jadi ke takdi"soal namjoon dn merenung adiknya itu yg masih dgn muka yg memerah .


Tbc

My Overprotective Brothers BTS FFWhere stories live. Discover now