Lily pov
Pas in de avond zie ik Olivia opnieuw. Ik heb geen idee wat er gebeurt is bij McGonagall, maar er gaan verhalen rond. Ik kijk haar even recht aan, maar ze doet alsof ze me niet ziet en gaat door met eten. De jongen naast haar kijkt hij bijna bezorgd aan en begint tegen haar te praten. Langzaam gaat haar hand naar haar gewaad en ze tilt hem voorzichtig omhoog. Er gaat iemand voor me zitten, James... 'Ga aan de kant, ik wil zien wat er met Olivia is gebeurt.' Zeg ik terwijl ik hem opzij duw. Het is al te laat, ik zie nog net hoe haar gewaad weer omlaag gaat. 'Shit, nu heb ik het gemist... bedankt James,' zeg ik en ik haal mijn hand gefrustreerd door mijn haar.
'Lily?' Vraagt Sirius die naast James gaat zitten. 'Hmm?' Zeg ik terwijl ik naar hem opkijk. 'Waarom komt Brent hier niet meer zitten?' Ik knijp mijn ogen even pijnlijk dicht, deze vraag had ik niet verwacht. 'Dat komt omdat we niet meer samen zijn,' zeg ik langzaam terwijl ik me focus op mijn eten. 'Zeg je nu dat jullie uit elkaar zijn?' Zegt James verbaasd en ook een beetje blij. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, maar het doet wel pijn. 'Ja, dat zeg ik. Wil je het alsjeblieft laten gaan? Het is nou niet dat ik kan zeggen dat we goed uit elkaar zijn gegaan.' Er is een stilte, een stilte die wordt verbroken door James. 'Ik vind het zo erg voor je Lily, als er wat is dan kan je altijd bij me aankloppen.' Ik glimlach door zijn woorden. 'Bedankt James,' ik meen wat ik zeg, ik kan James niet genoeg bedanken voor deze woorden.
*
Later die avond slenter ik alleen door de gangen van Hogwarts als ik opeens een stem hoor. 'Liv wacht nou even,' roept een meisjes stem. Gauw verstop ik me. 'Ik ben zo boos Mere, hij had geen recht om dit zo te doen!' Ik hoor een bonk tegen de muur en voorzichtig kijk ik om het hoek. Olivia heeft tegen de muur geslagen. 'Kom aan, Liv.' 'Het was niet eens belangrijk Meredith. Dit was volkomen nutteloos.' 'Maar...-' 'Je was er niet bij... I know!'
Ik voel een duw tegen mijn schouder en kijk om. Een meisje die ik niet eerder gezien heb kijkt me arrogant aan. 'Waarom sta je ze af te luisteren?' Ze zegt het hard genoeg dat Liv en Meredith het horen. Direct kijken ze me aan. 'Als we daar Lily Evans niet hebben.' Zegt Meredith en mijn blik gaat naar Liv. Ze doet niks, ze kijkt me alleen koud aan. 'En jij bent..-' zegt ze dan terwijl ze naar het zwart met groen harige meisje naast me kijkt. 'Oh ja, ik ben Lupé, ik kom van Ilvermorny.' Zegt ze terwijl ze langzaam een stapje opzij zet, weg van mij. Trut. Ik kijk haar even met minachting aan. 'Dat mijn ouders geen tovenaars zijn betekent niet gelijk dat ik een slechte heks ben.' Zeg ik terwijl ik mijn blik over haar laat gaan. 'Oh dat weet ik, mijn broer en ouders maakt het niks uit. Maar toch ben ik liever niet in de buurt van een Mudblood.' Ik kijk Olivia even aan nadat Lupé de woorden heeft laten vallen. Ik zie niks in haar ogen, alleen een kilte. 'Maar goed, het was leuk jullie te ontmoeten, maar helaas verwacht mijn over beschermende broer dat ik naar zijn common room ga. Laters.' Dan draait ze zich op haar tenen om en loopt weg.
'Wacht!' Het is Olivia. Lupé draait zich weer om. 'Wat dacht je ervan om met ons naar Hogsmeade te gaan vannacht?' Ze glimlacht even sneeky, 'dat zou erg gezellig zijn. Zeg me waar ik moet zijn en hoe laat.' 'Ingang van de grote zaal om 23 00 uur.' 'Ik zie jullie daar.' Lacht ze en dan loopt ze echt weg, waardoor ik achter blijf met Liv en Meredith.
'Wat doen we met jou?' 'Ik kan gewoon naar de common room gaan en er niemand over vertellen.' Probeer ik mezelf te saven. 'Nee.' Olivia is degene die het zegt. 'Nee?' Mijn stem klinkt zekerder dan ik me voel. 'Nee, je gaat sowieso naar Potter en Black en om eerlijk te zijn heb ik daar geen zin in.' 'Ik zal echt niks zeggen hoor.' 'Dat heb je vaker gezegd.' Ik kijk haar verward aan. Waar heeft ze het over?
'Wat?' 'Ja, die keer dat je me tegen kwam vorig jaar en toen zei je dat je niks zou zeggen, maar je rende toch in één keer naar Lupin. Ik moest verplicht jullie geheugens wissen. Wat een misser.' Zegt ze sarcastisch. 'Mere..- Los jij dit op? Ik moet even bijkomen van vanmorgen.' 'Komt goed,' grijnst Meredith gemeen en ze zet een paar stappen naar me toe. Ze slaat me hard in mijn gezicht en terwijl ik op de grond val, zie ik Olivia weglopen.
'Je bent wel een typische mudblood, is het niet Evans?' Zegt Meredith terwijl ze me omhoog trekt aan mijn haar. Een klein gilletje verlaat mijn mond. 'Zal ik je wat vertellen? Steek je neus in je eigen zaken!' Sist ze voor ze me weer op de grond laat vallen.
*
Zuchtend zeg ik het wachtwoord bij de Fat Lady. Ze draait open en ik loop naar binnen. De jongens zitten op een paar sofa's te chillen en zodra ze mij zien staan ze gelijk bezorgd op. 'Lils! Wat is er gebeurd?' Zegt James terwijl hij naar me toe snelt. 'Williams en Red. Dat is er gebeurt.' Sirius kijkt me even geschokt aan omdat ik Olivia, Red noem. 'Oh shit! Gaat het wel?' Vraagt hij zodra ik mijn gezicht naar hem toe draai en hij mijn blauwe wang ziet. Voorzichtig gaat hij er met zijn hand over heen en ik krimp ineen van de pijn.
'Is dit je vriendin James?' Zegt een akelig bekende stem. Ik focus mijn blik op het meisje achter me. Groene ogen en zwart haar, waarbij de puntjes gedipdyed zijn. Lupé. 'Wat doe jij hier?' Zeg ik met een nadruk op 'jij', mijn toon is koud. 'Ik dacht dat je bij je beschermende broer moest zijn.' Ga ik verder. James merkt mijn vijandigheid op en laat me verbaasd los. 'Kennen jullie elkaar?' Zowel Lupé als ik merken de verontwaardiging in zijn stem op. Ik heb de neiging om Lupé erbij te lappen, maar iets in me zegt dat ik het niet moet doen.
'We kwamen elkaar tegen op de gang na het avond eten.' 'Ja, ik moest haar gewoon even complimenteren met haar ogen.' Gaat Lupé mee in mijn verhaal. 'We raakten aan de praat en toen kwam ik erachter dat Lupé haar naam is.' James relaxed een beetje.
'Mooi... Lily, dit is mijn jongere zusje. Lupé Jaimy Potter.'
------------------------------------------------------------
Heehoi, het spijt me dat ik niet zo actief was lol. Ik zat 2 weken in Engeland. Maar nu ben ik back en het gaat behoorlijk interessant worden ;)
Ik merkte trouwens dat dit boek 55e staat in #wattys2019 !!! Ik ben zo blij.
Ik wil ook even een SO gooien naar @Melody_Dumbledore want ze heeft me enorm geholpen met het schrijven door Lupé Potter te bedenken :) Heel erg bedankt xxx Ik weet niet wat ik zonder dit soort trouwe lezers zou moeten.... Ik hou van jullie xx
Dat was het wel! Ik ga morgen weer op vakantie, dus sorry als ik niet heel actief ben xx
Byee
xxx Jonna
JE LEEST
My famous Marauders story
Fiksi PenggemarSequel on Going to Hogwarts again. Olivia Red wordt na haar 4e jaar op Beauxbatons overgeplaatst naar Hogwarts. De meesten zouden haar zien als een voorbeeldige leerling, maar laat je niet misleiden door de buitenkant. Olivia windt elke docent zo om...