1

6 0 0
                                    


'KRING! KRING! PENDUDUK ASRAMA PUTERI SILA BANGUN DENGAN SEGERA! SEGERA!'

Semua penduduk asrama puteri bangun dengan segera apabila yang membuat pemberitahuan bangun segera itu adalah Cikgu Farah. 

Tapi adalah seekor manusia jenis yang tak layak masuk asrama ni tak bangun. Siapa dia?

"Far! Wake up!" Mayra (5 kali)

Tiada sahutan daripada Far. Information Far ni orang yang suka tidur dan orangnya ini jenisnya tidur mati. Mayra terus meninggalkan dia seorang diri supaya tidak lambat ke sekolah.

At OLOC CLASS~

Tasha melihat sekeliling seperti ada yang aneh lalu memandang Mayra dengan muka tertanya-tanya.

"Pasal pandang aku macam tu? Nak kaki ke nak tangan?" Mayra

"Taknak dedua. By the way, where is my FAR?!" Tasha

Mayra hanya diam. Sedangkan Tasha akan merasa bosan tanpa Far yang dicintaiya. Tiba2 satu kelas duduk apabila melihat Cikgu Farah masuk dengan muka xle bla.

"I will take your presence in class." Cikgu Farah

"Syarah" Cikgu Farah. Syarah menyahut.

"Chia Tao" Cikgu Farah. Disahut.

"Faiz" Disahut.

"Mayra" Disahut.

"Tasha" Disahut.

Cikgu Farah blablablablablablablablablablablabla.

"Far" Tiada sahutan.

"Far!" Tiada sahutan. Muka Cikgu Farah menjadi merah kerana tiada sahutan.

"Mana Far?!" Kenapa dia tidak ada?! Kalau tak datang kena maklumkan tautak?! Siapa yang tahu dia kat mana?" Cikgu Farah.

Mayra mengangkat tangan dan mengatakan mungkin masih tidur di asrama. Cikgu Farah dengan muka bengisnya menuju ke arah asrama puteri.

Pintu dibuka oleh Cikgu Farah.

"FAR!" Jeritan Cikgu Farah yang seperti harimau berkacukan singa itu membuat Far bangun dalam keadaan yang busuk.

"OMG!" jerit Far dalam hati.


Apa yang akan terjadi pada Far?!

++++++++++++++++++

To be continued..

++++++++++++++++++

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 18, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Lying Game + RECOLLWhere stories live. Discover now