Değmiyor bazen uğruna yorulduklarımız-Nazım Hikmet
-----------------
Azradan;Sabah olmuştu ve ben gece boyu Lara bir hamle yapar diye uyuyamamıştım. Çok yorgun ve halsiztim. Hafif midem de bulanıyordu.
Bilegimde ki azden bilekliğine bakıp, hafif okşamıştım. Ah be Deniz. Ne diye yaptın bunu bize?
Sabah sayımı daha yapılmamıştı. O sıra odama genç bir kız gelmişti. Bu,daha önce Hasret ile patakladığımız ve bize karşı kadınların örgütlendiğini söyleyerek bizi uyaran kızdı.
Kafamla 'ne oldu' der gibi yapıp,yattığım yerde oturma pozisyonu almıştım."Buraya neden geldin Azra? Niye böyle bir şey yap-"
"Ay ama baydınız siz artık. Her hareketimle sorguya mı çekileceğim. Ne istiyorsun söyle,sonra da git işine. Sabah sabah çekemeyeceğim."
"Ne mi istiyorum? Sen ve senin gibiler yaşasın istiyorum. Lara ve Zerrin gibilerin de gebermesini istiyorum. Bak şunlara" hırkasını sıyırmış, kolunu bana doğru uzatmıştı.
Üzerinde morluklar vardı. Sonra boynundakini göstermişti. Kaşlarımı çatmıştım.
"Bunları o canavarlar yaptı işte. Zevk alıyorlar. Insanların acı çekmesinden,onların zaaflarını kullanmaktan zevk alıyorlar Azra. İnsanın suçu olmasına gerek yok,hemen ceza kesebiliyorlar kafalarına göre. Beni kenara çekip sıkıştırdığınız günü hatırlıyor musun? Sadece gözdağı verip iki kere tokat atmıştın bana. Ama hiç acımamıştı biliyor musun onlar. Çünkü bedel ödediğimi biliyordum sen de bedel ödettiğini. Burada ki tek umudum sendin. Onları sen bitirirsin sanmıştım ama buraya gelince tum umutlarım söndü açıkcası.
Kendi sonunu hazırladın" hafif gözleri dolmuştu. Ayağa kalkıp ona doğru yaklaşıp,incitmeden kolundan tutmuştum.
"Adın ne senin?"
"Pelin"
"Kaç yaşındasın sen?"
"19"
"Ooo sen daha çok küçuksün be güzelim. Bana bak Pelin. Ben buraya intikam için geldim. Herkesi bırakıp,tek başıma buraya o Lara'dan hesap sormak için geldim. Ben sana ve senin gibilere benzemem." Meraklı gözlerle bakıyordu bana.
"Kimse inanmıyor bana ama bunu başaracağım. Merak etme,o umutların yeniden yeşerebilir. Azra Kaya dâha ölmedi." gülümsemişti. Tam sarılacakken geri çekilmiştim. Tebessüm ederek elini sıkıverdim.
"Bunları duyduğuma gerçekten çok sevindim Azra. Burada ne istiyorsan yapmak icin hazır olduğumu bil. B2'de kimseye güvenemezsin. 3-5 kişi dışında herkes Lara'nın yandakçısı. Ben şimdi gidiyorum,sayım için ayaklanırlar beni burada görmesinler."
Elleri tokalaştırdıktan sonra çıkmıştı odadan.
İceriden yardım alabilecek olmam güzeldi. Hem iki kişi değil,Pelin'in anlatığına göre 3-5 kişi dâha vardı bizimle aynı düşünen.
Sevinmiştim.Sayımdan sonra bahçeye çıkmıştım. Lara her zaman ki yerindeydi. Yanında İpek ile oturuyor etrafı süzüyordu. Benimle göz göze gelince,öpücük atmıştı. Göz devirip ona arkamı dönmüştüm. Potanın oraya gidip duvara yaslanmıştım.
Eskiden kendi oturduğum yere bakınca Heves ve Hasret'in orada oturduklarını gördüm.
Beni fark ettiklerinde hemen koşarak yanıma gelmişlerdi.
Hasret"Azo,Azo. Iyi misin ha? Bir şey yaptılar mı sana?"
Heves" Azra,iyi misin. Bak çok halsiz gozükuyorsun. Dur bi bakayım sana" kolumdan tutarak vücuduma bakıyordu bir iz filan var mı diye.
Kolumu sertçe çekmiştim ondan. Bu hareketime ikiside şaşırmıştı.
"İyiyim,gerek yok böyle şeylere."
Hasret" Ya kanka,gel şu inadından da şu intikam şeyinden de vazgeç. Biz kendi eski usülerimizle hallederiz bu işi"
Heves"Aynen Azra. Sensiz,kolumuz kanadımız kırık bir haldeyiz"
Lara'ya doğru baktığımda meraklı şekilde bize bakıyordu. Baktığımı görünce bakışlarını kaçırmıştı. Kızlarla benim kavga ettiğimi görürse belki onlara benim uzerimden zarar vermekten vazgeçer diye düşünüyordum.
Bakışlarımı Hasret'e doğru çevirmiştim.
"Bana bir yumruk atsana Hasret,hemen"
"Ya kanka ne yumruğu,ne saçmalıyon ya"
"Hasret diyorum at,hadii"
"Sen iyice kafayı yemişsin kanka,val-" konuşurken iteklemiştim Hasret'i.
Heves"Ne yapıyorsun Azra, hop hop"
"BAYDINIZ BE YETER ARTIK" Lara'nın sesimi duyması için bağırmıştım.
O sıra avluya Deniz ile birlikte diğer kızlarda gelmişlerdi.
"SİZİN BAKICILIĞINIZA İHTİYACIM YOK ABİCİM. SALIN BENİ"
Hasret" Sen iyi misin Azo? Ne durduk yere bağırıyon?"
"Şşt çaktırma" fısıldayarak söylemiştim bunu.
Kızlar yanımıza gelmislerdi hemen.
Dudu"Azra,delirdin mi sen? Napıyoru?
"DELİRDİM DUDU DELİRDİM. RAHAT BIRAKIN BENİ. DÜŞÜNMEYIN ARTIK."
Deniz'e bi kere bile bakmamıştım. Bana ettiği o laftan sonra konuşmak gibi de bir planım yoktu. Kızları orada öylece bırakarak bankların oraya geçmiştim.