#6 Pozycja społeczna a kobiety

112 5 0
                                    

W tym rozdziale zajmiemy się kwestią pozycji społecznej w relacjach z kobietami.

Na początku zdefiniujmy co to jest pozycja społeczna.
Pozycja społeczna to miejsce, które dany człowiek zajmuje w społeczeństwie i w jego hierarchii.
W jej skład wchodzą takie czynniki jak: wykonywany zawód, zachowanie w towarzystwie, czy też posiadany majątek.

Zacznijmy od kwestii wykonywanego zawodu, wiadomo że im bardziej prestiżowy zawód tym wyższa pozycja z tego tytułu np. prezydent ma większą pozycję społeczną niż lekarz, co za tym idzie prezydent będzie miał większą popularność wśród ludzi i to na niego będzie padać uwaga większej ilości osób niż na lekarza. A gdzie pada uwaga tłumu, tam są i kobiety. Kobiety uwielbiają przebywać w towarzystwie osób towarzyskich i charyzmatycznych, takich do których garną się inni ludzie. Kobieta przebywając w towarzystwie takiej osoby, czuje się jak gdyby wyróżniona, że to właśnie ją wybrał ten mężczyzna, na którego wszyscy zwracają uwagę, może wtedy pochwalić się koleżankom i pokazać w otoczeniu, że to właśnie ona została wybrana, co jest dla kobiet bardzo ważne. Kobiety przykładają ogromną wagę do opinii społeczeństwa na swój temat, to kobiety zawsze przy wyjściu z domu malują się i stroją, żeby wyglądać lepiej i tym samym sprawić, żeby społeczeństwo postrzegało je jako bardziej atrakcyjne.
Właśnie przez przejmowanie się opinią społeczną, kobiety bardzo boją się ośmieszenia, czy przypięcia łatki "łatwej", z tego względu nie przyznają się do prawdziwej ilości partnerów seksualnych czy tego, że na pierwszej randce poszły do łóżka z mężczyzną, którego ledwo znają.

Przejdźmy teraz do zachowania w towarzystwie.
Ludzie to zwierzęta stadne, wszyscy znamy grupki, które powstawały na szkolnych korytarzach i pozostawały nieodłączną częścią szkolnego krajobrazu aż do momentu, w którym opuściliśmy mury uczelni.
To właśnie one, pokazywały innym ludziom pozycję społeczną ich członków. Bywały grupy, do których należeli sami ludzie o cechach introwertycznych czy też nieśmiali, którzy mało się wyróżniali na forum klasy/szkoły. Osoby takie zazwyczaj nie przyciągają szczególnie uwagi na szkolnych korytarzach, ot takie zwykłe szare osoby, niczym nie odbiegające od innych szarych osób z innych grup. Osoby te mogły się wyróżniać tylko i wyłącznie w obrębie swojej grupy.
Każda grupa ma swojego lidera, grupy introwertyków też go posiadają. Zazwyczaj jest to najbardziej ekstrawertyczny introwertyk z grupy, czyli po prostu osoba najbardziej śmiała z nieśmiałych i w miarę możliwości pewna siebie.
Może ona przyciągać uwagę członków swojej grupy a nawet robić na nich wrażenie i mieć nad nimi kontrolę, lecz zazwyczaj nie wychodzi to poza obręb tej jednej grupy. Na tle szkoły te osoby nadal zostają zwykłymi szarymi duchami.
Natomiast jest jeszcze druga strona medalu, czyli grupy ekstrawertyków, osób śmiałych, pewnych siebie i wyróżniających się z tłumu na szkolnym forum.
Są to najczęściej osoby, które są w dużym stopniu akceptowane przez społeczeństwo, czyli wpisują się w ogólne kanony urody czy też zachowania bądź zainteresowań.
Znajdują się wśród nich sportowcy, imprezowicze czy ludzie lubiący być w centrum uwagi i potrafiące tę uwagę przyciągnąć i utrzymać. Właśnie na te osoby pada uwaga najpiękniejszych i najbardziej ekstrawertycznych kobiet w środowisku, wiąże się to z tym, co opisałem w 3 akapicie.

Przejdźmy teraz do posiadanego majątku i pozycji społecznej z tym związanej.
Wiele razy spotkałem się z sytuacją gdy ludzie z majętnych domów mieli łatwiej w życiu, ludzie traktowali ich inaczej/lepiej niż wszystkich (choć nie zawsze), garnęły się do nich dziewczyny, podczas gdy inni mężczyźni musieli sobie sami na tę uwagę zapracować.
Posiadany majątek mężczyzny jest dla kobiety podświadomym sygnałem i wyznacznikiem pozycji społecznej danego samca. Jeśli jest on majętny kobieta PODŚWIADOMIE uważa go za kogoś kto jest asertywny i ambitny, ponieważ zdobył majątek i potrafi nim gospodarować (jeśli majątek dostał w spadku, albo wywodzi się z majętnej rodziny ma to marginalne znacznie w tym wypadku), dla kobiety duży majątek to znak dla podświadomości, że dany mężczyzna może zapewnić jej i jej dzieciom godny byt, ma to związek z czasami prehistorycznymi, o których pisałem w rozdziale "mężczyzna w XXI wieku". Są oczywiście kobiety, które nie przywiązują aż takiej uwagi do majątku mężczyzny, jest to związane z wiekiem kobiety, która będąc młoda przykłada większą wagę do wyglądu/sposobu bycia mężczyzny i to ma dla niej największe znaczenie podczas wyboru partnera w tym okresie. Lecz kiedy kobieta dochodzi do wieku, kiedy pragnie założyć rodzinę, zwraca większą uwagę na to z kim się wiąże, ponieważ myśli o przyszłości swojego dziecka.
Można więc śmiało powiedzieć, że kobiety kochają pieniądze, każdy je kocha, ale kobiety ze szczególnością. Oczywiście jeśli kobieta odchowa już swoje dziecko/dzieci będzie korzystać z majątku swego czy też swego męża w sposób dogodny dla siebie, co może czasami doprowadzić do niekontrolowanego zachwiania równowagi w związku, co powoduje, że kobiecie zaczyna czegoś brakować (mąż już nie jest taki jak kiedyś itp) i zaczyna szukać lepszego samca, czyli daje o sobie znać sama matka natura i biologia.

Kobiety i JaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz