CHAPTER 49

1.7K 209 24
                                    

Blues membuka pintu biliknya perlahan- lahan pagi itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Blues membuka pintu biliknya perlahan- lahan pagi itu. Apa yang berlaku semalam masih membuat dia risau tapi dia tahu Willy tidak akan marah padanya. Blues melangkah ke ruang dapur dan mula menyediakan sarapan.

"Bluesss!" Suara Willy memanggil kedengaran. Blues tidak menyahut. Dia sedang memanaskan air dan mahu membuat minuman untuk dia dan Willy.

"Blues?" Willy akhirnya tiba di ruang dapur. Blues menoleh kepadanya dan dia tersenyum nakal. Willy menghampirinya dan mengangkatnya duduk di atas meja makan. Rupanya dia masih tidak berpuas hati. Blues tertawa kecil bila Willy mahu mencekik lehernya.

"How dare You?" Kata Willy.

Blues memeluk Willy. Dia usap- usap bahu Willy mahu dia bersabar dan jangan marahkan dirinya.

"I don't know what to do. Saya ingat saya akan menang. Kau tipu kan? Daun terup tu boleh buat kau menang kan... like Seriously... semua daun terup yang saya ada tak ada yang lebih daripada angka 10. It's not fair."

"Alasan. Jangan cuba cari alasan."

"Semalam saya rasa penat sangat. Nak tidur."

"How about now... kau nampak segar dan sihat."

"No. Not now... Stop Talking about It okay. If It happen then It will happen naturally..."kata Blues bersungguh. Willy mengangguk tanda setuju. Dia mengambil minuman yang Blues sudah siapkan dan dia bawa pergi dari situ. Blues ditinggalkan di meja makan dengan perasaan sedikit lega.

PETANG itu, Willy bersiap untuk keluar. Blues yang sedang duduk di sofa ruang tamu menonton TV bangun dan mengejar Willy yang sedang sibuk bersiap di dalam biliknya.

"Young master? Kau nak ke mana ni? Boleh saya ikut?" Tanya Blues.

Willy menggeleng.

"Tak boleh. Saya ada benda penting nak
Buat. Kau duduk diam- diam di sini dan tunggu Saya balik."

"So I'm not important... macam tu ke?"

Willy mencubit pipi Blues dan menariknya ke dalam dakapannya.

"You're important enough for me. Saya nak keluar sekejap. My Brother want to see me... do You know My Brother?"

Blues mengangguk dan kemudiannya menggeleng.

"Tak kenal."

"Ohh. Kalau kau nak ikut boleh juga. Biar saya kenalkan kau kepada Isteri abang saya."

Blues hanya diam. Rasa menyesal pula menyakat Willy. Tak pasal- pasal dia kena jumpa mereka semua. Abang Willy? Si Wesley? Ted cakap dia manusia menakutkan! Blues perlahan melangkah mahu keluar daripada bilik Willy tapi Willy lebih cepat menarik tangannya.

"Nak lari lagi?"

"Saya nak tidur." Balas Blues masih mencari alasan. Willy hanya tertawa dan membawa Blues masuk ke dalam biliknya.

THE GAMESTER'S BLUESWhere stories live. Discover now