“Tak, Ruby, tohle je jaderný reaktor a tenhle pán dává pozor, aby se nic nestalo. Když se rozsvítí tohle červené světlo, je reaktor přetížený a hrozí výbuch. Za 30 let, co tady pracuju, se ještě nikdy nerozsvítilo. Pojď dál, podíváme se, kam se odváží jaderný odpad,” řekl Rubyin strejda Juryj.Ruby však zůstala stát a zahleděně se dívala na ono červené světýlko. To se najednou rozsvítilo. Ruby se strašně vylekala, podívala se na strejdu a když se podívala zpátky byla v nějaké věci. Nevypadalo to jako kosmická loď z nějaké béčkové sci-fi knížky. Vypadalo to jako pořádná kosmická loď. Ruby se opět podívala na svého strejdu, když tu se zpoza nich ozval nějaký hlas.
“WHAT?! Kdo jste?”
Najednou se celá loď příšerně zatřásla a všichni spadli na zem. Ruby s Juryjem se na sebe podívali až strejda řekl: ”Jak jsme přežili?”
“WHAT proč bychom neměli žít?”
“Protože jsme v jaderné elektrárně, která právě vybouchla.”
“WHAT?! Tak hezky popořadě. Já jsem Doctor.”
“Jaký doktor?”
“Jenom Doktor.”
“Ok a jak vám máme říkat? Jinak já jsem Ruby a tohle je můj strejda Juryj.”
“Říkejte mi Doctor.”
“Aha, dobře. A kdo jste? Já jsem školačka a můj strejda je zaměstnanec jaderné elektrárny Černobyl.
“Já jsem cestovatel v času a prostoru,” řekl Doctor a optal se: “Kam to bude? Je libo starověký Řím nebo rok 19 653? Mají tam suprové vlaky.”
“Já bych rád domů,” navrhl Juryj.
“Dobře. Jaký datum a místo?”
“Dnešek, rok 1986, 26.4. a do farmy na kopci. Anna včera odjela i s Rubyinými bratranci do Anglie na prázdniny.
“Takže 24.4. 1986.” Doctor zatáhl za takovou páku a ozval se kolísavý zvuk.
“Ale počkat, já jsem říkal 26. ne 24.”
“Ale musíte přece vaši ženu nějak varovat, ne? Já vás tam odvezu vy jí řeknete ať si sbalí svojich pět švestek a odjedou do Anglie na návštěvu. Tak vystupovat, už jsme tady.”
Juryj na chvíli vystoupil a pak se vrátil. “Tak a tedy 1986 26.4. Anglie, Londýn.” Doctor opět zmáčknul páku a zase se ozval ten kolísavý zvuk. “Tak vystupovat.”
“Říkal jste, že cestujete časem i prostorem?”“Ano, chceš na výlet?”
“joooooooooooo!”
“Kam?”
“Hmmm... někam, kde mají zelené kočky.”
“Dobrá.” Doctor došel k pultíku a počkal až Juryj vystoupí.
ČTEŠ
Ruby a cestování časem
Fanfictionkdyž vybuchne černobyl zachrání doctor ruby a jejího strejdu juryje a ruby začne s doctorem cestovat