Engkaulah Jodohku

111 5 4
                                    

Nama aku Diana .. Umur aku 19 tahun.Aku seorang pelajar Universiti Intan. Aku minat sorang mamat nie name dia Rafiq. Dia satu u ngan aku.Aku minat kat mamat tue sebab dia baik.Ada satu hari tu , masa aku pegi cafe aku nampak geng gedik.Sebenarnya geng gedik nie tak suke ngan aku..aku pun tak tahu kenape.Mase aku pegi pesan makan ngan minuman salah seorang dari geng gedik yang bernama Fieeraa datang.Tiba-tiba dia tumpahkan air kat baju aku.Aku pun terus bersuare "eyyhh kenape kau tumpahkan air kat baju aku?mane aku nak cari baju ganti?.Pastu dia pun cakap "nie balasan untuk kau sebab kau rampas Rafiq dari Elyana".Tiba-tiba Rafiq datang dan terlihat kejadian itu.Rafiq pun datang ke arah kami lalu berkata "eyhh kenape nie?kenape baju awak basah?".Belum sempat aku berbicara Fieeraa memotong percakapan ku "nie haa dia nie jalan tak guna mata main redah jee mane tak air aku tumpah pastu kene baju dia".Rafiq melihat aku sambil tersenyum kerana melihat baju aku yang kotor dan basah.Lalu Rafiq pun berkata "tulaa lain kali jalan tu pandang kiri kanan dulu .. tengok kan baju awak dah kotor .. Ishh awak nie kan .. Ikut saye jom?".Fieeraa melihat aku dengan penuh kebencian kerana rancangannya untuk menarik perhatian Rafiq gagal.Tanpa melengahkan masa aku pun terus terima pelawaan Rafiq.Semasa dalam kereta Rafiq aku sempat bertanye dia nak bawa aku kemane"awak nak bawa saye pegi mane?".Lalu dia pun menjawab"Kita nak pegi mall nak beli baju untuk awak".Sebelum kami sampai dekat mall , mase dalam perjalanan tu aku pun beritahu kat Rafiq "mmmm sebenarnye saye suke dekat awak .. Saye suke kat awak sejak first time kite jumpe .. Mase tu awak tengah duduk lepak ngan kawan awak .. Mase tuu laa saye jatuh hati kat awak .. Saye suke kat awak ade dua sebab jee ".Rafiq pun bertanye ape sebabnye "ape dua sebab tue?boleh saye tahu tak?mane laa tahu kan saye boleh jadi kan awak sebagai teman hidup saye". Lalu aku pun memberitahu sebabnye "sebab yang pertame awak baik n caring sebab yang kedua awak seorang yang matang dalam percintaan .. Awak terime ape saje kekurangan pasangan awak .. Sebab tu laa saye suke ngan awak ". Rafiq pun tersenyum apabila mendengar aku memberitahu sebab aku suke kat dia.Rafiq pun berkata"sebenarnye saye pun suke dekat awak sejak kali pertame saye pandang awak..awak nie ayu,baik,comel dan peramah.. Awak tak macam perempuan lain..mmm kalau macam tu sudi tak awak menjadi teman sehidup dan semati saye?".Aku terkejut apa bila Rafiq bercakap seperti itu.Dengan hati yang terbuka aku pun menerimanya dengan seadanya.Rafiq pun gembira kerana aku telah menerima dia seadanye dalam hidup aku.Aku berterima kasih pade Allah kerana telah menyatukan aku dengan Rafiq.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 02, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Engkaulah JodohkuWhere stories live. Discover now