Seorang gadis menuju ke kelasnya dengan pakaian rasmi sekolah tersebut. Sekolah Royal Acedemi. Sekolah yang biasa biasa sahaja. Tiada apa apa istimewa. Walaupun gadis ini kaya namun dia lebih menyukai sekolah sedarhana dan itulah citatasanya. Namanya Hana Alyscana. 17 tahun dan sangat bijak.
Hana Alyscana atau nama ringkasnya Hana. Wajahnya yang innocent membuatkan ramai pelajar lelaki ingin berkenalan dengannya.
● ● ●
"Hana , selamat pagi." Ucap Marry dan Arluna. Senyuman terukir di bibir Hana. "Selamat pagi." Jawab Hana pula. Mereka bergerak ke kelas 5Emerald bersama sama sambil berborak.
Aestes Arluna ialah kawan baik Hana sejak umurnya 5 tahun lagi begitu juga dengan Dernel Marry. Awalnya mereka sepatutnya berempat namun kawan mereka lagi seorang telah berpindah. Namanya Hany Adren.
Sesampai di kelas mereka masuk dan duduk di tempat masing masing. Tak lama selepas itu cikgu pun masuk ke kelas dan mengajar seperti biasa.
●
●
●
"Woyy ! Hany ! Kau sini kejap .." pelajar lelaki sekolah Victoria HighSchool memanggil Hany. Hany mendekatinya dan bertanya "Ada ape , Farish ?" Farish Nanashi tersenyum sinis. Hany mula cuak dan membuka langkah seribu untuk lari.
"What the --- aku nak suruh dia tolong beli air je !" Farish memandang kelibat Hany dengan memegang duit kertas RM 50.
Kaya..$^$
"Hahaha..tengoklah semua takut ngan kau , Farish. Come on lah. Hahahahaha !" Seorang pemuda tergelak terbahak bahak kerana rakannya itu telah menakutkan seorang gadis dengan satu senyuman. "DENIEL ARDEL! IF YOU SAY IT AGAIN I WILL KILL YOU !" Pantas lelaki tadi menekup mulutnya. Lelaki itu namanya Deniel Ardel kawan baik kepada Farish Nanashi.
Di waktu pulang Farish berjalan menuju ke apartmentnya. Tiba tiba satu mesej masuk di IphoneX nya.
Encik Tengku Denyel
Encik Tengku Denyel
Hallo FarishYou
Ya saya Tuan
✅✅ 5.30 p.m.Encik Tengku Denyel
Ermm..jangan panggil tuanlah Farish panggil Uncle je. Ni uncle nak mintak tolong.You
? Tolong apa ?
✅✅ 5. 32 p.m.Encik Tengku Denyel
Rumah jiran kamu tu tak ada penduduk dan nak dijualkan ?You
Haah kosong , kenapa uncle ?
✅✅ 5. 33 p.m.Encik Tengku Denyel
Sebenarnya akan ada penduduk lusa ni. Anak perempuan Uncle akan duduk sana jadi tolong tengok tengokkan dia sikit ya. Kalau makanan habis mintak je kat dia.You
Ouh ok ok
✅✅ 5. 35 p.m.Last seen today at 5. 36 p.m.
"Haih..ada jiran perempuan ke ? Menyusahkan betul.." Farish mengeluh kecil. Tanpa sedar dia sudah di depan lif apartment tersebut.
"AIK ! Aku tak lalu kat guard ke ? Macam tak touch card kat je tadi ?!" Farish pelik bila diingat semula dia touch kat sambil berjalan. Dia masuk ke lif dan menekan button tingkat 23.
Sampai sahaja di rumah. Dia membuka pintu dan masuk. Kemudian pintu di kunci semula. Beg di campak ke atas sofa lalu dia masuk ke bilik. Farish terbaring di atas katil yang empuk. Tak lama selepas itu dia terlelap kerana terlalu penat.
YOU ARE READING
Boyfriend Ku Yang Nakal
RomanceHana Alyscana ialah pelajar tergarang , tercantik , terpintar , tercomel dan cemerlang dalam semua mata pelajaran. Dia tidak terlalu bergaul dengan pelajar yang bermasalah seperti gengster. Mungkin benar sekolah Victoria HighSchool hanya untuk buda...