"Nanti saya fikirkan"
Bella termenung apabila memikir tawaran yg diberi oleh syarikat High Holdings tempoh hari.
"Hmm....Patut ke aku terima tawaran tu? Atau tolak dengan cara baik?" kata Bella sendirian sambil menghayunkan kakinya untuk mengerakkan buaian.
'Tapi Bella ni impian kau.Takkan kau dah lupa kot? Dari dulu lagi kau nk sangat jadi model' kata akalnya.
'No,kerja ni tak bagus....Nanti macam-macam isu timbul'kata hatinya pula.
'Kalau terima pun, aku nk buat apa dgn duit tu nanti? Gaji aku sekarang ni pun dah cukup nk tanggung aku dengan Mirul...'kata hatinya lagi sambil merenung kontrak ditangannya.
Tanpa Bella sedari ada sepasang mata memerhatinya dari tadi.
"Akak fikir apa?"tanya Mirul terus duduk disebelah kakaknya setelah memerhati kakaknya dari dalam.
"Nothing " jawab Bella.
"Are you sure? " tanya Amirul sekali lagi sambil megerutkan keningnya.
"Yup"jawab Bella.
"Then what is this?" tanya Amirul sambil merampas kertas kontrak dari tangan kakaknya.
Bella hanya mampu diamkan diri sahaja.Amirul membaca isi kandungan kontrak tersebut dengan teliti dan merenung Bella seketika.
"Akak setuju ke?"tanya Amirul,kemudian meletakkan kontrak tersebut diatas meja bersebelahan buaian yg mereka duduk.
"I don't know......Hati akak kata tak payah tapi....."kata Bella terhenti.
"Tapi akak nk jadi sbb itu impian akak selain jadi drifter kan" sambung Amirul laju.
Bella hanya diam sambil merenung laman rumah mereka.
"Akak,just go for it...This is one of your dream....Dari dulu lagi akak nk jadi model bertudung sebelum akak decide nk jadi drifter.Now peluang akak dah ada depan mata.Just grab that chance.Lagipun kerja drifter tu Mirul tak berapa suka"kata Amirul menyokong Bella untuk menerima tawaran tersebut.
Bella memandang kearah adiknya.Amirul seakan faham dengan pandangan mata kakaknya itu.
"Mirul tahu akak tak suka bila Mirul mempertikaikan kerja drifter dan memang gaji akak yg sekarang ni dah cukup utk tanggung kita tapi apa salahnya akak kejar impaian akak yg ni pula."
" Drifter wanita yg jadi model yang berkarisma sememangnya,Mirul rasa jarang perempuan nk jadi mcm akak sebab takut bulu mata palsu tanggal" kata Amirul lagi sambil tangannya menunjukkan seperti memakai bulu mata palsu.Bella ketawa kecil melihat aksi adiknya itu.
"You know what? Maybe tak teruk sangat kot klau akak terima tawaran ni"kata Bella.
"That's my sister.You will never give up to get what you want"kata Mirul sambil menepuk tangan.
"Thanks little bro"kata Bella sambil mengosok kepala adiknya.
"Not the hair"kata Mirul sambil cuba menepis tangan kakaknya dari rambutnya.
"Peduli apa"kata Bella tanpa menghentikan tangannya dari mengosok kepala adiknya.Mirul hanya redha saja.
Serena tersenyum gembira melihat dua beradik itu.Mereka sentiasa memberi sokongan antara satu sama lain.
Serena memandang kearah dua beradik tadi semula dan mengatur langkah kearah mereka.
"Dah jom masuk,makan malam dah siap"kata Serena.
"Ok jom....Mirul dah lapar dah ni"kata Mirul sambil memengang perutnya.
Serena dan Bella hanya ketawa saja melihat gelagat Mirul.
YOU ARE READING
I Love That Drift Girl
RomanceMenceritakan peperangan antara dua orang insan.Hanya disebabkan satu kemalangan,si lelaki mula membenci si perempuan.Entah bila lah nk habis perangnya klau dua-dua tak nk mengalah. Yg perempuan pula tidak sengaja buat begitu.Bukan niatnya.Pada perem...