MLG 47 💙

73 5 0
                                    

Jinyoung berlari anak. Rambutnya tidak terurus dan pernampilannya juga selekeh. Baju kemeja keluar dari seluar. Dia risau, bimbang semua ada . ini disebabkan jinsun.

"Nurse? Wad Ryu Jinsun dekat mana?"

" pesakit bernama Ryu jinsun..."

Tangannya lincah menekan di papan kekunci.

"Wad A321 blok B"

" kamsahaminda"

"Nae"

Jinyoung berlari mencari apa yang dikatakan nurse tadi. Setelah jumpa dia buka pintu wad jinsun.

"Oh my god. Sayang!!"

Jinyoung menjerit kecil melihat keadaan jinsun. Lukanya tak begitu parah Tapi bagi Jinyoung tu dah cukup-cukup parah. Dengan kepala berbalut.

"Sayang.. Miann saya tak sepatutnya biarkan awak drive sorang! It's all my fault"

Rambut jinsun diusap lembut. Jinsun masih lagi tak sedarkan diri, mungkin sebahagiannya daripada bius. Tangan Jinsun dicium berkali-kali. Kata maaf tak lepas diucap!

Dahi jinsun berkerut menahan sakit, jinyoung yang sedar pergerakan jinsun mula mengenggam lagi erat tangan jinsun.

"sayang..."

Sejurus mendengar perkataan itu jinsun diam. Memerhati jinyoung.

"sayang kenapa diam? Sayang okay tak ada sakit mana2 lagi ke?"

Rambut diusap, pipi diusap tangan dicium,  jujur sungguh dia tak nak lagi kehilangan jinsun. Jinsun pada awalnya rasa marah, tak mahu melihat jinyoung akhirnya tersenyum nipis, rasa bersalah melihat jinyoung begini.

" saya okay jangan lah risau sangat"

"macam Mana boleh jadi mcm nih sayang hmm tell me?"

Senyuman tipis tadi hilang, jinsun melihat ke arah lain, ingat kembali peristiwa yang menyakitkan hati,

"sayang?"

"tak de apa pun jinyoung, dah saya nak rest"

Jinsun tutup kedua matanyA. jinyoung mengeluh, pasti ada yang taknkena sehingga jinsun begini. Dia agak terasa tapi senyuman masih diukirkan.

" tidur lah sayang,  saya nak keluar kejap nak jumpa doktor"

"hmmm"

Dahi jinsun dicium lama. Kemudian jinyoung berlalu pergi. Kedengaran pintu ditutup rapi jinsun buka matanya perlahan.

"aku dah mula sayang dia ke?. Tak mungkin lah, jinsun lupakan saja"

..

Jinyoung cuba berdekat dengan jinsun tapi jinsun dri awal keluar dri wad sampai sekarang masih menjauhkan diri dripadanya. Dia rasa tidak sedap hati namun ditenangkan hatinya sendiri.

"mungkin penat, baru keluarkan"

Jinyoung tersenyum tipis. Beg berisi pakaian jinsun dijinjing. Dia hanya melihat pergerakan jinsun dri belakang, .

"ouh cik jinsun, encik Jinyoung, nak balik dah ke?"

"nae, terima kasih sbb rawat saya sepanjang saya dekat sini"

Jinsun tersenyum. Jabatan tangan di sambut. Jelas jinsun kelihatan lain dengan org lain. Jinyoung dibelakang hanya diam dan memerhati mereka. Sakit hati juga ada walaupun hubungan pesakit dan doktor.  Doktor muda.

"jnsun we need to talk "

" nak apa lagi jinyoung  saya penat tahu tak. penting sangat ke sampai tak boleh nk bincang dekat rumah "

" yeer penting . Sampai bila awak nak macam nih dengan saya , dari semalam sampai hari nih , saya ada buat salah ke dengan awk please jangan macam nih , saya terseksa sayang jebal"

Hampir menangis jinyoung di situ.  sampai bila jinsun mahu begini.  jinsun hanya pandang jinyoung. bukannya hatinya tidak cair dngan perbuatan jinyoung semasa menjaga dia di hospital . 

cuma hanya terasa sakit hati dan mahu penjelasan daripadanya , siapa perempuan tu dan apa ,motifnya dekat dengan jinyoung. itu saja, jinyong pandang jinsun yang senyap tidak berkata apa apa

" sayangggg"

jinsun tersentak. saat inyoung pegng tangannya

" dah laa tu jinyoung  hantar saya balik saya penat nak rest "

"oky saya hantar awak balik but esok please we really2 neeed to talk jangan nak mengelak dari saya oky"

jinsun sudah tersenyum tapi dicover. comel jinyoung saat nih. nampak macam bersungguh sungguh mahu berbincang dengannya, . jinsun hanya mengangguk mengiyakannya sahaja


[ COMPLETE  ] My Little Girl「 Bae JinYoung WANNAONE 」Where stories live. Discover now