Vatan Sevgisi

313 36 1
                                    

Yüreğimde kabuk bağlamış yaralar vatanım güvende olduğu zaman iyileşir.

######
Acı.
Şömine de yanan ateşin içinde, cam kırıklarını tene temas etmesinde, küçük çocuğun sesinde, şiddet gören kadının yakarışlarında. Acı her yerdeydi.
Gökhan Yüzbaşı, Hande Teğmen'in üzerindeki bombaya baktı. Gökhan Yüzbaşı dikkatli bir şekilde, Hande Teğmen'in üzerindeki bombayı çıkardı. Hande Teğmen'in kolundan tuttu. Demir masayı yanlamasına çevirdi.

"Yere eğil," diye bağırdı. Hande Teğmen, Gökhan Yüzbaşı'nın dediğini yaptı. Gökhan Yüzbaşı bombayı fırlattı. Hande Teğmen'in üzerine eğildi. Bomba büyük bir gürültü ile yerle bir oldu.

"Komutanım," diye bağıran Ozan Üsteğmen, Serdar Yüzbaşı'na baktı. Gökhan Yüzbaşı, Ay Yıldız'ı dışarıya çıkartmıştı.

"Komutanım, Gökhan Yüzbaşı ses vermiyor yaşıyordur, değil mi?" diye çaresizce sordu. Serdar Yüzbaşı'da endişeliydi silah arkadaşı için.

"Merak etme Gökhan Yüzbaşı nelere göğüs gerdi evvellah buna da göğüs gerecektir," dedi sesi yaşadığı ikilemi dışa vurmuştu.

Kendine gelen Ayla Yüzbaşı etrafına baktı. Mahzen gibi bir yerdeydi. Sol eli demir parmaklıklara kelepçelenmişti. Gaye Üsteğmen'de  tam karşısında duruyordu.

"Gaye," diye bağırdı. Kendine gelen Gaye Üsteğmen etrafına baktı. Ablasının kahverengi gözlerinin içine baktı.

"Neredeyiz biz Komutanım?" dedi. Ayla Yüzbaşı bir kez daha etrafına baktı.

"Bizi inlerine getirmişler," dedi. Gaye Üsteğmen derin bir nefes aldı. Ayla Yüzbaşı ile göz göze geldi.

"Gaye önce kaç kişi olduklarını daha sonra Şivan denen ibne ve kıvırcığın burada olup olmadığını öğreneceğiz daha sonra harekete geçeceğiz." Gaye Üsteğmen 'emredersiniz komutanım'der gibi başını salladı.

"Komutanım sence bizimkiler iyi miydir?" diye sordu. Ayla Yüzbaşı derin bir nefes aldı.

"Bilmiyorum kardeşim tek temennim iyi olmaları," dedi.

Aysima Hanım ve Seher Hanım karargaha geldiler. Ahmet Yarbay, Aysima Hanım ve Seher Hanım'ın yanına geldi. Ahmet Yarbay ne diyeceğini bilemiyordu. Bazı zamanlar gelirdi insanoğlunun dili mühürlenirdi. Ne diyeceğini bilemez hale gelirdi işte Ahmet Yarbay'da tam da bu haldeydi. Aysima Hanım, Ahmet Yarbay'ı görünce ayağa kalktı.

"Komutan, kızlarım nerede?" diye sordu. Ahmet Yarbay acılı annenin gözlerinin içine baktı. Ne diyecekti şimdi kendisi de bilmiyordu ki Ayla Yüzbaşı ve Gaye Üsteğmen'in  nasıl olduğunu? Yalan söylese dertti, doğruyu söylese dertti.

"Endişelenmeyin kızlarınızı sağ salim bulacağız," dedi. Aysima Hanım, Seher Hanım ile göz göze geldi.

"Bu da ne demek Komutan," diye sordu. Ahmet Yarbay derin bir nefes aldıktan sonra konuşmaya başladı.

"Bakın Ayla Yüzbaşı ve Gaye Üsteğmen dün öğle saatlerinde kimliği belirsiz kişi ya da kişiler tarafından mezarlıktan kaçırıldılar." Aysima Hanım yerinde sendeledi. Ahmet Yarbay, Aysima Hanım'ın kolundan tutup banka oturttu.

"Kızlarım," diye bağıran Aysima Hanım'ın sesi yürekleri dağladı. Bir annenin, evlatlarını kaybetmekten korkmasından kaynaklanıyordu.

Gökçen Binbaşı sonunda normal odaya alınmıştı. Emir Astsubay, Gökçen Binbaşı'nın başında bekliyordu. Gökçen Binbaşı sonunda kendine geldi. Başında bekleyen askeri görünce zor çıkan sesi ile konuştu.

"Ne oldu bana?" Emir Astsubay, Gökçen Binbaşı'nın sesini duyunca hazır ola geçti.

"Komutanım vuruldunuz," dedi. Gökçen Binbaşı son olanları hatırlayınca başını salladı.

Vatan SağolsunHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin